Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan prikker du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-10, 15:05   #1
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan prikker du?

Inspirert av tråden om kvinner som vil forsørges, så lurer jeg på hva som er den generelle prikkekulturen her.

Smilefjes har jo allerede outet at jeg ga henne en rødprikk (og derfor bruker jeg henne som eksempel her, og regner med at hun har rygg til å tåle det). Hun mente det var et kompliment hun fikk, og det var vel forsåvidt det, siden det var noe i retning av "det må være lov å rødprikke noen man vanligvis synes er smart når de lirer av seg svada", eller noe sånn.

Jeg rødprikker i grunnen sjelden. Sånn sett bør det ses som en ære å få en rødprikk av meg.

Anyway, som Smilefjes så riktig påpekte, så fikk jeg en rød hevnprikk i retur. Som helt tydelig var nettopp det - en hevnprikk. Ikke bunnet i meningene mine i tråden, men på et av fjaseinnleggene jeg skrev. En skikkelig fjaseprikk. Morsom i grunnen, og jeg lager ikke denne tråden fordi jeg er såra og vonbråten, altså, så vi har det klart. Jeg er fryktelig open minded til det meste - inkludert rødprikker.

Men det fikk meg til å lure på om det er vanlig praksis å hevnprikke når man får en rød prikk. Jeg gjør ikke det, nemlig. Jeg får ikke veldig mange røde prikker, og jeg rødprikker ikke tilbake med mindre jeg blir skikkelig, skikkelig irritert på den som rødprikket meg. Flere ganger har jeg vel snarere grønnprikket tilbake med en eller annen kommentar på den røde jeg fikk. Og jeg rødprikker tydeligvis alt for sjelden til at jeg har klart å få med meg om det er vanlig å rødprikke tilbake når en får en. Så derfor spør jeg her:

Fyrer du automatisk av en rødprikk når du får en rødprikk, eller venter du til du finner noe som er verd å rødprikke?

Gammel 12-08-10, 15:07   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan prikker du?

De rødprikkene jeg har fått, har jeg sikkert fortjent, og jeg har humra godt over dem. Tror ikke jeg har giddet å hevneprikke noen.

Alt i alt prikker jeg sjeldent rødt - de som har blitt beæret av slike fra meg, har stort sett vært rasister og eklinger som har kommet inn hit for å lage kvalm. Noen få har fått for innlegg jeg har syntes vært under beltestedet.

Gammel 12-08-10, 15:08   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prikker (nesten) alltid innlegg, ikke personer. De ytterst få gangene jeg har rødprikket, har det vært som reaksjon på det bestemte innlegget - jeg har aldri rødprikket som reaksjon på å få rød prikk selv. Når jeg tenker meg om, har jeg vel aldri rødprikket noen av de brukerne jeg selv har fått rød prikk fra. (Tilsvarende "takker" jeg ikke for grønne prikker ved å prikke tilbake - men det har hendt at jeg har prikket for å svare på et spørsmål jeg selv fikk på prikk, fordi det er kjappere og enklere enn å sende PM.)

Gammel 12-08-10, 15:10   #4
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg hevnprikker ikke nei.
Prikker egentlig lite rødt. De som får rødt er de som fortjener det, som har rasistiske innlegg, lavmålsinnlegg osv.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 15:11   #5
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Jeg er jo helt ny, så jeg har ikke rødprikket i det hele tatt. Men på grønne prikker tenker jeg at det ikke er naturlig å "takkeprikke" når man får en (og har heller ikke opplevd at det skjer forsåvidt). Så med røde prikker tenker jeg at det samme bør gjelde, at man skal ta i mot den tilbakemeldingen man for og ta den til seg.

Men samtidig så synes jeg egentlig ikke det er noe galt med fjaseprikking som du beskriver, dere kjenner åpenbart hverandre relativt godt her på forum, og da regner jeg med at dere begge tar poenget. Noe annet hadde det vel vært om man hevnprikket eller fjaseprikket noen man ikke kjenner eller en noob som meg, da er det lett å bli forvirret over hva som egentlig gjelder.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 15:11   #6
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er hyggelig å få 'prikker' eller en hyggelig kommentar om du vil.

Men om man tar det alt for bokstavelig, så synes jeg det hele blir litt barneskoleaktig. Det er jo ikke derfor jeg er her inne, for å samle poeng, ære eller berømmelse.

Og på andre fora hvor man oppretter egne tråder for å gi hverandre prikker sånn at man kan se hvem som er mest populær - ja det gidder jeg ikke engang å kommentere ytterligere.

Jeg bruker det nok ikke nok - burde vært flinkere til å bruke det som en slags 'takk-for-hjelpa'

Å hevnrødprikke ville ikke falt meg inn.

Gammel 12-08-10, 15:12   #7
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror jeg har gitt en rødprikk på FP. Personlig er det ikke min stil, rett og slett fordi at hvis jeg blir sint på grunn av et innlegg har jeg da tenkt å svare på det! Hvis innlegget er for teit, typisk personangrep og lignende så regner jeg med at de som leser i tråden får det med seg. Jeg vil jo si at den største "straffen" for å skrive noe bælmteit (i affeksjon, eller - gud forby - fordi man faktisk mener det) er at FP er et stor forum med mange lesere.

