|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: PCen bråker mye innimellomStøv inni maskinen? Som gjør at vifta arbeider på høygir?
![]() |
#3 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: PCen bråker mye innimellomStøv. Det er fy-fy, men jeg støvsuger min med vanlig støvsuger. I alle luftesprekker. PC-en er selvfølgelig avslått mens jeg holder på, og jeg holder ikke på så lenge.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: PCen bråker mye innimellomEgentlig bør man holde vanlig støvsuger unna sensitiv elektronikk (pga statisk elektrisitet - spiller liten rolle om pc-en er av). Luft på boks er egentlig en tryggere og mer effektiv løsning, hvis man kan få sprayet på de rette stedene. I noen tilfeller kan det være at lokket under pc-en avdekker all innmat og det blir lettere å blåse ut av vifter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: PCen bråker mye innimellomEg støvsuger min - mulig det er litt risiko ved det, men eg har tatt sjangsen så langt. Ikkje så bra med pc full av støv heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: PCen bråker mye innimellomKjøp trykkluft på boks (Claes Ohlsson har i hvert fall), åpne opp kabinettet og rens grundig. Gjenta hver 6.måned. Jeg hadde en liten mediasenter-pc som bråkte som et jetfly. Etter en runde med pressluft så var den helt stille igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Helt konge
|
![]() Sv: PCen bråker mye innimellom
Jepp, den hørtes virkelig ut som et Jetfly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
rakkarpus
|
![]() Sv: PCen bråker mye innimellom
Kanskje det ja, takk for tips alle sammen!
![]() |
#9 |
![]() Sv: PCen bråker mye innimellomBemerke ellers at en del pc-er kan ha godt av strømstyringsprogramvaren fra produsenten, så hvis man har reinstallert Windows, så sjekk at man har denne på plass. Det kan videre være at strømprofiler som "High Performance" i Windows eller denne programvaren kan føre til mer mer støy uten at det egentlig gir spesielt bedre ytelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: PCen bråker mye innimellomMen sånn trykkluft funker vel ikke på laptop'er med mindre man skrur de fra hverandre? Om jeg blåser inn i de åpningene her har på min, så kommer jo ikke støvet ut.
![]() |
#11 |
![]() Sv: PCen bråker mye innimellomOfte kan det være at det er et eller et par deksel under som i basis gir tilgang til "all innmat": |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|