|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Toll fra duoboots?Da har jeg fått hentelapp på mine nye støveletter fra duoboots - hipp hurra. |
![]() |
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Toll fra duoboots?Det stemmer det. Det står også på sidene deres at varene kommer fra utlandet og at det blir beregnet toll og avgifter:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Toll fra duoboots?Men det står at mva er inkludert i prisen - og jeg har fått regning på 419,- i mva??? |
![]() |
![]() |
#4 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Toll fra duoboots?Har du handlet fra den norske butikken?
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Toll fra duoboots?Ja, det har jeg gjort - betalt i norske kroner og mailet på norsk og gode greier. |
![]() |
![]() |
#6 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Toll fra duoboots?Jeg fikk ikke en slik regning da jeg bestilte fra duoboots.no. Mener bestemt at det bare var porto som kom i tillegg, og at mva var inkludert. Det er ikke toll på sko. http://www.dinside.no/php/art.php?id=278329 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Toll fra duoboots?I alle dager - da er jo dette helt feil da. Jeg betalte 175 ekstra i porto da jeg bestilte - det ble trukket fra kortet. |
![]() |
![]() |
#8 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Toll fra duoboots?Du vet at det er forskjell på toll og mva, ikke sant? Du har ikke fått regning på toll, bare mva og fortollingsgebyr. Og kommer varen fra utlandet, er det riktig, men mva i avsenderlandet bør være trukket fra fra butikkens side.
![]() |
#9 |
maler
|
![]() Sv: Toll fra duoboots?De skriver jo at prisene er inkludert mva. Da må det være noe feil når det likevel blir mva på pakken? Hvis ikke mva ble trukket fra i den prisen som ble trukket fra kortet ditt og du nå må betale mva i ettertid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Toll fra duoboots?Hvis flere kommer innom her - da har jeg fått svar fra duoboots. Toll og mva er inkludert i prisen og jeg måtte bare legge ut og sende dem kvitteringen så får jeg pengene tilbake. |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Toll fra duoboots?Betyr det at du egentlig ikke skulle ha betalt det? Eller er det alltid sånn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Toll fra duoboots?Det hender det settes på når støvlene kommer til Norge siden de sendes med Posten, men dette er priset inn da vi betaler for støvelettene, så vi skal ikke betale det en gang til. Duoboots har imidlertid ikke mulighet til å få stoppet regningen fra å havne hos oss slik jeg forsto det - dermed skjer visst dette iblant. |
![]() |
![]() |
#14 |
-
![]() Sv: Toll fra duoboots?Hvis jeg skjønner dette riktig høres denne praksisen ganske tvilsomt ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Toll fra duoboots?Hm... Jeg tenkte ikke over den der i det hele tatt jeg. |
![]() |
![]() |
#16 |
med tunga på styret
![]() Sv: Toll fra duoboots?Leveringsmåten de bruker er nok DDP Delivered Duty Paid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Toll fra duoboots?Aha - da kan det finnes en forklaring da? |
![]() |
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Toll fra duoboots?Du store - jeg har mer å lære om webshopping enn jeg trodde tror jeg |
![]() |
![]() |
|
|