Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Passbilder til pass og legitimasjon, meg som er gnitalus?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-10, 20:49   #1
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Passbilder til pass og legitimasjon, meg som er gnitalus?

Var hos fotoknudsen idag, tok passbilder (til pass) til minstemor på snart 3, og bilder til eldste (til bankkort).

Holdt på å steile da den nette summen ble 358,- Fikk 4 bilder av hver unge..

Husker de gode gamle passbildeautomatene, der fikk vi bilder til 20kr, det var tider, det.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 20:49   #2
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Passbilder til pass og legitimasjon, meg som er gnitalus?

Ups. Det var dyrt!

Gammel 22-06-10, 20:51   #3
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Vi har vært med på akkurat det samme i dag.
Måtte i en fotobutikk for å ta passbilder av ungene. 380 kroner kostet herligheta, bare for at vi etterpå skulle få beskjed på lensmannskontoret at bildene var for mørke til å brukes. Goddammit!

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 20:51   #4
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Her koster det 129,- for fire passbilder hos fotograf, men det er jo helt bortkastet nå som de har automater og tar bildene mens du sitter i skranken på passkontoret ...uten ekstra kostnad.

358,- var jo blodpris!!!

Gammel 22-06-10, 20:51   #5
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Det er dyrt så jeg tar bare bilder hjemme nå. Da har jeg mer kontroll også. Bruker en hvit vegg.

Vi var og laget nytt pass til småen i dag og tok bare et bilde jeg hadde og klippet vekk litt. Hun på politistasjonen var godt fornøyd.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 20:53   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var det 358 for alle sammen eller pr. barn? (Hvis det var totalt for 4 barn så synes jeg det var grei pris.)

Gammel 22-06-10, 20:58   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det var da ikke nevnt mer enn 2 barn?

Gammel 22-06-10, 20:59   #8
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skumlesing er en presisjonsdyd.

Gammel 22-06-10, 20:59   #9
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Her i byen tar politiet bilene. Tror ikke vi betaler noe ekstra for det.

Gammel 22-06-10, 21:00   #10
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fant ut etter vi hadde betalt blodpris, at man gjør det like bra hjemme. Helt greit for politiet.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 21:00   #11
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Her i byen tar politiet bilene. Tror ikke vi betaler noe ekstra for det.

Tar de bilene deres?? Det skulle da bare mangle at man ikke betaler for det altså ...

Sorry, måtte bare!!

Gammel 22-06-10, 21:01   #12
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Her koster det 129,- for fire passbilder hos fotograf, men det er jo helt bortkastet nå som de har automater og tar bildene mens du sitter i skranken på passkontoret ...uten ekstra kostnad.

Mannen var på det lokale lensmannskontoret for å få pass, men der sa de at de ikke tok bilder av ungene i automaten. Er det gjengs over hele landet - eller var de bare vanskelige? (Mannen endte opp hos den lokale fotografen.)

Gammel 22-06-10, 21:01   #13
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Bildene!!

:stikker og melder meg på skrivekurs:

Gammel 22-06-10, 21:03   #14
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men på de bildene man tar på passkontoret ser man jo ut som...jeg vet ikke hva. Jeg er oppriktig talt bekymret for om jeg kommer igjennom en passkontroll med det nye passet mitt. Passbildet min ser mer ut som ett "mugshot", og jeg som en heller tvilsom person.

Gammel 22-06-10, 21:06   #15
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Mannen var på det lokale lensmannskontoret for å få pass, men der sa de at de ikke tok bilder av ungene i automaten. Er det gjengs over hele landet - eller var de bare vanskelige? (Mannen endte opp hos den lokale fotografen.)

Nei, det skjer flere steder, og det er det som var grunnen til at vi måtte ta bildene hos fotograf først. De ville ikke prøve å ta bilde av ungene med den maskina på lensmannskontoret. "Det går sjelden bra, så det orker vi bare ikke drive med." Nei nei, det får man jo bare forholde seg til, selv om bildet koster omtrent like mye som passet.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 21:07   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har tatt bilde av Poden i automaten til politiet begge ganger han har fått pass. Den første gangen var han bare et par-tre år, og vi hadde ikke forberedt ham så veldig, så det ble mye regissering og kjefting fra sidelinjen. "Se rett frem! NEI, ikke se på meg. Lukk munnen. Ikke smil! Se rett frem - nei, lukk munnen! IKKE SMIL!". Men det gikk bra på første runde, både da og i fjor. I fjor hadde vi tatt bilder hos fotograf, men de ble forkastet hos politiet fordi de var for mørke, så da måtte vi bruke maskinen.

Gammel 22-06-10, 21:13   #17
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har i alle år tatt passbiler av ungene hjemme med digitalkamera mot hvit vegg og skrevet ut selv. Blitt godkjent hver gang. I år trengte vi bare å ta bilde av minsten, for på alle over 6 år tar de bilde i luka når du bestiller pass. Det koster ikke noe i tillegg. Eller så har politistasjonen en passbilde automat i gangen, der koster det kr 50,- for 4 bilder, men en er jo ikke akkurat garantert at det blir bra første gangen, så kan jo risikere å fort bruke 100-150 kroner på den også om en skal ta bilder av unger der.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 21:14   #18
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Når mine fikk pass i fjor sa de at det ofte var vanskelig å få ungene til å sitte stille nok i den maskinen (må visst sitte helt urørlig), men at vi kunne prøve, og hvis det ikke gikk måtte vi bruke vanlig passbildeautomat. Heldigvis var det ingen kø, og tilogmed minstejenta satt stille nok etter omtrent 15 forsøk..

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 21:15   #19
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På lensmannskontoret her står det en vanlig fotoautomat i gangen, man bruker den selv og det koster vel 50 kroner for fire bilder. Digital, så bildene tas ikke før man er fornøyd med dem.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 21:15   #20
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

50 kr. på politistasjonen for fire bilder til nødpass. :somleMim: Og bilde til passet ble tatt digitalt og direkte der og da. Det inngikk i passprisen. Vi har tatt bilder av eldste på politistasjonen på alle tre pass, første gang var hun knapt året.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:00.