|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Sykkel på SFO
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sykkel på SFOHos oss får ingen bruke sykkel til, fra eller på skolen før på slutten av 4. klasse - først da får de ta sykkellappen. Argumentet er at først da er de modne nok til å vurdere trafikkbildet, og de er skolens ansvar på vei til og fra skolen. Noen sykler jo til og fra sammen med voksne, men jeg ser behovet for ett felles reglement for skoletida. Synes skolen deres er ganske liberale, egentlig, hvis han får ta sykkellappen i 1.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sykkel på SFOSykkellappen? Hva er det?
![]() |
#7 |
Textrovert
|
![]() Sv: Sykkel på SFOMener du at de ikke får sykle i skolegården? Det synes jeg er helt fair egentlig, da jeg ser for meg en del farlige situasjoner.
![]() |
#8 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Sykkel på SFOHer får de heller ikke lov til å sykle til og fra skolen alene før 4 klasse. De bruker ikke egne sykler på Sfo eller i skolegården ellers. Men de sånne type diverse lekesykler på Sfo.
![]() |
#9 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Sykkel på SFOJa, når jeg tenker meg om får vel ingen lov til å sykle i skolegården hos oss heller. Unger som ikke går på SFO og som kommer etter skoletid med sykkel blir bedt pent om å sette fra seg syklene hvis de skal være på skoleområdet. SFO har egne sykler som ungene bruker, og som de ikke får så stor fart på.
![]() |
#10 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Sykkel på SFOVi fikk heller ikke lov til å sykle til skolen før i 5. klasse da jeg gikk på barneskolen. (Også bytta jeg barneskole i 5. til en skole hvor ingen fikk lov til å sykle, pga tyveri, jaja.) Vil tippe at de først får ta sykkellappen i 4-5. klasse.
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Sykkel på SFODet er vel fordi skolen har ansvar for ham når han er der, og selv om mange foreldre mener at barna deres er gode syklister (og det er sikkert mange også), kan det skape kjipe situasjoner med kræsjing, nedsykling, velting osv.
![]() |
#13 |
lykkelig
|
![]() Sv: Sykkel på SFOPå barnas skole sykler ingen i skolegården. Jeg kan ikke tenke meg at det er tillatt. De kan sykle til og fra skolen etter de har tatt sykkellappen på våren i femte klasse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Textrovert
|
![]() Sv: Sykkel på SFO
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
![]() |
#16 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Sykkel på SFOTrygg Trafikk mener at barn ikke skal sykle alene til skolen før ved 10-12 års alder
![]() |
#17 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Sykkel på SFOIngen sykling til og fra skolen alene før barna begynnes i 5. sånn ca. De kan sykle sammen med foreldrene, og må låse sykkelen fast en plass utenfor skolen en plass.
![]() |
#18 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Helt enig med Divine, Poden skadet seg ganske alvorlig i barnehagen etter å ha blitt syklet på av en noe større gutt, fingrene hans satte seg fast i hjulet. Det ble forbud mot medbrakte sykler etter denne hendelsen. Det er sykkelforbud i skolegården, han sykler til og fra skolen sammen med meg, men da låses sykkelen og står låst til han skal hjem igjen.
![]() |
#19 |
Bedreviter
|
Det er ikke videre nytt det, altså. Jeg fikk heller ikke lov (av skolen) å sykle før i 4. klasse (og jeg er så gammel av det tilsvarer 5. klasse i dag). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|