Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Kan jeg lage sjokoladekake med eggerstatning?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-10, 10:07   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan jeg lage sjokoladekake med eggerstatning?

Det skal arrangeres barnebursdag her, og en gjest er allergisk mot egg. Jeg pleier å lage Soaked Chocolate Cake, men den inneholder egg. Kan jeg bruke eggerstatning? Blir kaken like god? Eller bør jeg heller gå for en oppskrift som ikke inneholder egg i utgangspunktet?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 10:11   #2
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg lage sjokoladekake med eggerstatning?

Mannen min er jo eggeallergiker og jeg har funnet ut at det er bedre å gå for oppskrifter som ikke har egg i seg i utgangspunktet. Vi bruker denne sjokoladekaken:

5 dl sukker
2-3 ss kakao
1 ss natron
8dl kefir
8 dl hvetemel
150 gr smør (smeltet)

Alt dette røres sammen, stekes i langpanne, eller 3/4 oppskrift for springform 28 cm, 180 grader i ca 1 time, litt mindre om man ønsker den "fuktig"

Gammel 21-06-10, 10:13   #3
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, tusen takk. Da utgår eggerstatningen.

Gammel 21-06-10, 11:30   #4
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Denne er god: http://www.detsoteliv.no/searchresul...gruppe.php?563

Gammel 21-06-10, 11:34   #5
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis du vil lage kake fra pose, er Møllerens kakemiks, kilospose, fri for både egg og melk.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 11:37   #6
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kahlan, her.

Denne er god: http://www.detsoteliv.no/searchresul...gruppe.php?563

Å, den skal jeg prøve! Takk for tips!

Gammel 21-06-10, 12:47   #7
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Mannen min er jo eggeallergiker og jeg har funnet ut at det er bedre å gå for oppskrifter som ikke har egg i seg i utgangspunktet. Vi bruker denne sjokoladekaken:

5 dl sukker
2-3 ss kakao
1 ss natron
8dl kefir
8 dl hvetemel
150 gr smør (smeltet)

Alt dette røres sammen, stekes i langpanne, eller 3/4 oppskrift for springform 28 cm, 180 grader i ca 1 time, litt mindre om man ønsker den "fuktig"

Vi er ikke intolerante overfor egg noen av oss, men denne lager vi allikevel, kun fordi den er så g o d

Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 19:21   #8
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Esme, du skriver den skal stekes i en time. Gjelder det kun i springform, eller også hvis den er i langpanne? Blir den veldig lav i langpanne, slik at jeg bør lage litt ekstra røre?

Gammel 21-06-10, 19:46   #9
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Esme, du skriver den skal stekes i en time. Gjelder det kun i springform, eller også hvis den er i langpanne? Blir den veldig lav i langpanne, slik at jeg bør lage litt ekstra røre?

Det gjelder også i langpanne ja, sånn som er like stor som en bakeplate. Da blir den ca 4 cm høy eller noe slikt, litt avhengig av hvor heldig man blir med den.

Gammel 21-06-10, 20:38   #10
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Tusen takk! Og takk for bildet av toget også.

Gammel 21-06-10, 21:17   #11
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier å lage den med kefir og natron. Laget den senset i dag for lillebror skal ha barnebursdag i morgen og storebroren tåler ikke egg.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.