|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Stressende å reise utenlands med småbarn?Vi snakker litt om ferien her i huset, og i den sammenheng kom jeg til å spørre om det kunne være aktuelt å reise bort i løpet av de ukene vi har felles ferie (Vi skal dekke opp 6-7 uker fra 1. juli til barnehagestart med ferie, så om vi tar 4 uker hver f.eks, så har vi jo noe felles også) Nei, mannen så ikke for seg å reise utenlands med Knerten. Hvorfor? Vel, han er ikke vant til å reise utenlands, og han ser for seg at en slik ferie med en gutt på 2 år er stressende.
![]() |
#2 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Stressende å reise utenlands med småbarn?Vi har reist masse med vår, men akkurat rundt 2 var han relativt hissig av seg, så da hadde vi våre mest utfortrende flyturer... Så da begrenset vi det litt (har familie vi flyr en del til).
![]() |
#3 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Stressende å reise utenlands med småbarn?Vi har reist med begge våre i den alderen, og ikke opplevd at det var noe stress. Heller tvert imot igrunnen. Det kan være mer styr å ha dem hjemme enn på stranden
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Stressende å reise utenlands med småbarn?Det er ikke mer stress i utlandet enn hjemme. Nesten tvert imot. Det KAN være stress, det kommer jo an på hva man gjør. Man må velge selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Unik
![]() Sv: Stressende å reise utenlands med småbarn?
![]() |
#6 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Stressende å reise utenlands med småbarn?I utgangspunktet syns jeg det er helt uproblematisk å reise med småbarn, men 2 års alderen var den mest utfordrende for å si det mildt.
![]() |
#7 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Stressende å reise utenlands med småbarn?Vi har reist med våre fra de var 9 uker gamle og i snitt en gang i året. Akkurat 2 års alderen er den minst festlige, men når man bare har kommet seg frem til stedet så er det ikke noe stress. Vi legger opp ferien etter ungene og vi holder feks leggetider uansett hvor vi er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Stressende å reise utenlands med småbarn?Den type ferie du skisserer er jo ikke anderledes enn å feriere i Norge, det er bare litt varmere. På et resort vil dere ikke merke noe til at dere er i et anderledes land i det hele tatt. Jeg personlig finner det mer stressende enn å leie en leilighet et sted i utlandet, men hver sin smak.
![]() |
#9 |
![]() Sv: Stressende å reise utenlands med småbarn?Ja, Knerten har aldri flydd, så jeg vet ikke hvordan det ville være. Også er det jo det med døgnrytmen. Pr i dag er han lett å legge, men slikt forandrer seg jo, og å reise bort kan jo rote til det meste..
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Stressende å reise utenlands med småbarn?Flyturen til "syden" er betraktelig kortere enn kjøreturen du beskriver og det er fullt mulig å gjøre den spennende. Døgnrytmen trenger ikke bli forskøvet om dere ikke reiser til en totalt annen tidssone.
![]() |
#11 |
Jo, det er annerledes enn å feriere i Norge, for ferie i Norge er å kjøre rundt 40 mil og så bo hos enten mine foreldre eller hans mor. Det er ikke lekeplass, ikke noe badebasseng (utenom evt et oppblåsbart på verandaen om det er varmt) og evt å dra til badeplass da, et stykke unna.
![]() |
#12 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Stressende å reise utenlands med småbarn?Jeg har vært i utlandet med 2-mnd gammel unge, med ettåring, toåring, treåring og fireåring. Da storebror var 3 var lillebror ganske nyfødt - gikk fint, da storebror var 4 var lillebror 1. Det gikk også helt fint. Og når barnet er to år, får det jo eget flysete også - og da er også flyturen overkommelig, tenker jeg.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Stressende å reise utenlands med småbarn?Vi har reist mye med ungene våre og vi synes det er herlig å feriere i utlandet. Reisene våre har vært litt annerledes etter at vi fikk barn. Det er en del ting som må planlegges bedre og det er noen måter å feriere på som utgår så lenge barna er små. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
![]() Sv: Stressende å reise utenlands med småbarn?Eksotisk er jeg ikke redd for at det skal bli. Jeg er ikke egentlig såååå redd uansett jeg da. Men jeg trenger fornuftige argumenter for å få mannen til å forstå at:
![]() |
#16 |
|
Resorts er sjeldent særlig eksotiske. Det har du rett i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Unik
![]() Sv: Stressende å reise utenlands med småbarn?I min verden er det ikke mest logisk å bli hjemme. De fleste trenger litt ferie og nye impulser i ny og ne. For meg fremstår det MYE mer stressende å kjøre 7-9 timer og så bo hos noen som ikke har ok barnesikkert hus. En flytur er jo lagt mer opp i etapper, og man beregner seg jo ok tid, så går det meste bra.
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Stressende å reise utenlands med småbarn?Det er nok ikke noe mer stress med en slik ferie enn å bli hjemme, men det er jo dyrt med resortferier. Så økonomisk kan jeg ikke gi deg noen gode argumenter. Hva er han egentlig redd for st skal bli stress?
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Stressende å reise utenlands med småbarn?Vi har reist mye med Herremannen og jeg syns ikke det har vært det minste stressende. Visst må man passe på ved bassenger osv, men den ene kan jo slappe av mens den andre overvåker/leker og så bytter man med hverandre. Selve reisen har alltid gått bra, men nå har vi en sønn som er veldig glad i å sove når han flyr (og han har reist veldig mye med fly for å være snart 7 år). Vi har sett til å ikke gi ham for mye sukker (juice, brus, frukt, godteri etc) før avgang så at han ikke er sukkerhøy når flyet tar av samt om mulig sett til at han har vært litt trett (så lenge han ikke blir overtrett) og da har flyreisen gått bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|