Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det greit at det snart er høst?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-10, 21:59   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Er det greit at det snart er høst?

For jeg innser at det ER det. Det er knappe to uker ferie igjen, og jeg blir ikke enig med meg selv.
Det har blitt nok sol og ute i hagen-tilværelse denne sommeren, men jeg har fremdeles ikke fått badet i saltvann, og det er en litt panikkartet opplevelse. Jeg er i underskudd på strandliv.
Jeg tror det blir greit å begynne og jobbe igjen. Det blir spennende å møte nye elever.
Det som stresser meg er at det kommer en ny vinter. Jeg vet ikke om jeg takler en vinter til av den typen vi hadde her på indre Østlandet ifjor, det ble rett og slett litt traumatisk med all den kulden og snøen som aldri forsvant.
De to siste kvaldene har vært mørke ute, og jeg har tent stearinlys, noe som egentlig hører høsten til for min del.

Tror jeg er ganske delt når det gjelder om det er greit at høsten kommer...

Gammel 31-07-10, 22:01   #2
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit at det snart er høst?

Jeg er ikke helt klar for det enda og håper august blir fin og varm! Vi har hatt mye dårlig vær i sommer, synes jeg og er glad for den ene uken på Kypros i varmen.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 22:02   #3
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg elsker høsten

Allerede i mars begynner jeg å lengte så smått etter den

Gammel 31-07-10, 22:02   #4
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

I år synes jeg ikke det er greit. Vi har vært i utlandet i seks uker i sommer (ikke helt planlagt..) og jeg føler vi har gått glipp av sommeren i Norge. De to ukene vi har vært hjemme har det vært dårlig vær. Jeg trenger noen dager med strandliv og båtturer i Oslofjorden før jeg kan si meg fornøyd.

Gammel 31-07-10, 22:03   #5
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Årstider er en Fin Ting og jeg synes alltid det er godt med et skifte.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 22:05   #6
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg er ikke helt klar for det enda og håper august blir fin og varm! Vi har hatt mye dårlig vær i sommer, synes jeg og er glad for den ene uken på Kypros i varmen.

Du er heldig som har fått ei uke der. Tror det er noe slikt jeg savner....Intensivt badeliv, liksom

Gammel 31-07-10, 22:05   #7
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Her har det vært høst lenge, så egentlig bør vel sommeren komme nå som det snart er høst.

Gammel 31-07-10, 22:06   #8
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Juni var nydelig, juli har vært begredelig (vi har faktisk ikke grillet en eneste gang i juli....) og august KAN bli bra. Alt i alt en typisk norsk sommer som har vært helt ok værmessig synes jeg.

Gammel 31-07-10, 22:07   #9
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har bortimot vintertemperaturer store deler av juni og juli, så nei, høsten får ikke komme riktig ennå.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 22:07   #10
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Ja, Elin, vi her på Østlandet har vel egentlig ikke noe å klage på sånn værmessig.

Gammel 31-07-10, 22:09   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Ja, Elin, vi her på Østlandet har vel egentlig ikke noe å klage på sånn værmessig.

Det kan vi i Nord gjøre med god samvittighet, men jeg liker ikke å klage på været.

Gammel 31-07-10, 22:10   #12
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Vanligvis er jeg veldig glad når høsten kommer, masse deilig frukt og bær, nye muligheter på jobben, passelig varme, og slutt på gresspollenet. Men i år er jeg bare frustrert over mangelen på sommer.

Gammel 31-07-10, 22:11   #13
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Om det er greit at det er snart høst? Jeg kan ikke gjøre noe særlig for å forhindre at det kommer.. Jeg skulle jo gjerne ha ønsket å ha hatt noen sommerdager, de 5 gangene det har vært sol mens jeg har vært i nord-Norge har vært litt lite, men det er ikke så mye å gjøre med det. Egentlig er høsten veldig velkommen, for i oktober er lillebror ventet, og jeg er igrunn ganske så lei bekkenløsning, kvalme, sure oppstøt og migrene nå.

Gammel 31-07-10, 22:11   #14
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Ønsket om en lilla t2h dress har begynt å trenge seg på så høsten nærmer seg......at det snart er høst er meeeer en greit varme suger(gravid med termin i nov en HØSTmnd)

Gammel 31-07-10, 22:11   #15
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker også høst.

Og selv om det er deilig at det gjenstår to uker med ferie, så har jeg begynt å glede meg til høsten. Friske klare dager, og så all den gode maten. Jeg tror kanskje at det at jeg er et matvrak er en av grunnene til at jeg er så glad i høsten. Det er da norsk mat er på sitt beste. Vi er vanligvis flinkere til å være sosiale også om høsten, og jeg gleder meg til å ha middagsselskaper.

Og så kan vi begynne å glede oss til jul.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 22:13   #16
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Her på vestlandet har vi ikke hatt noe sommer, håper på en fin og varm uke eller to i august, ellers kommer høsten og vinteren til å bli laaang.. men, jeg elsker høsten, jo mer storm og regn dess bedre. Men kjenner jeg trenger bli litt "lei" sol og varme først. Ville aldri vært foruten de 4 årstidene våre.

Gammel 31-07-10, 22:13   #17
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal nok takle en sommermåned til (selv om en lokal værspåmann-nerd truer med en dårlig august også), det har ikke vært så voldsomt til sommer. Vi hadde en herlig uke på Mallorca, og lever egentlig på den.

Ellers synes jeg det er koselig med litt mørkere kvelder, både for å argumentere overfor ungene at det faktisk er kveld, og det at stearinlys gjør mer susen i heimen når det er mørkere ute.

Det er koselig med høsten, nytt skoleår, nye høstklær- som alltid er altfor varme med det samme man begynner med dem, for det er sjelden 3 plussgrader på dagtid i september.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 22:15   #18
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Høst er alltid vidunderlig, og i år kan vi glede oss ekstra til en lillebror i oktober. Kan vi ha det bedre?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 22:16   #19
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Innimellom skjønner jeg overhodet ikke at jeg bor i dette landet. Jeg liker varme og trenger det enda mer. Sommeren i Norge er så sørgelig kort!

Gammel 31-07-10, 22:16   #20
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hadde det vært noe sommer først hadde det vært greit med høst nå.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:43.