|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Hvordan giftet du deg?Hvordan gjorde dere det med vielse og festen etterpå? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan giftet du deg?Skulle gjerne kommet med noen tips, men vårt bryllup var ikke noen voldsomme greier. Jeg ville egentlig bare på Tinghuset og få det overstått, men mannen insisterte veldig på kirkebryllup så jeg ga meg på det. Men vi ville ikke ha noe stort bryllup, så vi planla hele greia i ca. 2 måneder, hadde rundt 35 gjester (mest venner), hadde et leid lokale og hadde koldtbord og hjemmelagde (bakt av meg og noen venner) kaker. (Kilde: youtube.com)
![]() |
#3 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvordan giftet du deg?Vi giftet oss i et knøttlite stabburskapell, hvor vi måtte inn på den lokale kafeen for å få nøkkel til hengelåsen, så vi kunne åpne kapellet. Vi hadde kun fire gjester (to forlovere, den ene forloverens kjæreste pluss min eldste sønn). Etter vielsen dro vi på lokal pub og drakk vin til restauranten vi skulle spise på, åpnet. Der hadde vi et rom for oss selv, og alle fikk alle velge akkurat det de ville spise og drikke. Etter det overleverte vi sønnen min til barnevakt, og vi voksne dro inn til skybaren på SAS-hotellet hvor vi koste oss med drinker resten av kvelden. Gjestene tok taxi hjem til oss etterpå, mens mannen og jeg ble værende igjen på hotellet. Veldig koselig. Og litt annerledes.
![]() |
#4 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hvordan giftet du deg?Vi hadde minibryllup, men allikvel full pakke. Planlagt og gjennomført i løpet av 3 uker. Vielsen skulle vi egentlig ha i et lite kapell, men mannen min syntes ikke det var noe fint der og vi valgte kirken i steden. Kjolen kjøpte jeg to uker før, den var sponset av min mormor, brudekjole, men enkel og uten dilldall. Kostet meg 1400,- Ingen visste noe på forhånd før de fikk invitasjonen i postkassa, med unntak av forloverne våre som ble spurt med en gang vi fant ut at vi skulle gifte oss.
![]() |
#5 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvordan giftet du deg?jeg og Mr. Che på Ambassaden i Stockholm. God mat og uhorvelige mengder god drikke, hotell og kos. (Storebror var nesten året, så vi hadde vår første frihelg)
![]() |
#6 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvordan giftet du deg?Jeg giftet meg i kirken på mors hjemsted. Alle forberedelser måtte gå via telefon til min fetter, som bor der ute, da det er langt, langt ute i havgapet på Trøndelagskysten.
![]() |
#7 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hvordan giftet du deg?
Hehe, godt å se det ikke bare er oss, men vi har snakket om det i 8 år nå.
![]() |
#8 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvordan giftet du deg?Vi sendte overraskelsesinvitasjon tre uker før til familien (foreldre + søsken med partnere), hvor de ble bedt om å sette av helga og pakke ute- og inneklær. En søster på hver side fikk i oppdrag å sanke inn pass (i det skjulte, seff) for hele gjengen, med vage hentydninger til Kiel-ferga.
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work. Sist redigert av Mauser : 01-03-10 kl 10:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan giftet du deg?
OI! Det må jeg si! Hadde jo vært kult, men sikkert aaalt for dyrt uten kontakter som kan ordne billig. Vi har jo barn osv i tillegg så det blir vel vanskelig å gjennomføre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvordan giftet du deg?Vi giftet oss i sjømannskirken i New York. Vi hadde med oss en forlover hver, så vi ble 4 stykker som etterpå spiste en alldeles fantastisk middag på restaurant.
![]() |
![]() |
#11 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hvordan giftet du deg?Vi hadde hele sulamitten (inkl. vielsen) i vår egen hage. Intimt, personlig, koselig, og rimelig, men relativt mye jobb.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvordan giftet du deg?Vi giftet oss i fjor høst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvordan giftet du deg?Vi giftet oss i min hjembygd i fjor høst og jeg tror definitivt en stor del av gjestene dro hjem og tenkte at dette var veldig kjekt.
![]() |
#14 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Hvordan giftet du deg?Morsomt å mimre litt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Like blid!
![]() Sv: Hvordan giftet du deg?Vi giftet oss i sjømannskirken i NY året før Tjorven.
![]() |
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan giftet du deg?Har vært gift, men er ikke gift nå. |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: Hvordan giftet du deg?Vi giftet oss på tinghuset, uten forlovere, og spiste middag på restaurant etterpå, bare meg og mannen. Det ble litt spontant bestemt det med middagen da, det hadde vi ikke planlagt på forhånd.
![]() |
#18 |
WF: BNBE
![]() Sv: Hvordan giftet du deg?Vi giftet oss på gården der jeg har vokst opp. Vielsen var på tunet, der vi hadde stilt opp sitteplasser i V-form, med en midtgang der Snuppa og broren min gikk først, og så jeg og faren min. Vigsleren var fra HEF, og holdt en utrolig flott vielse. Siden mannen har spansk som morsmål valgte vi å ha deler av vielsen på spansk. Feks ble han spurt om han ville gifte seg med meg på spansk, mens jeg ble spurt på norsk. Musikken og tekstlesingen stod familie og venner for. Snuppa bar ringene våre, og gikk fram og ga oss hver vår ring.
![]() |
#20 |
Audacious
|
![]() Sv: Hvordan giftet du deg?Vi hadde vielsen ved et tjern langt til skogs i Ringsaker kommune. Bunader, blomsterkrans i håret (mitt), fele og gitar. Ca. 100 gjester. Vi ble viet av en dommer i familien, men nå er det jo mulige å få vigslere fra mange andre livssynssamfunn. Det var veldig, veldig fint.
![]() |
|
|