Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pizzakake?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-10, 21:21   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Pizzakake?

Jepp, det ønsker 5 åringen seg til bursdagen nå.

Jeg har prøvd å tenke litt. Tror jeg kan lage bunn med kringledeigen jeg pleier å bruke, bare kjevle den rund og steke kortere.
Hva med fyll ?
Hva kan bli ok pizzasaus ?
Jeg tenkte på å rive hvit sjokolade over mens den er litt varm, det kan vel funke som ost ?
Rødt gummigodt kan klippes i småbiter så det ser ut som paprika i følge jentungen.
Hva annet kan jeg putte på ?
Andre ideer ?

Gammel 17-07-10, 21:30   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzakake?

Jeg googlet "pizza cake" og fikk opp masse! Denne så jo litt kul ut:

http://familyfun.go.com/recipes/pizza-cake-686292/

Revet hvit sjokolade eller kokosmasse blir visst finfin "ost", og en bærsaus blir tomatsaus. Og kaken serveres i pizzaeske! Dette må jeg prøve!

Gammel 17-07-10, 21:51   #3
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har spist pizza kake en gang, men det var som iskake. Kjempegodt, men har ingen oppskrift.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 20:52   #4
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har lagd en som jeg fant oppskrift på det søte liv. Det er brownies med marshmallows og nonstop. Søk på brownie pizza så kommer den opp. veldig klissete, men populær blant ungene.

Gammel 18-07-10, 21:52   #5
Sundae
Bør lage seg en tittel selv

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Jeg googlet litt på Isets tips om pizza cake og på de bildene som kom opp har de brukt mye farvet marshmallowfondant og formet sjampinjoner og salami (store røde runde "pletter") og grønn "paprika" etc. Går sikkert med marsipan også?

Kanskje Daimkuler kunne se ut som biffstrimler eller kjøttdeig???

Denne kan kanskje også være til hjelp, synes det var litt artig å se proffsene gjøre det:

http://mypizzacake.com/media/video1.html

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 13:17   #6
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sånne hvite og rosa skumsopper som man får som smågodt må da være bra fyll?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 13:20   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg la inn pizza som søkeord på det søte liv, og fikk opp en brownies pizza som så spennende ut.

Men du er helt sikker på at det er kake som ser ut som pizza hun ønsker seg, og ikke å få servert pizza istedenfor kake?

Gammel 19-07-10, 13:30   #8
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg la inn pizza som søkeord på det søte liv, og fikk opp en brownies pizza som så spennende ut.

Men du er helt sikker på at det er kake som ser ut som pizza hun ønsker seg, og ikke å få servert pizza istedenfor kake?

Hun ønsker kake som ser ut som pizza jo, hun har tegnet flere forslag og prater masse om hva vi kan pynte den med.
Hun vil ha pølser først, kalkun, på grillen.

Gammel 19-07-10, 13:35   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK, da er det avklart. Det bare hørtes ut som en bommert jeg kunne gått på. Lagt masse arbeid i å lage en flott pizzakake når det ungen egentlig ønsket seg var pizza istedenfor. Jeg har nemlig unger som ikke er så interessert i kaker (i motsetning til sin mor ... jeg fikk nemlig umiddelbar lyst til å lage pizzakake da jeg leste oppskriftene).

Gammel 19-07-10, 13:44   #10
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Hehe, alle mine er like glad i kaker og søtt som sine foreldre gitt. Minstemor har normalt magemål og spiser et stykke, i motsetnin til alle oss andre.

Gammel 19-07-10, 16:29   #11
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Dette hørtes kjempespennende ut!! Hold oss oppdatert, da!

Gammel 19-07-10, 17:46   #12
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Spennende, det er obligatorisk med bilder bare så du vet det!

Gammel 20-07-10, 22:58   #13
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Ennå to uker til bursdag, men det er klart dere skal få bilder !

Gammel 15-08-10, 11:11   #14
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Får dra frem denne og vise resultatet:

Bolledeig i bunnen, vaniljekrem med rød farge som saus. Godt ? nei, ikke veldig, men populært i allefall.

Sist redigert av Susse : 15-08-10 kl 12:04. Årsak: hehe
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 11:22   #15
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Den var kjempetøff - men hva er rød fare?

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 11:24   #16
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Artig!!

Jeg tenkte skikkelig pizza med det første, for jeg husker mamma ved to anledninger laget pizzakake i min burdag. Altså pizza mer som quiche/kake. Det var kjempegodt!! :slurp:

Gammel 15-08-10, 11:24   #17
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Den var kjempetøff - men hva er rød fare?

Rød farge!?

Gammel 15-08-10, 11:25   #18
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Rød farge!?

Kanskje det? Jeg tenkte det var en omskrivning av tabascosaus eller noe annet sterkt, rødt...

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 12:17   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempekul! Kan tenke meg den ble populær ja.

Gammel 15-08-10, 12:18   #20
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Stilig kake

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.