Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hjemmelaget gele, med hjemmelaget vaniljesaus

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-10, 19:20   #1
Left
Passiv

Standard

Hjemmelaget gele, med hjemmelaget vaniljesaus

Da har jeg for første gang i mitt over 40-årige liv forsøkt meg på å bruke gelatin.
0,5l vann, en god dl med granateplesaft og 6 gelatinplater = smaskens god gele.
En boks fløte, 3 eggeplommer, ca 10 vaniljedråper (hadde sikkert vært enda bedre med vaniljestang, men det hadde jeg ikke) og ca. 2-3 ss Splenda = deilig vaniljesaus. Kok opp, mens du visper godt, og avkjøl.

Det ble ganske smakelig om jeg kan si det

Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 15:53   #2
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmelaget gele, med hjemmelaget vaniljesaus

Det hørtes godt ut! Kanskje jeg skal lage det til kjærestens bursdag hvis tante- og onkelbarna kommer.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 16:14   #3
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

NAM det hørtes godt ut!
Tror jeg må kjøpe gelatin og slik saft..-er den sukkerfri ?
Hvilken type er det ? Fun ?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 18:10   #4
Left
Passiv

Standard

Fun Light ja - den saften er kjempegod. I dag har jeg kjøpt blåbærsaft fra samme, og skal lage blåbærgele til helgen.

Vaniljesausen man får kjøpt er kjempegod, men denne var om mulig enda bedre. Lag den i god tid, og la den stå noen timer i kjøleskapet, slik at smaken får satt seg.

Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 18:19   #5
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

tror du man kan bruke gelatinpulver ??

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 18:23   #6
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Å - gele lagd på hjemmelagd jordbærsaft (uten koking, slik saft som må fryses) - med hjemmelagd vaniljesaus - det fikk jeg lyst på nå!

Gammel 06-04-10, 19:03   #7
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

tror du man kan bruke gelatinpulver ??

Det er jeg helt sikker på at man kan. Det funker akkurat på samme måten. Tror en pose rekker til ca. 1l væske,

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:32.