|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() OverformynderiJeg prøvde å finne noe her , men spør heller et nytt spørsmål.
![]() |
![]() |
#2 |
Ferdig!
![]() Sv: OverformynderiOverformynderiet kommer på banen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: OverformynderiEr dette noen en skal melde fra om selv, eller er det noe overformynderiet får greie på av f.eks bank e.l?
![]() |
#6 |
Ferdig!
![]() Sv: OverformynderiDet vil jo bli meldt til myndighetene at den og den har formue på så og så mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ferdig!
![]() Sv: OverformynderiNei, det vet jeg jo, men en skulle da tro at overformynderiet blir kontaktet når en mindreårig har formue som overstiger 75 lapper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: OverformynderiTrodde det gikk automatikk i slikt jeg....
![]() |
#13 |
maler
|
![]() Sv: Overformynderi
Det kan de vel, overformynderiet er der som en forsikring mot foreldre som ikke tar vare på pengene. Enten bruker dem eller investerer dem idiotisk. Overformynderiet sørger ikke akkurat for god avkastning, men de passer i det minste på at pengene ikke forsvinner.
![]() |
#15 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: OverformynderiDet sikrer vel også barna mot foreldre som roter med egen økonomi. Det har vært nok saker der foreldre har blitt bedt om å bruke barnas midler før de kan få sosialhjelp osv. Er pengene hos overformynderiet er det bare spesielle tilfeller der du kan få det ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: OverformynderiGutta skal få endel penger av foreldrene mine. Med de pengene vi allerede har spart opp har eldstemann nesten 75`. Vi er så usikre på hvordan vi skal gjøre det. Skal det stå på en av oss som foreldre eller skal vi la overformynderiet ta seg av saken? Jeg vil gjerne bestemme at de pengene de får av foreldrene mine skal gå til BSU konto når de er gamle nok til det. Går det hvis overformyderiet har styr på pengene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Jeg kjenner at den setningen gjør meg ganske rasende, tenk at det faktisk er slik.
![]() |
#19 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: OverformynderiJeg tror nok vi ender opp med å sett pengene i våre navn. Men vi fortsetter å spare i deres anvn og. Tror jeg. Det var ikke så gjennomtenkt når vi startet det, men det blir jo endel penger etterhvert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Når barna er 18år så får de selv kontroll over pengene. Å spare på BSU konto er vel lite smart før man kan gjøre nytte av skattefordelen.
Egentlig veldig smart. Vi har begge deler, men ser at det kan bli et problem at det står i barna sine navn. Tenker da på når de skal søke studielån, men da er overformynderiet ikke et problem lenger siden de vil være 18år+.
![]() |
|
|