Grønne prikker er anderledes. De bruker jeg til alt jeg synes ikke "passer" i tråden. Hva som passer/ikke passer vil variere litt fra tråd til tråd.

Sist redigert av him : 12-08-10 kl 15:13. Årsak: La til siste avsnitt
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 15:13   #8
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Jeg tror ikke jeg har rødprikket noen her på forumet, men har gjort det På Et Annet Forum.
Jeg rødprikket om jeg synes innlegget er krenkende/under beltestedet ovenfor meg eller andre. Men det skal mye til før jeg fyrer av en rødprik. Det er holding/innlegg jeg prikker, ikke personen i seg selv på generelt grunnlag.

Hevnprikking for hevnen sin del synes jeg er barnslig. :sådetså:

Gammel 12-08-10, 15:17   #9
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg håper jeg jevnt over er en lite hevngjerrig person. Det kunne ikke falle meg inn å hevnprikke noen.
Veldig få kjenner meg personlig her inne. Derfor vil jeg tro det er meningen min, og ikke meg, som prikkes.

Gammel 12-08-10, 15:19   #10
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg er jo ganske ny, og aldri vært borti sånn prikkegreier før, men jeg har aldri rødprikket noen. Tror ikke jeg tør

Men man blir litt prikkoman av dette altså.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 15:20   #11
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det Skilpadda sa.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 15:21   #12
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Jeg er jo ganske ny, og aldri vært borti sånn prikkegreier før, men jeg har aldri rødprikket noen. Tror ikke jeg tør

Men man blir litt prikkoman av dette altså.

Ja, jeg blir litt opphengt i prikker merker jeg. Vil jo ha hundre poeng så jeg kommer inn på markedsplassen

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 15:21   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg syns prikken din var så søt at jeg valgte å sende deg rødprikk for å eie en Cortina.

Selv syns jeg jo at jeg var ufattelig morsom.

Normalt hevnprikker jeg aldri nei, sender jeg en sjelden rød en så er det som regel fordi jeg ikke bare er uenig med det vedkommende sier, men i tillegg finner det smakløst, ondskapsfullt eller langt over streken.

Eller fordi man har en Cortina da.

Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 15:22   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg hevneprikker ikke nei.
Men jeg rødprikker absolutt for lite, jeg vet ikke om jeg har gjort det en eneste gang...

Gammel 12-08-10, 15:23   #15
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ram til å grønnprikke, altså, noen ganger med kommentar, andre ganger er det bare en form for "jeg likte det du skrev" uten kommentar.

Og som sagt, jeg oppfattet Smilefjes sin rødprikk som en fjaseprikk, altså, og ble ikke vagt lei meg for den en gang. Men den fikk meg som sagt til å lure på om det var vanlig kotyme, og at jeg hadde gått glipp av noe. Jeg ser feks at hender at det kommer grønnprikker i retur (med det mener jeg relativt kjapt etterpå, ikke sånn "takk for den grønne prikken") når jeg har grønnprikket noen.

Gammel 12-08-10, 15:24   #16
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg rødprikker personangrep og ultrateitheter.

Jeg grønnprikker stadig, både innlegg og personer. Fordi jeg blir glad av det.

Jeg har de edleste motivene.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 15:25   #17
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg syns prikken din var så søt at jeg valgte å sende deg rødprikk for å eie en Cortina.

Selv syns jeg jo at jeg var ufattelig morsom.

Normalt hevnprikker jeg aldri nei, sender jeg en sjelden rød en så er det som regel fordi jeg ikke bare er uenig med det vedkommende sier, men i tillegg finner det smakløst, ondskapsfullt eller langt over streken.

Eller fordi man har en Cortina da.

Men Corinaen er ikke min, altså (jeg løy litt der). Den kom inn i bildet før min tid, og er vel sånn ca det eneste jeg ikke kan kreve halvparten av om vi går hver vår vei. Heldigvis er det ikke den det står og faller på mht min evne til å forsørge meg selv.

Gammel 12-08-10, 15:25   #18
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg rødprikker kun hvis jeg synes noen er ufattelig frekke/slemme/idiotiske. Hevnprikker ikke, synes det er barnslig.

Som regel har det da tatt 2-3 sekunder (føles det som) føre jeg har fått rød prikk tilbake, på et hvilketsomhelst innlegg jeg har skrevet.

Gammel 12-08-10, 15:33   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg rødprikker usedvanlig sjelden, og blir rødprikket enda sjeldnere. Og så har jeg ikke hukommelse til å hevnprikke. :gullfisk:

Grønnprikking blir etter innfallsmetoden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 15:40   #20
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg glemmer å prikke.

Og når jeg selv har fått en, kommer jeg på det og begynner å prikke som en gal, derfor er det sikkert en del som kjapt har fått prikk av meg etter at jeg selv har fått, ikke som "takk", men rett og slett fordi jeg har kommet på prikkingen igjen. Rødprikke gjør jeg særdeles sjelden, jeg tror bare jeg har gjort det et par ganger, og da har det vært så lavmålsinnlegg av typen rasistisk eller lignende at det ikke har vært til å unngå.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.