|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() GavedilemmaSituasjonen er som følger: I dag, når jeg henter Snuppa på barnehagen, får jeg beskjed om at de skal feire bursdagen til en av de andre jentene i barnehagetiden i morgen, på McDonalds. Hele avdelingen er invitert. Bursdagsbarnet er på samme alder som min jente, og de leker endel sammen. Hun var forøvrig i Snuppas bursdag nå i februar også. Jeg spurte personalet om gave, men de visste ikke.
![]() |
#3 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
![]() Sv: GavedilemmaKan du høre med foreldrene om dette er selskapet eller om det skal være noe annet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: GavedilemmaEr det vanlig å feire bursdager med bhg på denne måten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: GavedilemmaVi har hatt noen tilfeller hvor selskap har vært i barnehagetiden (hele avdelingen har reist hjem til bursdagsbarnet). Vi har da sendt med gave, det har de andre ungene og hatt med.
![]() |
#6 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: GavedilemmaJeg ville sendt med gave.
![]() |
#9 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: GavedilemmaBarneselskap i barnehagetida??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: GavedilemmaJeg ville også sendt med gave |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ekvilist
|
![]() Sv: GavedilemmaVi inviterte hele avdelingen i barnehagetiden i Podens fødselsdag, ingen hadde med gave. Opphold i barnehagen skal etter min mening være gratis. Dersom det skal gis gave synes jeg isåfall det må bli på barnehagens initiativ. (En felles gave som barnehagen står for som takk for invitasjonen.) Snodig at barnehagen ikke har sagt noe om dette?
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 18-05-10 kl 21:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
bits and pieces
|
![]() Sv: GavedilemmaOi, denne tanken har jeg ikke tenkt engang.
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: GavedilemmaI vår barnehage har det også vært et par sånne bursdager i barnehagetida. Jeg synes det er vanskelig å vite om man skal ha med gave eller ikke. Vi sendte med og jeg tror det var sånn ca 50/50.
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: GavedilemmaDe få gangene det har vært selskap i barnehagetiden i vår barnehage har jo dette vært i stede for selskap hjemme. Her blir alltid hele avdelingen innvitert i selskapet.
![]() |
#16 |
Ekvilist
|
![]() Sv: GavedilemmaEt selskap i barnehagetiden kan etter min mening aldri erstatte et selskap i privat regi, det blir en annen type selskap. Jeg blir litt overrasket over at flere anser gave i en slik setting som naturlig. Iallefall fra hvert enkelt barn.
![]() |
#17 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: GavedilemmaVi hadde selskap i barnehagetida nå sist. Den offisielle gaven var en laminert minnebok med tegninger og hilsener fra barn og voksne. I tillegg hadde 3-4 med egne gaver. Vi spesifiserte at gaver ikke var nødvendig i invitasjonen.
![]() |
#19 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
![]() Sv: GavedilemmaI barnehagen vår er det ikke uvanlig at foreldre inviterer en hel avdeling barn med hjem i barnehagetiden, gjerne i forbindelse med bursdager. Noen gjør det i stedenfor egne selskap, andre i tillegg til fordi de har anledning på dagtid og synes det er koselig at alle barnehagevennene får være med. Barnehagen står da for informasjon til foreldrene om besøket, gjerne som en notis på ukeplanen, der spesifiserer vi også at det er gavefritt. Dvs. vi mener at ingen skal ha med gaver, det ville skape et gavepress vi ikke ønsker skal forbindes med barnehagen (og som nok ville virke unaturlig for de barna/foreldrene som ikke er barnets nærmeste venner). Vi lager et hefte med tegninger fra alle barna + kort. Dette gjør vi forøvrig til alle bursdagsbarn, uavhengig om de har en slik feiring eller ikke. Og barna liker det, de gleder seg både til å tegne og å selv motta tegnigner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: GavedilemmaJeg har bare opplevd fødselsdagsselskap i barnehagetiden en gang. Da var det en mor som var hjemme i fødselspermisjon. Vi fikk invitasjonen som til et vanlig selskap og med godt nok varsel til å kjøpe gave, så min datter hadde med gave, og det tror jeg de fleste andre også hadde. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|