Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Reklame for bæring?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-10, 10:32   #1
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Reklame for bæring?

...kanskje ikke helt?

(Kilde: youtube.com)

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 10:35   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reklame for bæring?

Haha, festlig reklame! Har pappa'n til Aurora godkjent bruken av youtube-videoen sin i denne reklamen? Eller er det fritt frem?

Gammel 26-05-10, 10:37   #3
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Det har han sikkert godtatt, tror du ikke?

Gammel 26-05-10, 10:38   #4
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 26-05-10, 10:38   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer vel mest på reglene? Han må godkjenne det? Eller?

Gammel 26-05-10, 10:39   #6
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Herlig reklame.

Gammel 26-05-10, 10:41   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Herlig reklame - men må han godkjenne når han har lagt ut det på youtube, mon tro?

Gammel 26-05-10, 10:42   #8
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Aner ikke.

Fra YouTube:

Sitat:

General Copyright Inquiries: Permission to use videos?

The rights to any screen shots or footage of third party content on our site are not ours to grant. You would need to follow up with the individual content owners regarding the rights to this footage. You may want to try emailing the user through your YouTube account.

Gammel 26-05-10, 10:49   #9
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

For en herlig reklame!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 11:53   #10
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gammel 26-05-10, 12:35   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

For en herlig reklame!

Synes det var en elendig, neagtiv, feilinformerende reklame som jeg føler tråkker på ting jeg setter pris på jeg. Rett og slett nesten sårende. Bare nesten, for jeg er ikke lenger så hormonell som jeg var når jeg brukte det elastiske sjalet, og filmen om Aurora, men den fremstiller den fantastsike, flotte, og slett ikke vanskelige, oppfinnelsen som et elastisk sjal er, som noe helt annet.

Fy, vg, den likte jeg veldig IKKE.

Gammel 26-05-10, 12:38   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Synes det var en elendig, neagtiv, feilinformerende reklame som jeg føler tråkker på ting jeg setter pris på jeg. Rett og slett nesten sårende. Bare nesten, for jeg er ikke lenger så hormonell som jeg var når jeg brukte det elastiske sjalet, og filmen om Aurora, men den fremstiller den fantastsike, flotte, og slett ikke vanskelige, oppfinnelsen som et elastisk sjal er, som noe helt annet.

Du kødder?

Herlighet, jeg har stått og plundra nok med bæreinnretninger til at jeg fniste av denne, det betyr ikke at jeg heller leste VG enn å bære kidsa for det, altså.

Litt humor kan man ha. Bittelitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 12:41   #13
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en fantastisk søt reklame.

Gammel 26-05-10, 12:41   #14
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg synes heller ikke den var spesielt morsom.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 12:42   #15
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Men babyen var søt, ja.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 12:43   #16
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg kødder ikke.
som sagt, den treffer ikke så hard på nerven nå, så jeg ser ikke på det som sårende, men heller ikke som gøy.
Jeg har ikke pludra så mye med det jeg da, det er jo egentlig ganske rett frem (det eneste jeg pludra med var at gutten slett ikke ville la seg putte oppi første gangen, men det er en annen sak)

jeg har humor altså, men denne bygger oppunder alle de fordommer samfunnet har om bæring. Og det synes jeg ikke er morsomt. Så jeg har kanskje ikke nok humor da. Jeg liker gjerne reklamer som gjør litt narr av fordommer. Ikke de som forsøker bekrefte dem. Den er antakelig nok til at enkelte jeg kjenner som sliter litt med å tørre å prøve sjal, kan komme til å la være. "for det er jo så vanskelig".

Gammel 26-05-10, 12:44   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det så mye fordommer mot bæring? Bortsett fra at sjal er lange og krever at man setter seg inn i det før bruk?

Gammel 26-05-10, 12:44   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egentlig er det jo indirekte en reklame for bæring. Og for instruksjonsvideoer for bæring. At noen kløner, vel, det er der humoren ligger.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 12:48   #19
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er det så mye fordommer mot bæring? Bortsett fra at sjal er lange og krever at man setter seg inn i det før bruk?

At det er vanskelig, som denne spiller på, er en utbredt oppfatning. Dertil er det en god del andre ja, som ikke denne reklamen spiller på da (skadelig, "sære, spesielle foreldre" og div annet. Og altfor komplisert for vanlige folk. Bare se, ungen må spise vg...)

Gammel 26-05-10, 12:51   #20
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg knegger. Det er da virkelig noe ordentlig kål med de der lange tøystykkene. Og jeg tror nok gjerne det er noen mammaer som er ivrigere pådrivere for pappabæring enn pappaene er selv.

Mannen min kan knyte Moby Wrap helt på egen hånd - og bruke den. Selv da noen kommenterte at han så ut som en afrikansk dame i åkeren. Han synes jo den er praktisk - sånn er det når man har lang og tung skrikebaby som vil bæres hver kveld.

Jeg sier som aC - litt humor får man da ha.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:58.