Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Gode amerikanske saftige muffins/cupcakes

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-10, 00:23   #1
xxjtxx
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2010
xxjtxx har et hav av muligheter foran seg
Standard

Gode amerikanske saftige muffins/cupcakes

Oppskrift, tips og råd mottas med stor takk!
Har prøvd flere oppskrifter for å få store gode cupcakes som jeg lar meg friste av på film. Men blir småe,norske flate el rare tørre muffins uansett..

xxjtxx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 00:26   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode amerikanske saftige muffins/cupcakes

Regel nr. 1 - ikke eggedosisbaserte muffins, de blir sånne seige, kjedelige muffins.
Denne oppskriften er en sikker vinner, ifølge flere her inne. Jeg har prøvd den selv også, kjempesuksess.

http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=458

Gammel 26-06-10, 00:40   #3
xxjtxx
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2010
xxjtxx har et hav av muligheter foran seg
Standard

mmm... takk skal prøve den!

xxjtxx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 16:19   #4
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

JT!! Du er heeeeeer!
Du må jo skrive deg en introdusjon snuppa. Du går rett etter kakene, jeg er sjokka

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 19:01   #5
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg prøvde en eggedosisbasert cupcakeoppskrift her om dagen, og det var stor suksess. Jeg hadde masse smørfrosting på, og siden de ble flate, men saftige og gode (ganske like i smak og konsistens som de jeg spiste i USA), så var det lett å sprøyte smørfrostingen på. Det må jo bli vanskeligere og ikke fullt så pent med så høye muffins som de på kakemonssiden? Men det er klart; Noen liker sikkert ikke mye frosting som meg.

Også må jeg bare skryte å si at jeg gikk bananas på Wiltonhandling i USA. Jeg er nå den stolte og heldige eier av 30 tipper til sprøyteposer, en haug med farger, masse søte cupcakeformer, og 10 flasker med oilflavour. Og en del annen kakebakestash. Nå blir det mye cupcakes fremover.

Sist redigert av Fruktflua : 13-07-10 kl 19:13.
Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 19:11   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Regel nr. 1 - ikke eggedosisbaserte muffins, de blir sånne seige, kjedelige muffins.
Denne oppskriften er en sikker vinner, ifølge flere her inne. Jeg har prøvd den selv også, kjempesuksess.

http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=458

Jeg har en versjon av denne i ovnen nå. Halvparten med små biter av melkesjokolade og halvparten med eplebiter og kanel.

Vi har testet oppskriften før og vet at det blir en suksess. Smakstilsetningene er dog nye hver gang.

Gammel 13-07-10, 20:35   #7
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Får ikke linket fra iPhone men søk på et innlegg om amerikanske muffins skrevet av meg så finner du en knallgod oppskrift

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 23:33   #8
petrajh
levelandas.wordpress.com

petrajh sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Landås, Bergen
petrajh har et hav av muligheter foran seg
Standard

Du må sjekke ut bloggen good. cupcakes good.! Her er det flust i tips.

petrajh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.