Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Trelist under overskap? Ja, vi snakker om kjøkken

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-10, 09:49   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trelist under overskap? Ja, vi snakker om kjøkken

Jeg klarer ikke å bli enig med meg selv om jeg skal ha en sånn trelist (hvit altså) under overskapene eller ikke. Jeg har to overskap. Under der må vi ha noe slags lys. Elektrikerne sier at ledningene kommer til å vise hvis vi ikke har en list og foreslo i tilfelle en spotskinne eller spotlist, eller hva de nå kalte det.

Hva er finest?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 09:53   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trelist under overskap? Ja, vi snakker om kjøkken

Nå kan jeg bare svare ut fra meg selv, men på kjøkkenet vårt, som var nytt for noen år siden, har vi list under overskapene, og så har vi spotlights festet i bunnplata på overskapene. Aner ikke om det er spotskinne eller spotlist, for å si det slik.

Jeg syns i hvertfall det er fint. Vi har minimalt med synlige ledninger.

Gammel 04-02-10, 09:55   #3
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Finest med list.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 09:58   #4
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

List, ja.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 09:59   #5
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lyslist? Sånn list i front av skapene? Nei takk.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 10:02   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Ja - må presisere at vi har en hvit trelist i stil med skap og skuffer under overskapet, altså - og at lyslistene ligger under overskapet, de er ikke synlige.

Hva -ea- nevner høres ikke pent ut.

Gammel 04-02-10, 10:02   #7
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke list.

Vi valgte å ha lys på veggen i stedet for under overskap.

Gammel 04-02-10, 10:03   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vet ikke om det heter lyslist?

Jeg mener en sånn list som er i samme materiale som skapene, til å ha i fronten av skapene, ja.

Jeg aner ikke hva jeg mener, men jeg vet at det kommer til å vise lys og ledninger hvis jeg ikke har. Det hadde jeg nemlig ikke tenkt på.

Gammel 04-02-10, 10:03   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Ikke list.

Vi valgte å ha lys på veggen i stedet for under overskap.

Det er jo også en mulighet. Hva slags lys velger man da?

Gammel 04-02-10, 10:03   #10
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

List ja. Ikke fint med ledninger som vises.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 10:06   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg har likt kjøkken som Camomilla, til og med tapet. :hermer: http://foreldreportalen.no/forum/sho...%F8kken&page=5

Har hun list eller ikke, jeg greier ikke helt å se det?

Gammel 04-02-10, 10:07   #12
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se prikk hvis du vil se vår belysning.

Gammel 04-02-10, 10:07   #13
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

........

Sist redigert av -ea- : 10-10-11 kl 19:57.
Gammel 04-02-10, 10:09   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Takk, Veronal. Det var også fint.

Gammel 04-02-10, 11:28   #15
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har likt kjøkken som Camomilla, til og med tapet. :hermer: http://foreldreportalen.no/forum/sho...%F8kken&page=5

Har hun list eller ikke, jeg greier ikke helt å se det?

For meg så ser det ut som hun har list foran. Men det ser også ut som de ikke har skjult opplegg til lyslista under og må ha det i kontakten på veggen. Det er ikke pent og mannen min bannlyser det. Alt skal være skjult der i gården hos han såfremt det er mulig, og det er fullt mulig når en setter inn nytt kjøkken, for da har en tilgang på veggen bak.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 12:08   #16
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Standard

(i mitt tilfelle var veggen bak av betong, så det hjalp ikke med tilgang da nei...)

Gammel 04-02-10, 12:11   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Slik list er ikke pent.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 12:18   #18
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(i mitt tilfelle var veggen bak av betong, så det hjalp ikke med tilgang da nei...)

Men du hadde jo valgt en annen løsning med spotlist og ledning lagt pent opp. Det er mye makkverk med åpne ledninger rundt på mange kjøkken.

Gammel 04-02-10, 13:28   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Her var det utrlig mange ulike svar. Hm. Kanskje jeg må lage en poll?

Jeg greier virkelig ikke å bestemme meg.

Gammel 04-02-10, 13:48   #20
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Du kan jo bare vente med lista og se hvordan det blir først? Spotter/lys skal du vel ha under der uansett, så kan du se etterpå om du setter på list ytterst. Den har jo ikke noen praktisk betydning.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.