|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Thessaloniki som feriested?Jeg registrerer at man får kjøpt billige flybilletter til Thessaloniki ... Spørsmålet mitt er om hvilke muligheter for ferie man har om man velger å dra dit.
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Thessaloniki som feriested?Er ikke det i nærheten av Halkidiki? Der er det hvertfall veldig fint!
![]() |
![]() |
#3 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Thessaloniki som feriested?Nært Halkidiki, ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Jo flere jo bedre...
![]() Sv: Thessaloniki som feriested?Halkidiki er tre halvøyer. Like fint som andre greske øyer, minst! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Thessaloniki som feriested?Takk, Snippa.
![]() |
#8 |
Duracell
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
![]() Sv: Thessaloniki som feriested?Halkidiki
![]() |
#9 |
X First Lady
![]() Sv: Thessaloniki som feriested?
Samme her. Jobbet der i en periode på midten av 80 tallet på Meliton beach som ligger i den ene av de 3 "fingrene" som stikker ut fra fastlandet Sithonia . http://www.thalassatravel.gr/accommo...ton_beach.html Sist redigert av Michelle : 15-06-10 kl 23:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Thessaloniki som feriested?Halkidiki
![]() |
#11 |
X First Lady
Stedet var eid av en da kjent skipsreder som het John Carras. Var så "heldig" å bli invitert i et coctail party i hans hjem like ved og etterpå ble det "Zorba" på Sithonia beach som ligger like ved Meliton Beach. dans. En selsom opplevelse. Han var da allerede en gammel mann. Forøvrig produserte de gode rødviner der. Sist redigert av Michelle : 16-06-10 kl 00:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Curlingkone
|
![]() |
#13 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Thessaloniki som feriested?Jeg blir litt nysgjerrig, jeg. Hvordan fant dere på å dra til Halkidiki? Jeg tror ikke jeg kjenner noen som har vært der. Jeg hadde imidlertid en brevvenninne i tenåren som var fra Thessaloniki og brukte å feriere i Halkidiki. Jeg hadde i sin tid en postkortsamling fra begge steder.
![]() |
#14 |
X First Lady
Før kunne en få kjøpt vin fra det stedet på vinmonopolet. Vurderer sterkt å dra tilbake dit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Jo flere jo bedre...
Jeg hadde foreldre som var veldig opptatt av "autentiske steder" den gang da på 80-tallet. Syden-syden med chartermaskiner var ikke akkurat et alternativ for dem! Så hvis vi reiste på pakketurer, var det på steder der man ikke kunne treffe på naboen eller skilt med svenske köttbullar. Gullivers reiser arrangerte turer til sånne type steder, og det var med det selskapet vi reiste til Halkidiki. Det er med andre ord veldig lenge siden jeg var der! Men det ser like fint ut som jeg husker det når jeg googler bilder, og dette var noe jeg fant på en nettside: |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
kamerat
|
![]() Sv: Thessaloniki som feriested?Oooo, jeg kjenner det rykke i billettbestillingsfingeren!
![]() |
#17 |
Rastløs dagdrømmer
|
Ah, så Gulliver har arrangert turer dit. Buss og 500 km med deilig sand høres lovende ut.
![]() |
#19 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Thessaloniki som feriested?Det gikk busser ja, men ikke akkurat til vårt hotell. Var mest nyrike russere der, og de var vel for fine på det til å ta bussen.
![]() |
|
|