|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
*_*
|
![]() Paiskall (paibunn, faktisk)Jeg blir ikke klok på paiskall! Så og si alle oppskrifter jeg har snublet over (stort sett fra matprat.no og ymse avisoppskrifter) lister opp mel og smør eller mel og cc/kesam - uavhengig om det er paiskall til kake- eller middagsbruk. Sist lagde jeg et monster av en kirsebærpai etter oppskrift fra Jan Vardøen i A Magasinet. Der skulle paiskallet bestå av mel, smør og delfiafett. Det ble bare en ekkel klump i bunnen av et vidunderlig kirsebærfyll med et like ekkelt lokk over.
![]() |
![]() |
#2 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: PaiskallTok noen minutter før jeg skjønte hva du mente med paiskall.
![]() |
#5 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: PaiskallJeg bruker denne, den er ikke så full av smør som mange andre.
![]() |
#6 |
Ekvilist
|
![]() Sv: PaiskallDu forsteker bunnen, ikke sant? Før du putter oppi fyllet mener jeg. For at en paibunn skal bli bra, synes jeg ofte at forsteking må til. Ville lett etter en slik oppskrift. Ellers mener jeg at vi har laget denne med hell flere ganger:
![]() |
#7 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: PaiskallHenger meg på.. Har kjøpt sånn pai-stæsj på tupperware, med kjevle med sånn mønsterlager på. Tror kanskje de hadde oppskrift i katalogen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
*_*
|
![]() Sv: PaiskallHeter det ikke paiskall, altså?
![]() |
![]() |
#9 |
Audacious
|
![]() Sv: PaiskallBærpaier synes jeg blir godt med en vanlig lettsøtet mørdeig.
![]() |
|
|