Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Grå hvitfarge - maling av vegg. Osv.

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-10, 13:25   #1
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Spørsmål

Grå hvitfarge - maling av vegg. Osv.

Vi skal på ferie neste uke, og malemennene som maler utsiden av huset nå skal begynne inne hvis det regner så de ikke får gjort noe ute. Det betyr at jeg må bestemme meg for farger, og jeg aner ikke hva jeg skal velge. Jeg vil ha noe hvitt med litt grått i, ikke veldig mørkt, til veggene tror jeg. Noen som har noen tips? Og hva velger jeg da i taket, og lister+vinduer?

Glansgrad? Hjelp

Veggene og taket er panel, det er et ganske stort rom, med mye lys inn på den ene siden, lite på den andre siden. Skråtak, med "normal høyde" på det laveste, og litt ca 4 meter på det høyeste.

Er det noen som har noen gode tips?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 20:27   #2
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Grå hvitfarge - maling av vegg. Osv.

Vi har en kjempefin gråfarge på kjøkkenet, fargekode NCS S1500-N. Det er en ren gråfarge, ikke for mørk og ikke for lys.
Tak og vinduer ville jeg hatt så hvitt som mulig. Våre listverk er eggehvite, og man ser at det er gulskjær i de. Spesielt mot de grå veggene.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 20:33   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har en lys, lys gråfarge som heter Skumring fra Jotun i nesten hele leiligheta. Den er nydelig. Ville også gått for ordentlig hvit - ikke eggehvit - til lister og tak.

Det er vel vanlig med glansgrad 10 eller 15 (silkematt) til vegger og 40 (halvblank) til listverk, tror jeg.

Gammel 04-07-10, 20:38   #4
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Skumring har forresten fargekode 1000-N, så gråfargen vår er bittelitt mørkere enn Skumring, som forøvrig er veldig fin

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 20:40   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

s-1500n er veldig fin, men den er ikke hvit med gråskjær (etter mitt syn), men en lys lys grå.

s1000-n er mer som en hvit med gråskjær i.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 21:00   #6
Heddamor

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg har en lys, lys gråfarge som heter Skumring fra Jotun i nesten hele leiligheta. Den er nydelig. Ville også gått for ordentlig hvit - ikke eggehvit - til lister og tak.

Signerer! Har akkurat pusset opp i stua og veggene ble malt med Skumring og lister og tak malt hvitt. Det ble utrolig delikat.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.