Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Seilersko

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-10, 21:19   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Seilersko

Er de på vei tilbake?

Har sett de i flere skobutikker nå, blant annet tror jeg Roots hadde en utgave.
Og de står sammen med de 'kule' skoene, ikke sammen med gubbe-skoene.

Hva skal jeg synes om seilersko plutselig er moderne igjen da? Husker fortsatt hvor lykkelig jeg var når jeg fikk et par på 80-tallet etter intens masing over lang tid.
Må tygge litt på det tror jeg...

Kan ikke si jeg har lagt merke til at noen har brukt det da, så det er vel slettes ikke sikkert det blir en ny trend heller?

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 21:21   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seilersko

Ja, jeg husker en av mine egne påståelige kommentarer på 80-tallet: Seilersko er så klassiske at de aldri kommer til å gå av moten!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 21:22   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh - jeg bodde i seilerskoa mine! Og de var sykt vonde å gå inn - hadde gnagsår galore - helt til de var aldeles deilige, men da var de så slitte at de nesten ikke hang sammen.

Gammel 18-03-10, 21:22   #4
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jepp, det er på tide å mønstre på. :Skip ohoi:

Gammel 18-03-10, 21:23   #5
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, jeg husker en av mine egne påståelige kommentarer på 80-tallet: Seilersko er så klassiske at de aldri kommer til å gå av moten!

Det kunne sikkert jeg sagt og.

-Pippi
Gammel 18-03-10, 21:24   #6
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Og jeg som har kastet de siste "docksides`ene " mine. Jeg brukte dem lenge. De var i brunt ruskinn. Skulle tydelig ha latt dem bo innerst i skapet litt til.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 21:25   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grusomt. Hva er greia med dette?

Gammel 18-03-10, 21:26   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

80-tallet er tilbake i all sin glans.

Gammel 18-03-10, 21:54   #9
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Seilersko!?

Gammel 18-03-10, 21:59   #10
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pådro meg hele korpsledelsens vrede, husker jeg, ved å insistere på å bytte ut de svarte mokasinene med mellomblå seilersko. Med hvit såle. 17. mai-toget ble aldri helt det samme igjen.

Gammel 18-03-10, 22:07   #11
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Grøss og gru. Heldigvis så synes jeg ikke alt som er moderne er like fint.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 08:28   #12
SIS
Aktiv

SIS sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
SIS er litt kul
Standard

Eg glømmer tydeligvis alt for lett for eg kunne godt tenkt meg et par til sommeren

Får sikkert høre det for eg har lenge mobbet mannen min som har syntes seilersko var toppen heile tida

Gammel 20-03-10, 08:36   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seilersko (Not) Jeg elsket mine.

På skolen vår så er det blitt hengt opp en plakat om at det skal være 80-talls party. Jeg snakket med noen av jentene mine om det, og jeg måtte bare kommenerer at de nesten ikke behøvde å kle seg ut.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 11:13   #14
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Ja, 80-talls party for ungdommen i dag blir vel tilnærmet kom som du er fest.

-Pippi
Gammel 20-03-10, 11:41   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Ja, 80-talls party for ungdommen i dag blir vel tilnærmet kom som du er fest.

Ja de mangler bare Ball-genseren og tynne rosa belter.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 14:04   #16
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Ja de mangler bare Ball-genseren og tynne rosa belter.

Jeg fant flust med tynne belter på HM da jeg trengte et helt vanlig et her om dagen. Rosa også.

Jeg husker vi hadde sånn knute ytterst på lissene på seilerskoene. Det var stas.

Jeg har forresten kjøpt meg ny Camper-sko i år, som visstnok også er å regne for "seilersko":

"Seilersko som ble designet spesielt for 25-årsjubileet for Copa del Rey seilas, den mest prestisjetunge seilasen ved Middelhavet."

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 14:10   #17
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 25-03-10, 10:07   #18
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bianco har mange seilerskomodeller nå. 80-tallets mote er tilbake for fullt, ja, på HM også. Litt usikker på hva jeg synes om det. Likte moten da, men er ikke fullt så begeistret nå.

Husker jeg hadde først et par grønne seilersko, så et par hvite. De siste fikk jeg "som betaling" etter endt arbeidsuke i en skobutikk da jeg gikk i 8. klasse, mener jeg å huske.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.