|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Kan jeg lage sjokoladekake med eggerstatning?Det skal arrangeres barnebursdag her, og en gjest er allergisk mot egg. Jeg pleier å lage Soaked Chocolate Cake, men den inneholder egg. Kan jeg bruke eggerstatning? Blir kaken like god? Eller bør jeg heller gå for en oppskrift som ikke inneholder egg i utgangspunktet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Kan jeg lage sjokoladekake med eggerstatning?Mannen min er jo eggeallergiker og jeg har funnet ut at det er bedre å gå for oppskrifter som ikke har egg i seg i utgangspunktet. Vi bruker denne sjokoladekaken:
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan jeg lage sjokoladekake med eggerstatning?Denne er god: http://www.detsoteliv.no/searchresul...gruppe.php?563
![]() |
#5 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Kan jeg lage sjokoladekake med eggerstatning?Hvis du vil lage kake fra pose, er Møllerens kakemiks, kilospose, fri for både egg og melk.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Kan jeg lage sjokoladekake med eggerstatning?
Å, den skal jeg prøve! Takk for tips!
![]() |
#7 |
Passiv
|
Vi er ikke intolerante overfor egg noen av oss, men denne lager vi allikevel, kun fordi den er så g o d |
![]() |
![]() |
#8 |
Peppy!
|
![]() Sv: Kan jeg lage sjokoladekake med eggerstatning?Esme, du skriver den skal stekes i en time. Gjelder det kun i springform, eller også hvis den er i langpanne? Blir den veldig lav i langpanne, slik at jeg bør lage litt ekstra røre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Mother of Dragons
|
Det gjelder også i langpanne ja, sånn som er like stor som en bakeplate. Da blir den ca 4 cm høy eller noe slikt, litt avhengig av hvor heldig man blir med den.
![]() |
#11 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Kan jeg lage sjokoladekake med eggerstatning?Jeg pleier å lage den med kefir og natron. Laget den senset i dag for lillebror skal ha barnebursdag i morgen og storebroren tåler ikke egg.
![]() |
|
|