Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ugresshjelp

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-10, 21:25   #1
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Ugresshjelp

Jeg kjenner jo selvfølgelig igjen en løvetann når jeg ser den, men det er noen greier i bedene mine som jeg ikke er sikker på...

Er dette blomster eller ugress?

Spesielt den ene der dekker helt for klematisene mine, så de vil jeg helst fjerne, men om de egentlig er "verdens vakreste blomst" så er jo det litt dumt.

Gammel 14-06-10, 21:29   #2
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ugresshjelp

Jeg har luket vekk 1 og 3 i min hage. Det nederste ser ut som fagerfredløs. Den tar over alt men har fine gule blomster. Jeg har gitt den et eget hjørne i hagen. Løvetannen midt i kan du luke vekk da.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:39   #3
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Supert! Takk Så ser jeg at jeg må på sneglejakt igjen.

Gammel 14-06-10, 21:40   #4
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vet ikke hva nummer to er - men det gjør sikkert noen andre. Som kanskje også vet navnet på 1 og 3?

Grav ned skåler med øl og la sneglene fange seg selv.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:43   #5
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Standard

Grave ned? Som i under jorden? Og hva skjer med de, blir fulle og dør av alkosjokk?

Gammel 14-06-10, 21:46   #6
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Den øverste synes jeg ser ut som storhjelm eller annen liknende plante, mens den nederste ser ut som fagerfredløs. Fredløsen er fin den, men sprer seg virkelig som ugress og kan være litt vanskelig å holde i sjakk. Jeg tror at om du ikke er spesielt glad i slike og ønsker å gi de litt rom i hagen, så kan det være like greit å fjerne de mens de enda er håndterlige. Husk da at disse ikke skal i komposten, men i restavfallet.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:47   #7
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Grave ned? Som i under jorden? Og hva skjer med de, blir fulle og dør av alkosjokk?

Sånn at kanten er i høyde med bakken, da kan sneglene krype nedi. De drukner.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 22:00   #8
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere fått iberiaskogsnegler hos dere, Martis?!

Gammel 14-06-10, 22:01   #9
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Har dere fått iberiaskogsnegler hos dere, Martis?!

Jepp. Plukket 60 stykker for en uke siden...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.