|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
maler
|
![]() Hvor bra/dyr laptop trenger jeg?Jeg må bare innse det. Jeg må ha ny mobil. Og ny pc. Samtidig. Men hva trenger jeg egentlig? Jeg vil jo ha noe som fungerer til mitt behov, samtidig som jeg ikke vil betale for mye jeg ikke trenger.
![]() |
#2 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Hvor bra/dyr laptop trenger jeg?En hvilken som helst moderne laptop med tokjerneprosessor burde vel dra PS uten stor problemer. Dersom du skal bedrive mye bildebehandling ville jeg vel gått for en 17 tommers monitor. Med denne Aceren får du 17" skjerm, 6GB minne og 640 GB harddisk. I tillegg får du et greit grafikkort. Da har du PC lenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor bra/dyr laptop trenger jeg?Jeg kjøpte ny laptop for et halvt år siden. Da endte jeg med en Acer-sak med stor skjerm (17'', tror jeg - den er i hvert fall større enn 15'' - den er i hovedsak bred så jeg synes ikke at det har revolusjonert bildebehandlingen min). Jeg har 4 GB og dualprosessor eller hva det heter. Jeg laster inn store mengder 30 MB RAW-bilder som jeg behandler på PC-en helt uten problemer i Photoshop Elements.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor bra/dyr laptop trenger jeg?Viktigere enn størrelsen på skjermen blir gjerne oppløsningen på skjermen. Jeg synes 1280x800 eller 1366x768 på en 15" blir "plagsomt lav oppløsning". For en 15" og bildebehandling ville jeg minst ha hatt 1600x900 - for en 17" ville jeg gått opp på 1920x1080. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
maler
|
![]() Sv: Hvor bra/dyr laptop trenger jeg?
Ja, det med oppløsningen er jeg enig i... jeg liker egentlig 15-tommere, synes de er ganske passe store. Men oppløsninga bør være brukbar. Men hm ok - da burde det meste på markedet duge? Den jeg har nå får hakk i plata hvis jeg kjører photoshop og in-design samtidig.
![]() |
|
|