|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
By the Sea
|
![]() Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?Legekontoret åpner kl. 8, nå har jeg ringt konstant i en halv time uten at noen har svart og jeg her heller ikke blitt satt i noen telefonkø. Slik er det alltid når jeg ringer - og jeg regner med at det kan gå enda mye lengre tid enn dette. Legekontoret tar heller ikke mot telefoner mellom kl. 11-13 og de stenger for telefoner fra 15 og ut dagen.
![]() |
#2 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?Har de ikke noe mailsystem heller? Dette hadde jeg ikke godtatt.
![]() |
#3 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?Det forrige legesenteret mitt hadde en tendens til å være slik. Siden vi bodde 200 meter unna, lønte det seg ganske konsekvent å gå bort i stedet for å ringe.
![]() |
#4 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?Blondie: hadde de enda tatt imot henvendelser per mail! Men det gjør de ikke.
![]() |
#5 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?På vårt legekontor kan være litt vanskelig å komme igjennom på morgenen men de er supre på timebestilling.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?Her tar de telefonen mellom 8.15 og 15.00. Er det kø får jg en slik "vi har stor pågang, vennligst vent"
![]() |
#7 |
--
|
![]() Sv: Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?Det høres jo ikke bra ut. Det burde jo ihvertfall vært en telefonkø? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?Jeg har en eldre lege og hadde det samme problemet. Inntil jeg fant ut at de hadde faks. Nå bestiller jeg time konsekvent pr. faks og får bekreftelse på samme måten.
![]() |
#9 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?Her er det veldig varierende.
![]() |
#10 |
superbruker
|
![]() Sv: Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?Sånn er det hos den fastlegen jeg har også. :lei: Klin umulig å komme gjennom på telefon. Når man først kommer gjennom så er det super service.
![]() |
#11 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?Jeg har samme problem, sitter aldri mindre enn 30-50 min i telefonkø. I tillegg er de ikke spesielt hyggelige på tlf de legesekretærene som jobber der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?Slik var det på mitt legekontor for noen år siden. Det løste seg da de først inførte time- og reseptbestilling på internett og senere overførte ordningen til sms. Enkelt og greit å bestille time og det kan jeg gjøre akkurat i det jeg kommer på at jeg må gjøre det - og tilgjengeligheten på vanlig telefon er upåklagelig siden de aller fleste får hjelp uten å ringe. Da det var på det verste kunne jeg bruke et par timer på å komme gjennom på telefon, og vurderte bytte av legekontor. Tips legekontoret ditt om sms og internettløsninger. Det vil jo avhjelpe de utrolig mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?
Sånn er det her og. Jeg er så lei, men jeg tørr ikke bytte lege heller.
![]() |
#15 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?Jeg har aldri sittet i telefonkø. Har aldri opplevd å ikke få time på dagen, er det noe ikke-akutt får jeg time innen en ukes tid. Veldig, veldig fornøyd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?Dette høyrest mistenkelig ut som fastlegen min som eg bytta vekk i forrige veke. I tillegg hendte det rett som det var at begge legane på legekontoret tok ferie/fri samtidig. Då fekk eg berre ein telefonsvarer som sa at det var stengt. Festlig!
![]() |
#17 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?Mail har ikke vårt legesenter heller (DET hadde vært deilig det, når man egentlig bare har et kjapt spm, ikke egentlig nødvendigvis en time, det er mer det man lurer på, om man trenger time...) men vi kan bestille timer og resepter via en nettside eller sms.
![]() |
#18 |
Drømmer
|
![]() Sv: Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?Det var veldig vanlig her før, nå har de begynt med sms system, så vi sender sms og får svar innen kort tid med tidspunkt for time. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?Jeg er og fornøyd med mitt legekontor. Lett å få akuttimer (utenom på mandags morgen, da er telefonkøen horribel) - Mulighet til å bestille resepeter (på medikamenter man allerede har altså) pr nett og å ordne time enten på nett eller pr SMS. God SMS-kommunikasjon også.
![]() |
#20 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?På vårt legekontor er jeg veldig fornøyd. Det kan være kø og vanskelig og komme frem akkurat kl. 8 siden de bare har at 3-4 kan stå i kø, men etter 10-15 minutter er det aldri noe problem å komme frem eller kommer på vent i denne køen. Har ikke legen vår flere akutt timer igjen den dagen så får vi hos en av de andre legene på samme kontoret. Skal vi ikke ha hastetime så tar det bare 1-2 uker før vi får time uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|