Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Bekledning i Oslos gater nå

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-10, 10:27   #1
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Bekledning i Oslos gater nå

Jeg skal til Oslo igjen på torsdag.

Hvordan er det med vær og temperaturer nå? Hva har dere på av yttertøy om dere skal være ute og gå ett stykke?

Hva kan jeg gjøre en fredag i Oslo, mens venninnen min er på jobb?

Gammel 07-02-10, 10:28   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekledning i Oslos gater nå

Kaldt, men ikke sånn at man kreperer. Ha med godt med klær.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 10:35   #3
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Det er jo veldig varierende. Uka som kommer er det meldt alt fra -9 til -4. Forrige uke hadde vi minus masse i begynnelsen av uka, og rett under null de siste dagene. Så det er bare å kle seg etter temperaturen. Ha med lag-på-lag, så er det lettere å justere fra dag til dag.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 10:37   #4
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var i Oslo forrige helg, og la merke til en ting. Selv om det var 10-12 minus, så var det utrolig mange som gikk rundt i gummistøvler. Rett nok med lange strømper oppi, men likevel.... Og så var det noen få i selskinnssko.
Min konklusjon er at i Tromsø er det motsatt. Mange, mange selskinnsko, og nesten ingen i gummistøvler, i februar.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 10:48   #5
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gummistøvler??? Jeg skulle akkurat si at man må ha gode, varme sko.... Akkurat nå er det litt mildere, og da blir det fort slik litt småsølete - sannsynligvis fordi de elsker å pøse på med salt. Kanskje derfor folk har gummistøvler. Det kan fort bli litt glatt nå om det blir litt kaldere igjen.

Men varm jakke / kåpe, og lue og votter lett tilgjengelig er nok et must nå om dagen.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 10:53   #6
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Jeg har selskinnsko, men de er vel ikke så gode om det er slaps. Blir de ødelagt av det?

Jeg bør kanskje ha med både selskinnsko og Merell-vintersko?

Gammel 07-02-10, 10:55   #7
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Tror jeg ville satset på Merrell, ta med ekstra ullsokker bare. Det er meldt -6 og -4 tors-fredag, men det kan jo endre seg frem til da. Ofte litt våtere nede i sentrum.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 11:22   #8
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg var i Oslo forrige helg, og la merke til en ting. Selv om det var 10-12 minus, så var det utrolig mange som gikk rundt i gummistøvler. Rett nok med lange strømper oppi, men likevel.... Og så var det noen få i selskinnssko.
Min konklusjon er at i Tromsø er det motsatt. Mange, mange selskinnsko, og nesten ingen i gummistøvler, i februar.

I Oslo brukes det ekstremt mye salt på veiene. Salt og snø blir som deig uansett hvor kaldt det er. Støvler er igrunn ganske praktisk, fordi det ikke blir ødelagt av saltet, slik som selskinnsko vil bli.

Gammel 10-02-10, 22:19   #9
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Jeg skal til Oslo igjen på torsdag.

Hvordan er det med vær og temperaturer nå? Hva har dere på av yttertøy om dere skal være ute og gå ett stykke?

Hva kan jeg gjøre en fredag i Oslo, mens venninnen min er på jobb?

1) Forede vintersko/støvletter. Passe tykk vinterjakke eller a'la duffel coat (tykk ull)

2) Det spørs hva du liker. Om du er av typen som liker å gå på museum/utstillinger, om du vil shoppe eller bare gå og kose deg, titte litt.
Jeg ville gått og myst litt på Grünerløkka og siden på Aker Brygge mens det fortsatt er sol og friskt. Trikk går mellom, litt langt å gå.
Viktig: kos deg på minst 2 kafeer, les aviser, drikk kaffe latte og bestill grove scones, se på folk.

Forslag: "Godt brød" på Grünerløkka og en eller annen kaffebar på Aker Brygge.
Vil du mer enn dette: bestill hudpleie eller massasje på INCH.
Det koster, men det er fantastisk!

Kos deg, det er meldt sol og et par kuldegrader!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:52.