Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kan man ha en helt gjennomført stil i hjemmet? Har du det?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-10, 22:55   #1
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Kan man ha en helt gjennomført stil i hjemmet? Har du det?

Er det mulig og ha en helt gjennomført stil? Eller vil det altid være en blanding av forkjellige stil?

Jeg har ikke en ren stil her hjemme. Jeg pukker litt av det jeg liker og blander. Jeg har vel kanskje min egen stil da.

Hva mener dere? Er det noen av dere som har en gjennomført stil, bare retro, shabby chic, klassisk moderne ol ?

Gammel 23-02-10, 22:58   #2
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man ha en helt gjennomført stil i hjemmet? Har du det?

Har ingen stil rett og slett, men stilen vi har vil jeg kalle småkoselig. Vi bor trangt og har utnyttet hver lille krok.....

Jeg har ikke sans for gjennomført stil. Syns liksom det blir så.............eh... mangler ord Jeg syns liksom det blir noe sånn utstillingsaktig over det. Jeg vil det skal være "levende" i hjemmet mitt. Vi bor her og vi lever her... om dere skjønner..

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 22:58   #3
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Neh, her er det IKKE gjennomført.. skulle gjerne hatt det, men har verken tid, penger eller tja.. teften til å få det til?
Ser så mange flotte hjem rundt om, som har samme stil all over og som er SÅ lekre.. og det kan sikkert gå her også...men jeg får det ikke til.

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 22:58   #4
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Har ingen stil rett og slett, men stilen vi har vil jeg kalle småkoselig. Vi bor trangt og har utnyttet hver lille krok.....

Jeg har ikke sans for gjennomført stil. Syns liksom det blir så.............eh... mangler ord

Stilrent?

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 22:59   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jøss.
Jeg har det gjennomført rotete, f.eks.
Maksimalisme i praksis, kaller jeg stilen min.

Gammel 23-02-10, 22:59   #6
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Her er det ikke gjennomført. Vi omgir oss med ting vi liker. Enkelt og greit.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 23:00   #7
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ofte det kan bli upersonlig med en stram stil. Hjemmet vårt bærer preg av at det er pusset opp mye de siste årene, men det er ikke noe gjennomgående tema.

Gammel 23-02-10, 23:00   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes sikkert noen stilarter i det vi har, men jeg har ingen peiling og blander alt.
Jeg er ikke opptatt av interiør, handler sjeldent nye interiørting uten at det har et praktisk formål og liker i grunnen godt å bruke våre gode gamle ting uten å tenke på om de er moteriktige eller ei.

For meg er tanken på å kaste ting som ikke er utslitte ganske vanskelig. Jeg har kvittet meg med noen gyselige duker jeg kjøpte på Europris i 1995. Sånt sitter likevel langt inne hos meg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 23:01   #9
Left
Passiv

Standard

Jeg har min egen stil, definitivt

Litt fra alle stiler, plukker det jeg liker. Men heller minimalistisk enn fylt med stæsj.
Liker stramme linjer på møbler, og lyse farger - gjerne hvitt - på vegger etc.
Shabby Chic er helt klart i k k e my piece of cake.

Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 23:01   #10
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Joda, vi har det Blå rommet, Fuglerommet, Speilsalen.
Det er mulig. Men kanskje ikke ønskelig.

Gammel 23-02-10, 23:02   #11
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Vi har det ganske gjennomført, men allikevel veldig personlig. Møbler og store ting er moderne og stramt, som mykes opp med romantiske og "myke" detaljer. Vi omgir oss med ting som betyr mye for oss.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 23:06   #12
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Samme innstilling som Jessica. Jakter på helt andre ting en lykke i en interiørkatalog.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 23:07   #13
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Ingen stil her, bortsett fra vår egen. Det går mye i hvitt og svart, liksom.

Gammel 23-02-10, 23:09   #14
Sundae
Bør lage seg en tittel selv

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Vi har humoristisk stil i hjemmet.

Bildene på veggene har gjerne et morsomt budskap eller vri, og vi har en del morsomme møbler (som "läderlappstolar" i Marimekko-stoff osv). Det er godt og blandet, men nok ganske oss. Det er ikke minimalistisk, men ikke så mye "clutter" heller. Ganske mye farver, men mest rødt, brunt og hvitt.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 23:19   #15
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis kaos er en stilart, så er vi særdeles gjennomførte her i huset.

Neida, fra spøk til gønner, vi har mye møbler i bjørk eller bjørkefiner og svart/mørkbeiset.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 23:20   #16
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Gjennomført kaos, det er nok det eneste.

Gammel 23-02-10, 23:21   #17
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror vi hadde en forholdsvis gjennomført stil i hele huset for noen år tilbake. Stilen nå er også gjennomført, på sitt vis. Alle rom er i kaos i påvente av å bli ferdig oppusset og innredet. TV-en står på gulvet på stua, og alle veggene er tomme. Veldig koselig.

Gammel 23-02-10, 23:25   #18
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Hvis støvete er en stil, så er det veldig gjennomført her hjemme ja.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 23:26   #19
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kunne ikke tenkt meg å bo i et hus som er så stilrent og (i mine øyne) så upersonlig at det ser ut som om det skal legges ut for salg når som helst

Gammel 23-02-10, 23:45   #20
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Man kan, men ikke om man heter Mani.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.