Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lønn når man ikke har skole etter videregående

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Min lønn er
Jeg har ikke lønn/jobb 2 2,94%
< 250 000 13 19,12%
< 350 000 30 44,12%
< 450 000 15 22,06%
Over 500 000 8 11,76%
Deltakere: 68. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-10, 21:50   #1
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Lønn når man ikke har skole etter videregående

Etter Mim sin spørreundersøkelse om videregående skole, lurer jeg på hva dere som ikke har gått mer skole/tatt høyere utdanning tjener.

Poll kommer.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 21:59   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lønn når man ikke har skole etter videregående

Øyh! Hvor er Dustepoll-alternativet? :liker ikke poller som jeg er ekskludert fra å svare på:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 22:00   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har for så vidt en noen stykkevis og delt studiebakgrunn, men jobber som om jeg ikke har noe som helst etter vgs.
Tjene under 350.000 i året.

Gammel 22-03-10, 22:01   #4
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Legg gjerne til dustepoll.

Og jeg lurer av ren nysgjerrighet, fordi jeg selv kun har VGS.

Gammel 22-03-10, 22:04   #5
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har kun VGS og tjener under 250 000 i året.

Gammel 22-03-10, 22:08   #6
Nå også i farger

Standard

Jeg ser jeg har utelukket en liten gruppe. De som tjener mellom 450 000 og 500 000. Sorry! Ikke så god på disse pollene.

Selv har krysset av feil. Jeg skulle krysse av på denne < 450 000. Kan en modde endre? Takk!

Gammel 22-03-10, 22:08   #7
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kun vgs, og noen forskjellige kurs ved siden av. Tjener for tiden rundt 275.000, men før jeg ble permittert i høst, var lønna på ca. 340.000.

Gammel 22-03-10, 22:08   #8
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fagbrev og generell studiekompetanse, tjener ca 320.000.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 22:16   #9
Nå også i farger

Standard

Det er ganske store lønnsforskjeller, selv om man jobber med det samme og har gjort det ca. like lenge.
Har vært borti flere ganger at kollegaer med mye mer utdannelse enn meg (og tilhørende studielån!!) tjener ganske mye mindre.

Gammel 22-03-10, 22:38   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Har vært borti flere ganger at kollegaer med mye mer utdannelse enn meg (og tilhørende studielån!!) tjener ganske mye mindre.

Jasså? Sier du det?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 07:42   #11
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Tjener ca kr 300 000

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 07:43   #12
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

3 stk som har svart over 500 000?
Det må jo vere eksepsjonelt bra dersom ein ikkje har meir enn VGS?
Skulle likt å visst kva for eit yrke dei har.

Gammel 23-03-10, 07:49   #13
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det vil du virkelig ikke vite

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 08:00   #14
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Synes det skulle vert litt mindre mellomrom mellom 250 og 350 i pollen. Nå ser det ut til at mesteparten tjener like mye eller mer enn meg som er høyskoleutdannet. Er jo ganske stor forskjell på 250 og 350 000.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 08:12   #15
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

De fleste selgerene hos oss har opp mot millionen og noen få også mer i lønn, de aller fleste av dem har ingenting etter vgs., kun et talent for salg. Jeg har også jobbet i et par grunderbedrifter, samt vært med i en organisasjon for it-grundere, der også finner du mange halvskolerte røvere, men likevel mye penger. Man kan selvsagt få en høy lønn uten utdannelse, men man mangler da totalt sikkerhetsnettet en faglig tyngde som regel gir.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 08:45   #16
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Mannen min har ikke fullført vgs, og han har ikke høyere utdannelse heller.
Han er "selvlært" itkonsulent, og driver et firma med 4 ansatte. Han havner i den siste inntektsgarantien.

Selv om man ikke har høyere utdannelse, kan man fint skape noe hvis man har en grunder i seg!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 09:02   #17
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Det kommer vel ann på hva man jobber med. Propellmannen tjener mer enn 500 000 og har jobb innen IT. Han har kun vgs. Jeg kjenner mange som ikke har mer enn vgs og tjener godt over 500 000. Det er ikke så uvanlig.

Gammel 23-03-10, 10:09   #18
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Har ikke fullført videregående og tjener et sted mellom 350 000 og 400 000.

Gammel 23-03-10, 10:19   #19
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner jeg hisser meg litt opp *ørten års utdannelse og misfornøyd med lønna*

Gammel 23-03-10, 11:45   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg kjenner jeg hisser meg litt opp *ørten års utdannelse og misfornøyd med lønna*

Hvorfor hisse seg opp? Halvparten av de som har svart ligger mellom 250–350 000 i årslønn. Å jobbe full stilling og tjene 250 000 er ikke akkurat gullønn.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:30.