Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Valgets kval - bo oppe eller nede?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-10, 20:31   #1
Kanutte
interlektuell

Kanutte sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Valgets kval - bo oppe eller nede?

Vi har kjøpt tomannsbolig sammen med svigers. Den ene leiligheten er på plan 1 og med kjelleren. Det er to bad (som MÅ pusses opp), kjøkken (som også MÅ pusses opp), to gode soverom, vaskerom, stue og diverse, samt enorm terrasse og direkte adkomst til stor hage.

Leilighet nr.2 er i andre etasje pluss loft. Loftsrommet er lavt under taket og regnes ikke som boareale, men man kan få plass til tre soverom på rad. "Nede" i andre etasje er det en stor stue og nyoppusset og fantastisk bad og kjøkken, samt soverom/ kontor/ oppbevaring. Utgang til kjempestor altan med flott utsikt og gode solforhold.

Det store spørsmålet er altså hvem som skal ha hvilken leilighet, og svigers har latt oss velge. Vi har to barn på 4 og 1 år, som trenger lite plass nå, men som sikkert vil ha egne rom og "vennestue" etter hvert. Jeg har ønsket meg vaskerom + arbeidsrom + bibliotek, og lengter etter å invitere folk hjem. Jeg ser at vi vil få mer plass om vi bor nede, og ikke minst vaskerom. Da må imidlertid alle soverommene være nede i kjelleren. Dette medfører dessuten enormt med oppussing. Men altså, større plass, mulighet til å få akkurat slik som vi vil ha det, og husj; ungene rett ut i hagen.

Etter å ha bodd i sokkel og kjellere hele mitt voksne liv, lengter jeg likevel til å bo over bakkenivå, og nyte et kaldt glass rosévin på en altan med utsikt og sol (mens ungene herjer på loftet). I tillegg til at vi slipper å pusse opp.

Jeg er altså i tvil, og lurer på om noen kloke FP-hoder kan hjelpe meg å tenke videre?

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:20.