Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vannbåren gulvvarme

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-10, 22:51   #1
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Vannbåren gulvvarme

Noen som har det?

Her hvor jeg har flyttet inn er det vannbåren gulvvarme. Badet er stort sett alltid varmt og godt, men rommene ellers er kalde. (Egne målere på alle rom). Gulvet er iskaldt, fryser på føttene og må ha på ullsokker, selv da blir jeg kald. Har skrudd opp temperaturen til maks, 30 grader (antar det er grader som står på måleren og ikke tilfeldige tall....) men det skjer ingen endring. Maks temperatur jeg får i rommet er 22 grader. jeg vet det tar en tid etter man regulerer temperaturen til den øker, men det har nå stått på maks i to døgn uten endring.

Skal det være slik, noen som vet? Googlet litt om dette og fant artikler hvor det sto at man slipper at det er gulvkaldt og at man får en jevn og god temperatur inne, slik er det ikke her. Jeg fryser om det er noe særlig under 24-25 grader inne (ja, er en frossenpinn), men det er flere som har bemerket at gulvet er skikkelig kaldt.

Skal vel ikke være meningen at målerene skal stå på maks om man skal få en noenlunde temperatur inne, vel? Jeg ville jo trodd at man faktisk skulle kjenne at gulvet var litt varmere når den står på maks?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:02.