|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Rasistiske grupper på Facebook og språkbruk ...Jeg har kikket innom noen grupper på Facebook, som er fremmedfiendtlige og tildels også rasistiske m.m.
x x x Sist redigert av Carpe Diem : 27-01-10 kl 13:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Rasistiske grupper på Facebook og språkbruk ...Jeg formelig flommer over av fordommer de gangene jeg beveger meg inn på slike gruppers område av ren nysgjerrighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Rasistiske grupper på Facebook og språkbruk ...Tja, jeg vet ikke om jeg vil kalle det fordommer en gang. Disse menneskene viser jo ganske tydelig at de ikke er spesielt oppvakte, både på den ene eller andre måten.
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Rasistiske grupper på Facebook og språkbruk ...Det første som overrasker meg er de som bruker FB som et diskusjonsforum. Det var en vinkling jeg ikke har tenkt på før. Jeg bruker FB til å holde kontakt med venner og kjente. Men dette var helt på siden av tema i tråden.
![]() |
![]() |
#5 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Rasistiske grupper på Facebook og språkbruk ...Jeg ser at jeg har bekjentskaper i gruppa. Jeg gremmes. Som en skrev i gruppa:
Nå skal det sies at jeg ikke er av forkjemperene for å få ham ut av landet. Jeg har aldri skjønt helt greia med viktigheten av at terrorister og voldtektsmenn bør holde seg til avgrensende deler av kloden. Er det bedre at en somalisk kvinne i Somalia blir voldtatt, enn at en norsk kvinne i Norge blir det?
![]() |
#6 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Rasistiske grupper på Facebook og språkbruk ...Jeg tenker vel litt på samme måte som dere.
![]() |
#8 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rasistiske grupper på Facebook og språkbruk ...Jo mindre du vet, jo lettere er du å lure. Generelt er det vel slik at folk med dårlige skrive- og leseferdigheter vet mindre enn andre (ser bort fra ulike former for dysleksi her), da får personen tilegnet seg mindre kunnskap og er mer utsatt for propaganda, jmf. Krekarsiden og Afghanistan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glad
|
![]() Sv: Rasistiske grupper på Facebook og språkbruk ...Jeg fjernet nettopp en perifer bekjent fra vennelista mi, siden personen skrev i statusfeltet at det var synd kula bomma.
![]() |
#10 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rasistiske grupper på Facebook og språkbruk ...Altså, når man melder seg inn i en gruppe leser man da igjennom alt som står der?
![]() |
#11 |
strikker
![]() Sv: Rasistiske grupper på Facebook og språkbruk ...Jeg bruker ikke FB som et sted å diskutere på btw. Det har jeg forum til.
![]() |
#12 |
strikker
![]() Sv: Rasistiske grupper på Facebook og språkbruk ...Jeg blir forresten litt satt ut av at man skal slette venner fordi de kanskje mener noe helt annet enn en selv..
![]() |
#13 |
Off the map.
|
![]() Sv: Rasistiske grupper på Facebook og språkbruk ...Akkurat Mullaen klarer jeg ikke å oppdrive så mye sympati for. Men for meg er det et veldig langt skritt derfra til å aktivt gå ut å si at det var synd kula ikke traff. Jeg er mer likegyldig til det hele akkurat når det gjelder han.
![]() |
#14 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Rasistiske grupper på Facebook og språkbruk ...
Personlig har jeg ikke noe problem med at andre, SÆRLIG mine venner, har andre meninger enn meg. Det er sånt det blir diskusjon av. Men det er et veldig langt stykke til å ha som venner folk som oppfordrer til drap på andre. Slik f.x. Krekar selv har gjort, men så er jeg da heller ikke venn med ham. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
strikker
Jeg kjenner heller ingen som oppfordrer til drap.
![]() |
#16 |
Glad
|
Å si at det var synd kula bomma på hodet til Krekar er vel omtrent sidestilt med å oppfordre til drap. Det er ikke forenlig med å være min venn. Nå er det heller ingen av mine nære venner som har slike holdninger, og min "avvenning" gjaldt en person jeg knapt kjenner. Ikke stort tap for meg.
![]() |
#17 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Rasistiske grupper på Facebook og språkbruk ...Men altså, for å komme tilbake til temaet i HI, så har jeg også bitt meg merke i denne tendensen.
![]() |
![]() |
#18 |
Jeg er enig med deg i det. Jeg rapporterte faktisk denne gruppen ...
![]() |
#19 |
Jeg synes også det er spennende å ha venner som har ulike meninger enn meg selv. Det kan bli mange fine diskusjoner utover de små timer av slikt
x x x Sist redigert av Carpe Diem : 27-01-10 kl 16:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
strikker
Misforstod du meg her nå? Jeg mente at det ikke var akseptabelt å oppfordre til drap. (da det eksempelet du viser over her)
![]() |
|
|