Hvor mye shopper man for når man shopper egentlig?
Jeg skal på tur. (I tilfelle det finnes noe menneske som ikke har fått det med seg enda. :mememe: )
Også sitter jeg og planlegger hva jeg skal kjøpe og sånn da. Og hva det koster. Jeg siler nøye hva jeg virkelig trenger og om noe er luksus - om det virkelig da er akkurat så bra som jeg tror at det skal være eller om det bare er dyre impulskjøp som ikke gir noe annet enn skapfyll.
Etterhvert har jeg da landet på at jeg nok skal handle for fire tusen. For meg er dette et voldsomt beløp. (Jeg pleier å måtte gå hjem når jeg har handlet for mer enn en viss grense - jeg blir litt dårlig av å bruke så mange penger på en gang. Slitsom egenskap når man julehandler for eksempel.)
Så ser jeg Enkelte Andre. Som kjøper veske for mange tusen. Eller andre ting som koster mange penger. Men som er fornuftige ryddige folk - det er ikke snakk om kredittkortslaver på vei til Luksusfellen.
Og undres. Hvor mye er det vanlig å bruke på shopping? Er det vanlig å ha mer enn én kåpe? Hvor mange par støvletter har en vanlig kvinne, og hvor mye koster et par støvletter vanligvis? Er det jeg som er rar som syns trehundre kroner for et skjørt er en grense? Eller som nesten bare eier gensere til under hundre kroner?
Mangler jeg rett og slett litt stil, egentlig? 
Jeg har jo mineralsminke da. Så helt galt kan det jo ikke være. Og Dieselveske kjøpt på en bulgarsk strand for litt over et år siden.
|