Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Å ikke bruke ansiktskremer osv.

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-07, 10:18   #1
Pastill
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Å ikke bruke ansiktskremer osv.

Jeg bruker så og si aldri rensekremer, masker og dyre fuktighetskremer i ansiktet. Har noen jeg kjøpte for lenge siden.. de holder LENGE for å si det sånn.
Har en "midt på treet" prisklasse ansiktskrem og bruker litt peeling og lactacyd i tillegg.
Jeg har ikke noe problemhud, verken er tørr, store porer, fet hud eller kviser.

Er det da nødvendig egentlig?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 10:29   #2
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å ikke bruke ansiktskremer osv

Jeg har ikke problemhud, annet enn bittelitt på haken og i tiningene, og litt rundt nesen (tørr hud der, kviser andre steder), og jeg bruker ikke noe hudkrem. Eneste jeg bruker bittelitt av, om jeg blir for tørr, er den flytende silken de har på frisørsalonger.

Jeg har aldri brukt noe i ansiktet, ikke såpe engang, bare rent vann, sitronsaft, og olivenolje noen ganger.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 10:35   #3
Pastill
Pauset

Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Jeg har ikke problemhud, annet enn bittelitt på haken og i tiningene, og litt rundt nesen (tørr hud der, kviser andre steder), og jeg bruker ikke noe hudkrem. Eneste jeg bruker bittelitt av, om jeg blir for tørr, er den flytende silken de har på frisørsalonger.

Jeg har aldri brukt noe i ansiktet, ikke såpe engang, bare rent vann, sitronsaft, og olivenolje noen ganger.

Jeg har liksom litt troen på at huden klarer seg selv jeg også. Har faktisk hatt på litt olje de gangene jeg har blitt tørr på vinteren. Sånn babyoljegele ting...En gang holder i en uke liksom... kremer føler jeg at jeg bare må ha mer og mer av...
Forstår jo de som har hudproblemer, men jeg ser liksom ikke helt poenget når man ikke har det..

Hva gjør sitrosaft for huden?

Gammel 29-01-07, 10:40   #4
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker sitronsaft istedenfor såpe, noen ganger. Det åpner porene, synes jeg, og er litt fresht, på en måte.

Gammel 29-01-07, 10:48   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser ingen grunn til å fikse på noe som er helt fint. Jeg har fin, ren hud, og bruker bare litt lett og billig fuktighetskrem når jeg synes det trengs. Vasker meg med vann. Det er ikke umoralsk eller farlig.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 11:49   #6
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Bruker svært lite sånnt jeg og.
Er sikker på at så lenge man spiser forholdsvis sunn mat og med de vitaminenen/mineralene kroppen trenger så er det nok for at huden skal holde seg frisk.
Vinterstid bruker jeg mulig noe krem/olje for da er ansikt og hender mer utsatt pga kulde.

Gammel 29-01-07, 11:54   #7
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å ikke bruke ansiktskremer osv.

Du er jo veldig heldig om du ikke har problemhud

Selv har jeg veldig tørr hud på vinteren og om sommeren. Men bruker ikke dyre kremer fordi...Synes spenol er veldig bra jeg
Har prøvd en del rensekremer og hudkremer, men de klør på den sensitive huden min selv om de er FOR sensitiv hud

Gammel 29-01-07, 12:03   #8
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lite med dyre kremer her også. Jeg bruker stort sett vann, eller Nivea sin facial mousse til å rense huden eller fjerne sminken med. Så har jeg en Nivea øyenkrem og en Loreal et eller annet ansiktskrem . Funker helt fint det.

Det største problemet jeg har er tørre og sprukne lepper. Helt forferdelig, og jeg har til nå ikke funnet noe som hjelper.

Gammel 29-01-07, 12:05   #9
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg antar at dere med fin hud ikke er immun mot forurensing, vær og vind. Jeg renser huden og bruker kremer kjøpt på apoteket. Jeg forebygger.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 12:12   #10
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Standard

Min mor har aldri brukt noe kremer, og har skydd alt sånt som pesten. Har brukt bare naturlige såper, oljer og vaskekremer. Hun har ikke brukt solkrem, og har ikke solt seg, men skjuler seg ikke når hun er ute om sommeren, heller. Den lille sminken hun bruker, vasker hun av med vann.

Tantene mine har solt seg, brukt allslags kremmer, antirynke og det hele. Sminke og rensegreier, vasker sminken av med rensevask (vet ikke hva sånt heter, makeup-fjerner?) hver kveld.

Hvem tror dere har hud som gammel pergament, og maaasse rynker?

