|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Vikariat vs engasjementHar man lov til å ansette noen i et vikariat når man ikke vikariere for noen? Og hvordan er reglene for ansettelse i engasjement? Skal det tidsbegrenses på noe vis? |
![]() |
![]() |
#2 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: vikariat vs engasjementI skoleverket har jeg lært at man kun kan ansette i vikariat hvis den det vikarieres for kan navngis. Hvis ikke skal det være engasjement, og etter en gitt tid i engasjement (4 år?) har man krav på fast ansettelse tilsvarende engasjementets prosent. Og hvis det ikke gir full fast stilling har man fortrinnsrett hvis det lyses ut videre stillinger på arbeidsplassen sånn at man får fylt opp. (Det var på denne måten jeg fikk fast stilling der jeg jobber.)
![]() |
#4 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: vikariat vs engasjementNei, det har man ikke, og jeg er veldig spent på å få vite hvem jeg er vikar for.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Vikariat vs engasjement*noterer* |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Vikariat vs engasjementReally? Er det virkelig så enkelt? Når man samtidig vet at jeg fikk tilbud om årsengasjement i vår, men at de pga "nedskjæringer" har gjort det om til vikariat, der 30% av stillingen går ut 1. oktober dersom en som er i permisjon kommer tilbake? |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Vikariat vs engasjementDen signerer du glatt. Du mister ikke lovfestede rettigheter ved en ulovlig kontrakt. Derimot kan du fort snakke deg ut av en jobb dersom du tar det opp nå. |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Vikariat vs engasjementDa er det de resterende 70 % som er vikariet for en ubemannet stilling?
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Vikariat vs engasjementIngen av delene er vikariat. Jeg har 9,56 % (elns) som er et faktisk vikariat, kontaktlærerfunksjon og utdanningsvalg. Ellers er det ingenting. |
![]() |
![]() |
#12 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Vikariat vs engasjementNå kjenner ikke jeg til hvordan skoleverket opererer med sine ansatte, men et vikariat er for en person og det må være en årsak til vikariatet.
![]() |
#13 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: vikariat vs engasjement
Ja. Eg blei ansatt i engasjement som prosjektleiar i et arbeid som bedrifta mi ikkje utførte. Et styrevedtak bestemte etterkvart at dette skulle vere en del av den daglige drifta. (Fordi NOKON gjorde ein god jobb
![]() |
![]() |
|
|