Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kognitiv ressurssterk-hva forbinder du med det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-10, 20:28   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Kognitiv ressurssterk-hva forbinder du med det?

Hva forbinder du med/legger i begrepet kognitiv ressurssterk, når det blir brukt som betegnelse på en person?

Gammel 02-06-10, 20:33   #2
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kognitiv ressurssterk-hva forbinder du med det?

Jeg ville da tenkt at personen var god på å tilegne seg nye ting, altså har god evne til å lære..

Gammel 02-06-10, 20:35   #3
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Jeg ville da tenkt at personen var god på å tilegne seg nye ting, altså har god evne til å lære..

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 20:35   #4
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Aldri hørt begrepet før. Min assosiasjon til det er en som har enkelt for å lære ting og som er god på intellektualisering.

Gammel 02-06-10, 20:39   #5
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri hørt det, men når jeg nå leser det, tenker jeg at det er en person som har over snittet bra kognitive funksjoner. Altså er kjapp, har god verbal og visuell hukommelse, bra arbeidsminne, er god på planlegging og organisering, god evne til problemløsning, er oppmerksom, har evne til å jobbe raskt med delt oppmerksomhet, innlæringsevne, har god evne til å holde konsentrasjon over tid, bra arbeidskapasitet, bra forståelse av rom-retning, god språkforståelse, bra evne til abstraksjon. For eksempel.
Og at dette eller i alle fall deler av dette er over gjennomsnittet bra.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 20:48   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes uttrykket høres grammatisk galt ut. I mine ører måtte det vært kognitivt ressurssterk for å gi mening - og da den meningen Fadese skisserer.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:58.