Gammel 29-01-07, 12:15   #11
Pastill
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Lite med dyre kremer her også. Jeg bruker stort sett vann, eller Nivea sin facial mousse til å rense huden eller fjerne sminken med. Så har jeg en Nivea øyenkrem og en Loreal et eller annet ansiktskrem . Funker helt fint det.

Det største problemet jeg har er tørre og sprukne lepper. Helt forferdelig, og jeg har til nå ikke funnet noe som hjelper.

Ha på kuldekrem før du går ut. Jeg bruker Ceridal. Blistex leppepomade fungerer også her.

Gammel 30-01-07, 15:48   #12
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Min mor har aldri brukt noe kremer, og har skydd alt sånt som pesten. Har brukt bare naturlige såper, oljer og vaskekremer. Hun har ikke brukt solkrem, og har ikke solt seg, men skjuler seg ikke når hun er ute om sommeren, heller. Den lille sminken hun bruker, vasker hun av med vann.

Tantene mine har solt seg, brukt allslags kremmer, antirynke og det hele. Sminke og rensegreier, vasker sminken av med rensevask (vet ikke hva sånt heter, makeup-fjerner?) hver kveld.

Jeg tipper det er tantene... Men det er pga sola. Ingen verdens vidundermidler kan hamle opp med solskader.
Jeg sverger til høy solfaktor, og smører gjerne på hele året under ansiktskremen (som ja, er dyr og kommer fra hudpleier). Jeg har veldig fin hud, og stram, men jeg tenker forebygging.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 15:52   #13
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg tipper det er tantene... Men det er pga sola. Ingen verdens vidundermidler kan hamle opp med solskader.
Jeg sverger til høy solfaktor, og smører gjerne på hele året under ansiktskremen (som ja, er dyr og kommer fra hudpleier). Jeg har veldig fin hud, og stram, men jeg tenker forebygging.

Min mor har vært like mye i sola, bare på en annen måte. Hun har aldri brukt solkrem, men det har de.

Gammel 30-01-07, 16:02   #14
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Min mor har vært like mye i sola, bare på en annen måte. Hun har aldri brukt solkrem, men det har de.

Da har hun nok gode gener! Og det er jo knallbra for deg da!

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 16:04   #15
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Standard

Ja... Jeg bruker ikke noe særlig med krem, men solkrem tørr jeg ikke gå uten, spesielt ikke i Algerie på stranda. Ellers er jeg ikke opptatt av kremer og sånt dilldall.

Gammel 30-01-07, 18:16   #16
Pastill
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg antar at dere med fin hud ikke er immun mot forurensing, vær og vind. Jeg renser huden og bruker kremer kjøpt på apoteket. Jeg forebygger.

Tja. Ingen i min familie er "krem-mennesker" og vi har lite rynker, ikke noe hudkreft osv.
Hva sikter du egentlig til?

Gammel 30-01-07, 18:18   #17
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Hva gjør sitrosaft for huden?

IKKE GJØR DET DA! Det tørker ut huden fullstendig, og kan ikke se annen grunn til å gjøre det enn å tørke ut huden.

Gammel 30-01-07, 18:25   #18
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Noe er vel gener også, Nabbe, samt kosthold, søvn ja i det hele tatt livsstil.

Jeg har siden beg. av 20-årene brukt bare gode kremer, gått til hudpleie og tatt godt vare på huden min ved å drikke mye vann, spise sunt osv.
Det betaler seg i form av rynkefri hud som 36-åring og jeg har ikke spesielt gode gener. Jeg ser min mor som hele livet har sverget til vanlig såpe og Nivea.... hun har rynker og hun sliter med sminke som renner av osv. Likeledes har hun i alle år uttalt at det er bare tull med alle de dyre kremene mine....og hun forstår ikke at jeg gidder, for hun har aldri brukt penger på dyre kremer osv. og da tenker jeg i mitt stille sinn jada, mamma, jeg ser det, jeg ser det...at du hadde masse rynker allerede som 30-åring og slet med kviseutbrudd langt oppi 30-årene.

Gammel 30-01-07, 18:38   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For det første er jeg ikke redd for rynker. For det andre gidder jeg ikke bruke penger på noe som jeg i utgangsounktet verken er redd for eller bryr meg stort om.

Gammel 30-01-07, 18:42   #20
Pastill
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

For det første er jeg ikke redd for rynker. For det andre gidder jeg ikke bruke penger på noe som jeg i utgangsounktet verken er redd for eller bryr meg stort om.

Hm. Begynner lure veldig på hvordan du ser ut

Ikke bryr du deg og klær, ikke bryr du deg om huden... hvordan er det med håret da?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:12.