|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor får jeg tak i sprø nougat i Oslo sentrum?Jeg skal lage pistasjsemifreddo, og den skal i følge oppskriften inneholde sprø nougat. På vanlige butikker (Meny og Ica) har jeg bare funnet den myke typen. Noen som vet hvor jeg kan finne sprø nougat i Oslo sentrum i morgen? Jeg må sende min bedre halvdel på jakt i lunsjpausen, så det er en fordel om det ikke er så fryktelig langt unna Aker Brygge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
.
![]() Sv: Hvor får jeg tak i sprø nougat i Oslo sentrum?I følge kokeboka er det to typer nougat; myk og sprø, begge med flere typer smaker. Min kunnskap begrenser seg altså til de få setningene Jamie O. sier om saken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Fjott
|
![]() Sv: Hvor får jeg tak i sprø nougat i Oslo sentrum?Jeg har googlet og funnet at det er flere treff på nougat som likner på denne
![]() |
#6 |
.
![]() Sv: Hvor får jeg tak i sprø nougat i Oslo sentrum?Det er visst noe eggehvite og greier også, så ikke helt krokan. Men tanken har slått meg ja. Evt hakke opp en daim, det må da smake godt sammen med pistasjesemifreddo? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
.
![]() Sv: Hvor får jeg tak i sprø nougat i Oslo sentrum?Ahh Tammen, det der tror jeg at det er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Fjott
|
![]() Sv: Hvor får jeg tak i sprø nougat i Oslo sentrum?Tror også det er det samme. Dette står på wiki:
Jeg mener nok de kan ha sånn på ica på Aker Brygge også jeg da, men man tenker kanskje ikke på det som nougat per ce.
![]() |
#9 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor får jeg tak i sprø nougat i Oslo sentrum?Sprø nougat er den som setter seg fast i tennene og løsner alle plomber. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvor får jeg tak i sprø nougat i Oslo sentrum?Tammen: den hvite nougaten på bildet der heter Fransk Nougat og er en av mine favoritter.
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor får jeg tak i sprø nougat i Oslo sentrum?
Nå har jeg vridd hodet, men kan ikke komme på noen velassorterte innvandrerforretninger i nærheten. Det er noen, men de er små. Både Ica på Aker brygge og Meny på House of Oslo er forholdsvis velassortert, og i tillegg har du jo Pascal ved fredssenteret. Det burde la seg løse.
![]() |
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvor får jeg tak i sprø nougat i Oslo sentrum?Her er en Jamie Oliver-oppskrift på Semifreddo der han lager sprø nougat, det må da være dette?
![]() |
#13 |
Fjott
|
Ja, det var det jeg også fant ut lenger opp her. Den er ikke sprø, men blir kalt sprø nougat noen steder allikevel. Den varianten jeg fant bilde av blir kalt "Traditional Spanish crispy nougat with almonds".
![]() |
#14 |
.
![]() Sv: Hvor får jeg tak i sprø nougat i Oslo sentrum?Dere er så hjelpsomme, tusen takk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Fjott
|
![]() Sv: Hvor får jeg tak i sprø nougat i Oslo sentrum?Krokan er jo knallgodt uansett så helt feil kan det nok ikke bli. Kanskje du kan lage krokan av pistasjenøtter.
![]() |
#16 |
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|