|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Opp og ned
|
![]() Hva bruker dere som ikke tåler ull?Jeg kjøpte meg noen fine ullundertøy i høst, men jeg får så eksem av dem. Klør over hele kroppen og huden tørker maksimalt ut.
![]() |
#2 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva bruker dere som ikke tåler ull?Har du forsøkt superundertøy? (Eller hva det nå heter.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva bruker dere som ikke tåler ull?Har du forsøkt superundertøy i kunststoff? Kan du bruke Devold Active, som er kunststoff inni og ull utenpå? Både jeg og ungene bruker dette, og det er mye varmere enn noe av det undertøyet vi har som er ren ull. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Hva bruker dere som ikke tåler ull?
Føler det også suger ut fuktighet fra huden min. Kjøpte sportsundertøy i fjor som var i bomull, det funket, men ikke fullt så varmt da.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva bruker dere som ikke tåler ull?Gutta mine nekter å bruke ull rett på kroppen. Vi bruker superundertøy/fleece. Og så blir det mer lag på lag. Det gjelder meg selv og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva bruker dere som ikke tåler ull?Superundertøy bruker junior, da han ikke tåler ull på kroppen, også blir det lag på lag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hva bruker dere som ikke tåler ull?
Min eksemgutt tåler devold aktiv veldig godt, der er ikke ull i kontakt med kroppen. Det er et veldig godt tips.
![]() |
#8 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Hva bruker dere som ikke tåler ull?Du kan prøve ren silke. Jeg har en stillongs som er helt super. Glatt, tjukk - og steindyr. Prøv Sidenselma. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Hva bruker dere som ikke tåler ull?Undertøyet fra LilleBa. Det er bomull laget av bambus og fungerer litt på lik linje som ull, altså det puster og transporterer fukt bort fra kroppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hva bruker dere som ikke tåler ull?Barna mine tåler ikke ull, så de bruker polarfleece i stedet. De reagerer til og med på sånt undertøy med bomull innerst og ull ytterst.
![]() |
#13 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva bruker dere som ikke tåler ull?Det er forskjell på ull og ull. Jeg har en ulltrøye fra Norheim som klør litt, ellers er jeg veldig fornøyd med Eva (silkeull) fra Spar Kjøp, Nøstebarn silkeull og noe veldig mykt og deilig fra Dovre.
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva bruker dere som ikke tåler ull?Jeg har prøvd både silkeull, ubehandlet ull og merinoull og alt klør. Jeg er så glad for at noen fant ut at de skulle lage ull med superundertøyinnside. Det med bomull på innsiden blir jeg bare kald av.
![]() |
#15 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Hva bruker dere som ikke tåler ull?Takk for tips. Tror ull generelt gir meg eksem. Sliter veldig med tør eksem hud. Ser ut som et oppklort kattebrett.
![]() |
#16 |
intro
|
![]() Sv: Hva bruker dere som ikke tåler ull?Jeg bruker vanlig strømpebukse minst (40 denier) under og ullongs utenpå. På overkroppen har jeg som regel en bomullspolo innerst og 2 lag med ull utenpå. Det har fungert greit så langt, ned i minus 27 (skjønt da har jeg vært lite ute).
![]() |
![]() |
#17 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hva bruker dere som ikke tåler ull?Lite hjelp å få fra meg. Jeg tar på meg helt vanlige klær. Men med ullongs da. Men ulltrøyer greier jeg ikke. Klør meg ihjel.
![]() |
#18 |
Spent ?
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva bruker dere som ikke tåler ull?Både jeg og ungene får utslett og eksem av ubehandlet ull. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva bruker dere som ikke tåler ull?Gutten min som ikke tåler ull tåler heller ikke Devold særlig bra. Problemet er at ull kommer i kontakt med hud ved håndledd og i halsen, to av stedene som er spesielt utsatt hos mange med eksem. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|