Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva svarer dere telefonselgere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-10, 20:54   #1
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva svarer dere telefonselgere?

Normalt pleier jeg bare si "ellers takk", og legger på.

I dag var jeg ikke i verdens beste humør, og var dum nok til å ta telefonen til tross for ukjent nummer. Samtalen forløp som følger:

- "Heeeeei, Maxine?"
- "Ja?"
- "Dette er enellerannenplagsompersonhvisnavnjegikkehusker, visste du at du er trukket ut til neste runde i enellerannen konkurranse, Maxine?"
- "Neeei?"
- "Vel, i den forbindelse kan jeg nå tilby deg et kjææææmpetilbud på telefonabbonement fra etellerannetdusteselskap, Maxine?
- "Lucky me!!"

Samtale avsluttet.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 20:57   #2
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva svarer dere telefonselgere?

Me svarar: me kjøper absolutt ingenting over telefon, og har dessutan reservert oss for denne typen henvendelsar.
Da pleier dei faktisk å unnskylde seg og ta høflig farvel.

Gammel 13-04-10, 20:58   #3
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

"Nei-takk-klikk" er standardsvaret mitt.

Bortsett fra når de ringer for å høre om jeg vil abonnere på Blikk igjen. De har utelukkende sånne Jan Thomas-stemme-homser som telefonselgere, og de er så søte at jeg får ikke til å være uhøflig, så jeg juger om at kona abonnerer.

Gammel 13-04-10, 20:58   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Type: Hvor har du fått nummeret mitt fra? Er du klar over at vi har vært reservert i åresvis? Få snakke med overordnede! :tordenstemme: Da pleier de legge på. Idioter.

Gammel 13-04-10, 20:59   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hører på hva de har og si og så svarere jeg "nei takk, det er jeg ikke interessert i".

Gammel 13-04-10, 21:00   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar ikke telefonen, takler ikke selgere. Jeg tar aldri tlf når det er et ukjent nr, men sjekker det opp umiddelbart etterpå. Er det selgere (eller ikke registrert), ringer jeg ikke tilbake.

Gammel 13-04-10, 21:00   #7
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nummervisning og tar ikke telefonen hvis det ser ut som et telefonselgernr. Hvis jeg likevel blir lurt til å ta den, later jeg som om jeg er en annen og sier at "rine er dessverre ikke hjemme" - hvis man vil legge på kjapt, er det den som fungerer best.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 21:01   #8
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har reservert meg, og det funker åpenbart, for ingen selgere ringer meg. Jeg får jevnlig telefon fra Norstat og sånne meningsmålingsgreier, da pleier jeg bare å si at det ikke passer, med mindre jeg har veldig god tid og kan prate litt med stakkarene. Men salg, det hadde blitt kontant avvist med beskjed om at jeg er reservert, ja.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 21:01   #9
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Jeg svarer enkelt og greit at det er jeg ikke interessert i.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 21:02   #10
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg tar ikke telefonen, takler ikke selgere. Jeg tar aldri tlf når det er et ukjent nr, men sjekker det opp umiddelbart etterpå. Er det selgere (eller ikke registrert), ringer jeg ikke tilbake.

Det er min strategi også.

Gammel 13-04-10, 21:04   #11
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvis jeg likevel blir lurt til å ta den, later jeg som om jeg er en annen og sier at "rine er dessverre ikke hjemme" - hvis man vil legge på kjapt, er det den som fungerer best.

Sånt gjer svigers også, og eg skjønnar virkelig ikkje poenget. Da vil dei jo berre ringe igjen. Det er vel like greit å gi klar beskjed om tingenes tilstand (at du ikkje er interessert), vel å merke etter at du har reservert deg. Da sparar du både deg og telefonselgaren.

Gammel 13-04-10, 21:04   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De ytterst få gangene jeg får en selger på tråden svarer jeg noe ala "du - før du går videre nå, vil jeg svært gjerne vite hvordan du har fått nummeret mitt, siden jeg har reservert meg mot telefonselgere."

Jeg tror ennå ikke jeg har opplevd at vedkommende i andre enden av røret ikke har lagt seg paddeflat, beklaget og avsluttet samtalen.

Heldigvis ser det ut til at reserveringen fungerer, for det skjer ikke ofte, takk og lov.

Ringer det på fasttelefonen, har jeg ikke mulighet til å se om det er skjult nummer eller ikke. Ringer det på mobilen, og det er skjult nummer svarer jeg ikke.

Gammel 13-04-10, 21:04   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier å sjekke numre opp på www.telefonterror.no, der ligger de fleste telefonselgere inne, selv om de ikke er registrert på gulesider og lignende.

Gammel 13-04-10, 21:04   #14
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg får sjeldent, veldig sjeldent sånne telefoner. Vi har vært reservert siden steinalderen eller noe. Når det skjer, spør jeg hvordan fikk du nummeret mitt, jeg visste ikke at jeg hadde kundeforhold til deg. En gang nektet fyren å legge på det var bare SÅÅÅÅ godt et tilbud. Da la jeg på midt i ordflommen hans.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 21:09   #15
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Reservert. Får nesten aldri slike. Sier at vi er reservert om det kommer noen, funker fett. Null problem.

Norstat og gjengen svarer jeg som beste jeg kan. Frivillig sånn der paneldeltaker på mail og div sånn også jeg, liker spørreundersøkesler. Men ikke telefonsalg.

Gammel 13-04-10, 21:12   #16
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

"Jeg er skikkelig uinteressert" pleier å funke. Men jeg har også reservert meg, så det er sjelden det kommer telefoner.

En dag ringte det dog en selger for Kamille, for jeg har hatt et gaveabonnement på det. Da ble bare jeg og selgeren enig om at det var et usedvanlig kjedelig blad.

Gammel 13-04-10, 21:12   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes forresten norstat er like plagsomme som telefonselgere. De ringer jo utrolig ofte og det tar ikke akkurat kort tid.

Gammel 13-04-10, 21:15   #18
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

"Heeei. Snakker jeg med Fusilli?"

"Nei, dette er barnevakten. Hun er dessverre på jordomseiling, så det er helt bortkastet at dere ringer tilbake de nærmeste årene."

Gammel 13-04-10, 21:16   #19
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har for øvrig reservert oss, men får stadig telefoner allikevel.

Gammel 13-04-10, 21:17   #20
Solblomst
Passiv

Standard

Nei takk, og legger på.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:54.