|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() SpagettisauslignendeNoen som har en god oppskrift til en pastasaus?
![]() |
#2 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: SpagettisauslignendeHmm, for meg går det på slump.
![]() |
#3 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SpagettisauslignendeTil min versjon av bolognese bruker jeg (sånn cirka, etter hukommelsen):
![]() |
#4 |
Epikur
|
![]() Sv: SpagettisauslignendeJeg lager mange forskjellige varianter over tema, men vanligvis er de omtrent slik:
![]() |
#5 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SpagettisauslignendeTja...Sånn ca
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: SpagettisauslignendeMannens enkleste utgave er en boks hakkede tomater med basilikum, som også hadde litt sukker, tilsatt en buljongterning oppløst i en skvett vann.
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: SpagettisauslignendeFreser finhakket løk i olivenolje, sammen med det vi har av passende grønnsaker: gulrot, brokkoli, selleri f eks. Heller over en boks og to med Coop sine økologiske tomater. Lar det koke, og smaker til med urter, salt, pepper og sukker. Sånn omtrent.
![]() |
![]() |
#8 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: SpagettisauslignendeJeg deler opp 3-4 gulrøtter, 3-4 løk, en brokkoli, et par paprika og en neve hvitløksfedd. Stekes i olje til de blir passe møre. Så heller jeg over 4-5 bokser hakkede tomater. Nå som lillebror spiser av vår mat krydrer jeg ikke, men jeg tar i en liten klype sukker. Så putrer sausen på ovnen i et par timer. Så stavmikser jeg hele greia og fryser ned i porsjonsbokser.
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: SpagettisauslignendeLitt sukker må til i tomatsaus. Om jeg bruker mye gulrot i, så synes jeg den trenger mindre sukker.
![]() |
![]() |
#11 |
I mål
|
![]() Sv: SpagettisauslignendeJeg pleier bare steke karbonadedeig og blande med hakkede tomater og kanskje litt hvitløk jeg, og krydrer med salt og pepper. Men det er litt latskap da, det er lett å ha grønnsaker, som mange skildrer her. Jeg synes uansett det blir godt når man blander med hakkede tomater. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: SpagettisauslignendeVi lager en veldig enkel en som alle syns er kjempegod.
![]() |
#13 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Spagettisauslignende
Å lure inn grønnsaker tenker jeg ikke på engang, her er vi mer på "se om han spiser litt av kjøttet før han oppdager salaten"... Har en som elsker tomat, agurk, paprika, gulrot... så nei, det er ikke å få i ham grønnsakene som er problemet, heller å få i ham litt mat først...
![]() |
#15 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SpagettisauslignendeHer var det noen fine jeg vil prøve!
![]() |
#16 |
I mål
|
![]() Sv: Spagettisauslignende
Ja, vi er også mer der, og har egentlig ikke noe behov for å lure inn grønnsaker, selv om han kanskje kunne trengt litt mer grønnsaksvariasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spagettisauslignendejeg pleie også av og til å ha hakket aubergine i det skjempe godt og mye fyldigere samt veldig sunt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SpagettisauslignendeOg så må du raspe litt fersk parmesan over. Nam! Hmmm...... kan man lage spagetti halv to om natta? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|