Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vis meg hagemøbler!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-10, 10:27   #1
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Vis meg hagemøbler!

Vi går mot første vår og sommer med egen hage og stor terrasse, og trenger dermed hagemøbler for første gang. Hva skal vi gå for tro?

Når dere velger hagemøbler, går dere for en stil som passer til huset og interiøret, pris, tilgjengelighet eller noe annet? Hva ville du valgt?

Vi har et grått hus med hvitt rundt karmene, hvit terrasse og flat tomt. Hva skal vi kjøpe? Inspire me!

Gammel 06-03-10, 10:39   #2
Amic@
Tobarnsmor :)

Amic@ sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Vis meg hagemøbler!

Dette har jeg planer om å anskaffe meg i år. Med benker på hver side..

Fant det forresten på Living

Sist redigert av Amic@ : 06-03-10 kl 10:50.
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 11:12   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her skal jeg følge med!

Vi har tenkt å bygge et bord for å få det stort nok, rett og slett. Men stoler kjøper vi.

Gammel 06-03-10, 18:36   #4
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Hadde vi hatt plass, hadde jeg kjøpt de her. De er fra Living.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 09:52   #5
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

De var lekre, Minni! Vet du hvordan de er mtp vedlikehold? Er de så enkle og greie som det sies?

Andre med hagemøbeltips?

Gammel 10-03-10, 13:05   #6
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

De var lekre, Minni! Vet du hvordan de er mtp vedlikehold? Er de så enkle og greie som det sies?

Andre med hagemøbeltips?

Jeg har ingen egen erfaring, de som har det sier de er enkle og vedlikeholde.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 13:15   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men de er jo så firkantet?
Og alle har dem ...

Jeg liker en mer rustikk stil, også vil jeg ha stoler jeg kan lene meg tilbake i og slikke sol og sånn. Ja, også er det jo helt klart en fordel om jeg kan klappe møblene sammen når de skal stues vekk for vinteren, vi har ingen som helst mulighet for å oppbevare slike gedigne møbler på vinterstid og ikke kunne det ramlet meg inn å la dem stå ute. Så mye stoler jeg ikke på produsentene, gitt.

Gammel 10-03-10, 13:20   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også slike sofagrupper er fine, og sikkert greie når man har kaffebesøk og sånt. Men jeg kan ikke for mitt bare liv ser for meg hva jeg skulle brukt det til. Jeg vil ha stoler jeg kan ligge i, i hvert fall delvis, og hvis jeg IKKE skal slikke sol, så spiser jeg middag ute. Da vil jeg ha spisebord og spisebordstoler, ikke sofa.

Hadde jeg hatt diger hage/ terrasse, så er det mulig jeg hadde innredet den slik at jeg hadde soner til ulike formål rundtforbi. Men jeg tror egentlig heller jeg ville hatt en litt vill naturhage med dammer og bekkker og benker i stedet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 13:23   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Noe slikt, bare hvitt (for det passer best med hus og hage):

Bare med et gedigent massivt trebord, med plass til mange, mange gode venner rundt. Og stoler som legges bak, når vi er stappfulle av grillmat og god vin.

Gammel 10-03-10, 13:33   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en mye mindre versjon av det som Minni viste. Altså den stilen, men tilpasset en 8 kvm balkong. Det kjøpte vi på Plantasjen i fjor vår (to dager før de satt med prisen på settet med 30%).

Det er veldig komfortabelt å sitte i, men ikke så praktisk hvis man skal spise ute.

Gammel 10-03-10, 14:16   #11
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Kjøp ihvertfall ikke malte hagemøbler på SmartClub.
Våre tålte ikke å stå ute og det er en fordel når de liksom skal stå ute.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 14:34   #12
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Vi har stor terrasse med litt kriker og kroker og har laget flere sitte-områder. Vi har noe som minner om de Minni viste. Vi bruker de mye på varme sommerkvelder og har registrert at det gjerne er der kaffebesøk velger å sette seg også. Veldig enkelt vedlikehold og vi har mulighet til å ha de under tak om vinteren.

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Også har vi noe ála dette som Lille Ru viste, men vårt er med klaffer på hver ende slik at det er plass til 3-4 på hver side når det er i full lenge.

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Også har vi en benk her og der samt et lite kafébord. Har hengekøye og benk i hagen, men kunne godt tenke meg et par solstoler også.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 14:44   #13
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om jeg skulle ha tremøbler så skulle jeg gå for noe som har aluminiumben. Å slipe over en borplate er ikke så slitsomt men med bena så blir det tungt. Jeg skulle prøve å bare ha bordplate i tre og resten i noe annet. Vi har plast/aluminiumstoler på hytten som ikke ser så aller verst ut, de har bare armlener i tre. Vi har hatt tremøbler i alle år ved huset hjemme og det vil jeg helst unngå, det er mye jobb for å beholde det pent.

Slike "rotting-møbler" tror jeg at jeg skulle bli lei.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 15:02   #14
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Om jeg skulle ha tremøbler så skulle jeg gå for noe som har aluminiumben. Å slipe over en borplate er ikke så slitsomt men med bena så blir det tungt. Jeg skulle prøve å bare ha bordplate i tre og resten i noe annet. Vi har plast/aluminiumstoler på hytten som ikke ser så aller verst ut, de har bare armlener i tre. Vi har hatt tremøbler i alle år ved huset hjemme og det vil jeg helst unngå, det er mye jobb for å beholde det pent.

Det er godt tips. Våre stoler er i aluminium/plast, mens bordet er tre. Litt kjipt med den oljingen hvert år ja.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 15:35   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Obs! kommer med en ny grå serien nå så jeg, i et blad her.
Det så fint ut!

Veeeeldig lite bilde men

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 15:45   #16
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenk litt på oppbevaring av møblene. Om de tåler å stå ute om vinteren er det jo ikke så stor issue, men om de må inn om vinteren er det greit om de kan slås sammen på ett eller annet vis. Nå har jo du stort hus, men du er kanskje ikke så keen på å ha et rom stappefullt av utemøbler?

Gammel 10-03-10, 15:51   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har møblene plassert under verandaen om vinteren

Vi har rottingmøbler, lik de som er avbildet lenger opp her. Og så har vi et glassbord med 4 stoler fra Plantasjen - samt et litt større bord med stoler fra IKEA som rommer rundt 8 personer. Det bruker vi når vi spiser.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 16:09   #18
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Denne tråden skulle jeg også til å starte. Jeg tenker å ha i allefall en benk, kanskje to, i tillegg til en eller to stoler. Når det gjelder bord klarer jeg ikke å bestemme meg. I går kom jeg frem til at det beste kanskje ville være å ha to eller tre mindre som kunne settes sammen ved behov. Da gjenstår det bare å finne noen slike i riktig høyde, som kan slås sammen. Jeg vil ikke ha garasjen full av hagemøbler om vinteren.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 18:33   #19
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

Vi har lagerplass over garasjen med vanlig trapp opp, så vi har massevis med lagerplass, det er ikke noe problem.

Mange fine bilder og tips her!

Gammel 20-04-10, 11:51   #20
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

Flere som har tips om hagemøbler? Tror vi ender opp med en spisegruppe og en relax-gruppe. Tenker på aluminium i spisegruppen og rotting i relax-avdelingen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:59.