Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken bank anbefaler du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-10, 09:26   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Hvilken bank anbefaler du?

Jeg betaler så mye i gebyrer her og der at jeg tror jeg blir gal. Vurderer å bytte bank.

Hvilken har du som DU kan ambefale?

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 09:28   #2
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: HVilken bank ambefaler du?

Jeg anbefaler Skandiabanken. Har vært kunde der i mange år og er meget godt fornøyd.

Gammel 04-06-10, 09:30   #3
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Signerer mina Skandiabanken er genial.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 09:31   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Nordea og når man er Fordel Pluss kunde så betaler man så godt som ingenting i gebyrer. Men du må jo ha både boliglån og litt av hvert for å bli Fordel Pluss kunde da.

Jeg hadde forresten også veldig gode betingelser da jeg var student, da het det vel Check-in (mellom 18 og 28 år).

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 09:32   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bank anbefaler du?

Vi får veldig gode vilkår gjennom fagforeningen, så vi har valgt Sparebank-1. De er desverre noen svimehoder, så jeg vet ikke om jeg vil anbefale dem.

Men jeg anbefaler deg å se om du får noen fordeler gjennom medlemskap i f.eks. fagforening eller annet, boligbyggelag og slikt. Det kan være en del å spare på det.

Gammel 04-06-10, 09:32   #6
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

men skandiabanken er vel bare nett ? hva gjør man hvis man MÅ inn i banken en dag?

Gammel 04-06-10, 09:34   #7
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

eller kanskje man ikke Må inn i banken lenger.. Jeg er jo liksom aldri i banken selv..

Gammel 04-06-10, 09:35   #8
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Skandiabanken.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 09:38   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

eller kanskje man ikke Må inn i banken lenger.. Jeg er jo liksom aldri i banken selv..

Jeg har ikke vært i banken siden 1998 eller noe sånt. Så fremt at minibanker ikke teller som bank, da.

Gammel 04-06-10, 09:40   #10
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker en liten lokal bank ett sted i dette langstrakte landet, og de få gangene vi er innom banken er når Lille tømmer sparegrisene sine. Det er stas.

Gammel 04-06-10, 09:41   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skandiabanken liker jeg godt jeg også. Har vært kunde i 8 år eller så. Banken har jeg ikke vært i - og ikke savnet det.

Gammel 04-06-10, 09:42   #12
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skandiabanken. Absolutt den beste banken. Det einaste ein ikkje kan ordne via nettet og telefon er å sette inn kontantar. Og det er det minst 10 år sidan eg har hatt behov for. Det er dessutan mulig å gjere det i ein anna bank vha giro, men då må ein betale gebyr for det.

Gammel 04-06-10, 09:44   #13
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Skandiabanken her og. Dersom du vurderer og flytte boliglån også så anbefaler jeg BNP Paribas. Vi har hatt vårt lån der i 3 år nå og er kjempefornøyd. Lav rente (stort sett alltid blant de 3 billigste) og veldig god service.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 09:46   #14
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har brukt Skandiabanken i evigheter. Funker helt fint, og ingen gebyrer.

Boliglånet derimot har jeg i Postbanken. Det er ganske tilfeldig, men kommer av at eksen min hadde konto og lån der som jeg ble med på. Opparbeidet meg derfor et bra kundeforhold til dem, og ikke minst - hadde en meget flink konsulent i banken, som jeg da fortsatte å bruke når jeg ble alene.
De "tvinger" meg selvsagt til å ha lønnskonto hos dem, men den er passiv.

Barnet har "sparekonto" i en nærliggende sparebank, bare for at det er stas å gå der hver høst og tømme sparebøssa si. Noe særlig rente er det jo ikke på de pengene, men så er det ikke så mye heller.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 09:48   #15
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

da tror jeg faktisk at jeg "melder meg inn" i skandiabanken.

Gammel 04-06-10, 09:52   #16
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har også Skandiabanken. Det er ikke lengre hovedkontoen min da, men den brukes mye alikevel. Helt klart den banken jeg anbefaler
Har boliglån i BN Bank og de ville at jeg skulle ha lønnskonto der når jeg fikk lånet.
(eller jeg fikk nytt lån i bare mitt navn, var blitt alene med 3 unger og renta var ganske så høy da)
Den banken het jo engang Glitnir (står fortsatt det på kortet mitt), nå er de blitt overtatt av Sparebank1 gruppen og det kan jeg ikke si har vært en fordel.
Konsekvent treg med lønna mi i allefall.
Jeg har også en konto i Postbanken, den første lønnskontoen jeg noen gang fikk.
Den brukes ytterst sjeldent gitt, men grei konto å sette inn penger fra feriegrisen vår på.

Gammel 04-06-10, 09:53   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er forøvrig også kunder i Postbanken - har lånet der - rett og slett fordi mannen får ansatterabatt der, da konsernet han jobber i også eier posten.

Gammel 04-06-10, 09:54   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jobbet mange år i bank, men anbefaler Skandiabanken selv om jeg aldri har jobbet der. Helt gebyrfri og upåklagelig service. De har chat hvis man trenger å "snakke" med noen i banken, og de er skikkelig drevne på chat-betjening av kundene.

Lån har vi forresten i det finanskonsernet mannen min jobber. Det er ikke pga servicenivået eller mangel på gebyrer, men ekstremt lav rente veier opp for det.

Gammel 04-06-10, 09:57   #19
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har boliglånet i Nordea. Jeg er Fordel Pluss kunde fordi jeg hadde BSU hos de, er veldig fornøyd med vår kontaktperson der.
Ellers bruker jeg Skandiabanken til alt annet og er veldig fornøyd med de også.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 10:12   #20
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker skandiabanken. Grunnet førstehjemslån, fagforeningsavtaler etc har vi boliglånet i dnb da, men det er ikke noe jeg ville valg om det ikke var for den avtalen som lå i bunn (og vi vurdere å flytte det, må bare få ned lånegraden litt, eller finne en kreativ løsning på resten...)

Men tror Knerten må få en sparekonto i en lokal bank, sånn at han kan fysisk gå og tømme sparebøsse. Det er jo kjekt, minnes jeg fra barndommen. (først må han vel begynen å putte noe PÅ den da...)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.