|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Solide kjøkkenglassHar litt forskjellig av kjøkkenglass og synes det lett går skår av kanten på mange av dem. De som har tålt mest er Aino Aalto glassene, men jeg kunne også tenkt meg noen litt større glass. Noen som har noen anbefalinger? Jeg liker godt størrelsen på Kartio glassene, men de tålte ikke mye, gitt. |
![]() |
![]() |
#3 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solide kjøkkenglassHar Eva Solo tumblers, og de er veldig solide. De store kan være litt tunge for de minste barna, så derfor har vi både små og store glass. Det er disse vi har:
![]() |
#5 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Solide kjøkkenglassVi har Rosendahl glassene i begge størrelser på kjøkkenet, og de har holdt godt her i huset. De siste 8 årene er det vel ett eller to glass det har gått skår av og ett eller to som er knust. Resten er fortsatt intakt.
![]() |
#6 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Solide kjøkkenglass
Vi har de laveste av denne typen Eva Solo-glass. og de er veldig holdbare. Snart 3-åringen mistet ett i gulvet idag, men ikke et hakk i det engang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Solide kjøkkenglassSkal definitivt prøve Eva Solo. Flere tips? Jeg liker å ha litt forskjellig i skapet |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solide kjøkkenglassAino Aalto-glassene her er fulle av skår på kantene, ikke mye å skryte av de nei. Synd, for vi har 12 stk av dem. Har også Eva Solo, og de er relativt holdbare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Solide kjøkkenglassTipset jeg fikk etter å ha fått skår i flere Aalto-glass var å la det være litt avstand mellom dem når de står i oppvaskmaskinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Solide kjøkkenglassVi har de der 5-kronersglassene (pokal eller noe sånt?) fra Ikea, de har holdt seg helt fint hele tiden. Hverdagsglass er definitivt noe jeg ikke gidder å bruke mer penger på enn ytterst nødvendig.
![]() |
#11 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Solide kjøkkenglassVi bruker disse mye nå. De tåler jo alt. Og jeg synes de pynter opp.
![]() |
#13 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Solide kjøkkenglassVi har Eva Solo sine tumblers, og sennepsglass.
![]() |
#14 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solide kjøkkenglassJeg kommer bare ikke på hva glassene våre heter...
![]() |
![]() |
#15 |
snur
|
![]() Sv: Solide kjøkkenglassVi har noen billige glass fra IKEA som holder seg veldig godt! Har hatt de i 5 år og ett glass er knust, ingen med skår. Vi har også Rosendal som ennå ikke har fått skår i etter en del år.
![]() |
#16 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Solide kjøkkenglassDu er min sjelefrende, Konsulenten |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Solide kjøkkenglassVi har kjøkkenglass i den meget ekskulsive Idun-serien (les: sennepsglass).
![]() |
![]() |
#18 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Solide kjøkkenglassVi har noen fine fra Ikea 365+ -serien (samme som Syrin har). De knuser en etter en, og sprekker opp. På jobben har vi noen Ikeaglass som ikke tåler temperaturforandringer. Tar man et relativt nyvasket glass ut av oppvaskmaskina og heller vann i det, sprekker det opp mellom hendene ens.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solide kjøkkenglassEva Solo tåler tydeligvis alt. Vi har også både store og små, for de er tunge for små hender.
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Solide kjøkkenglassJeg kasserte alle gamle ikea glass i fjor, det var skår og hakk i omtrent alle. Jeg gidder ikke kjøpe nye derfra, vil heller prøve noe annet. |
![]() |
![]() |
|
|