|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Stavanger
![]() |
![]() Når er det på tide å bekymre seg?Jeg har rotet rundt i FP nå i noen dager, fordi jeg ila den siste uken har tatt 3 positive graviditetstester. Den siste var en med ukeindikator som kunne fortelle meg at jeg var 2-3 uker på vei. Kanskje ikke så mye, men for oss som har ønsket dette ble det jo juleaften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er det på tide å bekymre seg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Når er det på tide å bekymre seg?Litt blodig utflod trenger ikke bety at du har abortert! Blør du friskt og som ved vanlig mens, ville jeg nok ansett det som en abort, men litt småblødninger i starten er ikke uvanlig. Selv om du ikke har fått legetime før i april, betyr ikke det at du ikke kan ringe legen dersom det skjer noe bekymringsfullt. Men jeg ville ikke bekymret meg utfra det du beskriver.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Når er det på tide å bekymre seg?Det du beskriver behøver ikke å være tegn på abort. Da ville du blødd mer tror jeg. |
![]() |
![]() |
#5 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Når er det på tide å bekymre seg?Om man går til lege eller ikke, har ingenting for å si om hvor "sikkert" det er. Er du gravid, så er du gravid, uavhengig av legekontroll. Så nei, du trenger ikke gå til lege. Ja, det er normalt med økt utflod. Ja, det er normalt med blodspor. Øker det på med blødning så er det større sannsynlighet for en tidlig spontanabort.
![]() |
#6 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Når er det på tide å bekymre seg?Det skal veldig lite blod til (når det blandes med f.eks utflod) for at det ser veldig dramatisk ut.
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er det på tide å bekymre seg?Det høres ikke ut som en abort det, selv om jeg ikke skal si noe sikkert. Men de tegnene du har (blodig utflod, og faktisk ganske mye rent blod til tider) har jeg hatt i begynnelsen av begge mine svangerskap. Jeg var selvsagt bekymret, men alt var helt fint med fosteret. Jeg har visst ømme slimhinner i svangerskapene, sier legen, så jeg blør lett (ser ut som et slakt når jeg har hatt GU, feks, masse blod), og i mitt siste svangerskap lå morkaken og dekket over livmoråpningen, og det kunne visst også føre til lette blødninger.
![]() |
#8 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Når er det på tide å bekymre seg?Legen kan ikke gjøre noe fra eller til, men dersom et besøk nå gjør deg tryggere bestiller du time og tar den timen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når er det på tide å bekymre seg?Vanskelig å si om det er abort eller ikke. De gangene jeg har mistet har det begynt med litt blodspor som har økt på etterhvert. Men da jeg var gravid med datteren min blødde jeg også de første ukene. Hvis du ikke vil gå i det uvisse, så ta en tur til legen snarest. Legen kan selvfølgelig ikke forhindre en abort, men du slipper og gå å gruble.
![]() |
#11 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Når er det på tide å bekymre seg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Når er det på tide å bekymre seg?Jeg har hatt det sånn i begynnelsen alle mine fire graviditeter og det ble barn av alle, så det trenger definitivt ikke være over. Ta en ny test om en uke. Lykke til!
![]() |
#13 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Når er det på tide å bekymre seg?Jeg har også hatt blodig utflod tidlig i svangerskapet, uten at det har vært noe galt, eller at jeg har spontanabortert.
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Når er det på tide å bekymre seg?Jeg har alltid vært hos legen veldig tidlig i svangerskapene, om ikke annet så for å få avgårde søknad om fødeplass. Det trenger man i Oslo, men med det nicket så regner jeg med at du bor et annet sted.
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Når er det på tide å bekymre seg?Jeg synes ikke det høres ut som om du har abortert, kanskje du har hatt en liten festeblødning, er ikke det ganske vanlig når man er ca så langt på vei som du er nå? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Når er det på tide å bekymre seg?Jeg hadde festeblødning med yngste i uke 3, som Muskat nevner, ja.
![]() |
![]() |
#18 |
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2010
![]() |
![]() Sv: Når er det på tide å bekymre seg?Oi, tusen takk for mange gode ord, og gode råd |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
abort |
|
|