Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gaver - styr eller hyggelig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er gaveinnkjøp styr eller hyggelig?
Styr! 7 5,60%
Hovedsakelig styr 28 22,40%
Hovedsakelig hyggelig 68 54,40%
Hyggelig! 21 16,80%
Annet - spesifiser gjerne i tråden 1 0,80%
Deltakere: 125. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-10, 00:00   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gaver - styr eller hyggelig?

Enten det gjelder julestri eller bursdagsgaver i tråder her inne, blir det alltid på ett eller annet tidspunkt brakt på bane at "gaver er styr".

Hva synes du?

Gammel 29-07-10, 00:02   #2
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaver - styr eller hyggelig?

Jeg elsker å gi gaver!
Bare det å gå i butikkene og finne akkurat rett gave til akkurat den, det er kooos!

Gammel 29-07-10, 00:02   #3
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syntes det å kjøpe gaver til andre er utrolig hyggelig og ikke'no styr

Gammel 29-07-10, 00:03   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hovedsakelig veldig hyggelig - så lenge man har tid. Hvis det blir for mye på én gang, stokker det seg litt for meg.

Gammel 29-07-10, 00:03   #5
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Det avheng litt av. Dersom eg får kjøpe inn gåver når eg kjem over noko som passar til dei ulike personane etter kvart, er det berre koseleg. Dersom eg må strihandle i siste liten, er det ganske styrete. Som regel ligg eg godt i forkant med gåvene, så stort sett er det kjekt med gåver.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 00:03   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hovedsakelig koselig. Jeg elsker også å gi gaver og elsker bla. julehandelen. Storkoser meg! Men jeg synes det er litt styr når det er klassebursdager og sånt, da blir det ofte "løpe på lekebutikken i siste liten og finne noe kjapt"-gaver, i tillegg til at dårlig råd i noen år ikke akkurat har satt gaveinnkjøp i høysetet. Men det er blitt bedre nå. Denne julen blir bare fantastisk, gleder meg ihjel!

Gammel 29-07-10, 00:07   #7
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Stort sett liker jeg veldig godt å kjøpe gaver. Liker å tenke ut hva som passer til hvem, og kikke rundt etter Gaven.
Men jeg misliker sterkt å kjøpe gaver til folk som er genuint misfornøyde og sure uansett hva de får. Jeg liker svært dårlig utakknemmelige d****unger (uavhengig av alder -de kommer i str 43 år også).

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 00:19   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så godt som alltid veldig hyggelig, men så kjøper jeg bare gaver til folk det er morsomt å gi gaver til også. Jeg har kuttet ut alle "pliktgaver" for mange år siden, så nå er det bare kosen igjen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 00:37   #9
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker å gi gaver, bruker ofte lang tid på å planlegge innkjøp og innser at jeg til tider har mye mer glede av det enn mottakeren.
Jeg har likevel et avslappet forhold til gavene i det de er overlevert, håper selvsagt mottakeren liker dem (det er jo hele poenget), men synes det er helt ok om de velger f.eks å bytte gaven eller å gi den til andre som liker den.
Jeg liker å få gaver selv også. Men tror dønn ærlig at jeg foretrekker å gi bort. Planleggingen, pakkingen og mottakerens reaksjon ...

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 00:41   #10
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Bursdagagaver er gøy. Endel julegaver er BLÆ, spes de som har alt og ikke ønsker seg noe og man ikke finner på noe "lurt" så man venter hele oktober,november og desember, med å finne den perfekte gaven

Gammel 29-07-10, 00:45   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forresten ingen tantebarn enda, min store sorg. Jeg gleder meg ihjel til den dagen jeg forhåpentligvis kan kjøpe gaver til min lille nevø eller niese (og enda flere, håper jeg). Måtte den dagen komme fort! *utålmodig*

Gammel 29-07-10, 02:29   #12
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Stort sett er det hyggelig, men det finnes et par individer i den eldre garde det er nærmest umulig å finne på noe lurt til, så der sliter vi litt av og til Det hender det vanker gaver utenom de åpenbare anledningene som jul og bursdag også.

Gammel 29-07-10, 03:01   #13
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Det meste av gavekjøp er hyggelig så fremt jeg finner noe jeg tenker "yes" om, "den passer supert". Vi gir en del gave til familie vi ikke kjenner så godt, og det kan være vanskelig. Men jeg holder da ut. Jeg ordner alle gaver, og skal i år forsøke å være tidligere påan i forhold til jula.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 07:30   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns gaver er stas. Jeg liker å kjøpe ting til andre. Noen ganger kan det bli litt styr, fordi jeg har planlagt for dårlig og det blir stress, men i hovedsak syns jeg egentlig det er bare stas og kos å kjøpe/gi gaver.

Gammel 29-07-10, 07:37   #15
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er veldig hyggelig å kjøpe gaver og gjør f.eks julehandelen litt spredt iløpet av året. Mye pga stor familie og mange tantebarn, men også for å unngå at det skal føles som et slit.

Gammel 29-07-10, 07:43   #16
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bursdagsgaver liker jeg som regel å kjøpe, for da har jeg god tid til å finne gaven og det er denne ene gaven som skal kjøpes, så jeg trenger ikke stresse så mye med om den blir for dyr.

Jeg liker for så vidt også å kjøpe julegaver, men det har lett for å bli mer stress over det, synes jeg. Når det er mange gaver på en gang, krever det både tid og jeg må dessuten tenke litt mer over hvor mye penger jeg bruker.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 07:51   #17
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Liker veldig godt å gi, liker ikke å få, hater å måtte ønske meg ting.

Gammel 29-07-10, 07:53   #18
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Jeg liker verken å få, kjøpe eller å gi gaver.

Jeg tror det kommer fra oppveksten der vi fikk penger av mamma for å kjøpe julegave. Det jeg kom hjem med var alltid feil. Feil farge, feil form, feil....Det ble relativt klart formidlet. Jeg fikk rett og slett prestasjonsangst av hele gaveinnkjøpene.

Selv er jeg nøye på hva jeg drar i hus. Likevel har jeg skap og skuffer fulle av duker og vaser og skåler og sengetøy og vet ikke hva som vi har fått i gaver. Ting som ikke passer. Jeg vil ikke ha dem, men jeg vil ikke bli min mor.

Jeg vil gjerne skaffe meg det jeg ønsker meg selv og kan ikke fatte at ikke andre ønsker det samme. Så gaver er styr i mitt hode.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 08:09   #19
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes gaver er hyggelig sånn jevnt over, men det har en tendens til å bli styrete når det kommer til julegaver.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 08:33   #20
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes julegaver er tøysete, og skulle gjerne kuttet ut hele greia.

Bursdagsgaver er hygggelig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.