|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?I ettermiddag var jeg, mannen og lille poden på snart to år ute og spiste. Kanskje ikke det aller beste tidspunktet på dagen i og med at klokka var halv seks så dagen begynte å bli lang for junior. Han bruker altså stort sett å være veldig grei, men idag var han litt smågrinete og misfornøyd. (overhodet ikke brannsirene heller altså) Vi fant ut at vi bare skulle forte oss og spise maten og så dra hjem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene)på restaurant/kafe?Jeg hadde tatt et sutrete barn ut ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?leste denne i dag jeg
![]() |
#5 |
Peppy!
|
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Nei, vettu hva! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Jeg har vel også til tider tenkt mitt om sutrete unger på restaurant, men sånn er nå verden. Det er ikke alltid at ungene oppfører seg helt toppers. Men å si ifra på den måten synes jeg ikke noe om.
![]() |
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?
Tja, jeg vet ikke om jeg hadde oppfattet dette som så veldig hyggelig heller, jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
*_*
|
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Jeg blir veldig fort sliten og lei av fremmede barn hvis de gjør mye ut av seg, men hadde likevel ikke klaget med mindre det var snakk om uakseptabel oppførsel av barnet uten at de voksne foretok seg noe.
![]() |
![]() |
#9 |
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
![]() ![]() |
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Vanskelig å vite hva jeg selv ville gjort egentlig, men det er definitivt forskjell på vræling og litt sutring. Noen barn sutrer faktisk fordi de er sultne. Det er også forskjell på spisesteder. Type fin restaurant med en mann som spiller på piano i bakgrunnen, er ikke et passende sted for høylydte barn. Men den typen du beskriver må vel kunne tåle litt lyd fra et barn!
![]() |
#10 |
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Jeg har definitivt tenkt tanken om at foreldrene enten kan ta ungen ut på omgang slik at vi får fred, men jeg har da aldri sagt noe til vedkommendes foreldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Jeg synes at dama var frekk |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Jeg har også til tider tenkt at jeg er glad det ikke er min sutreunge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Dette er som meg i trafikken. Jeg irriterer meg over fotgjengere når jeg kjører, og over biler når jeg går. |
![]() |
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
Jo, men dette blir jo en helt subjektiv beskrivelse. Det er lett å få de flestes medhold. Hvis denne dama hadde startet en tråd på FP om hva hun opplevde på restaurant, hadde vi nikket anerkjennende til det også. For å sette det på spissen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
Jeg også! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
I mål
|
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Jeg synes jo det kommer helt an på hva som menes med sutring. Jeg gikk ikke UT med min toåring dersom han sutret eller klagde på en uformell restaurant på det tidspunktet den gangen han var 2. Et fullstendig raseriutbrudd derimot, da ville jeg selvsagt tatt ham med ut en tur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Vi har fått samme beskjed av en 60-something dame på fly da knerten var livredd for å sitte i eget sete og bare gråt og gråt (han var over to, så det var ikke lov for han å sitte på fanget). Vi prøvde alt vi kunne for å roe han ned, men vi kunne ikke ta han på fanget fordi det var rett før takeoff og da må alle sitte fastspent. Hun snøftet høylytt og snudde seg og sa: "Kan dere ikke fortelle han at han må slutte fordi han plager andre, det gjør vondt i ørene!" Jeg: "Han er bare 2 år og livredd!" Og før jeg rakk å si noe mer, skjøt en mannlig passasjer bak meg inn: "La han gråte, han er redd!"
![]() |
#18 |
|
Hehe. Nei, hyggelig hadde det jo ikke vært, men hadde jo vært en absolutt forbedring. Junior bruker vanligvis å kose seg ute, men ikke idag. Jeg liker ikke sutring (hvem gjør nå egentlig det? ) selv heller, men følte at det ikke var så ille at vi ikke kunne spise opp før vi dro altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Jeg synes det er litt fint at andres barn sutrer, jeg. Da kan jeg smile litt medfølende til svette foreldre, lene meg tilbake og være lykkelig for at det ikke er mine barn som sutrer denne gangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
By the Sea
|
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Matro??!
![]() |
|
|