|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tilpasser tittel
|
![]() Rødt kjøttI denne artikkelen fjerner de poteten fra de anbefalte "fem om dagen", men jeg liker veldig godt å se at de anbefaler å begrense kjøttinntaket av rødt kjøtt til to ganger i uka.
![]() |
#4 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Rødt kjøttNei, jeg er ikke opptatt av det. Vi spiser mye rødt kjøtt fordi vi liker det, og kanskje aller mest fordi mannen ikke spiser fisk. Jeg lager dog en del fiskemat til meg og ungene, og vi spiser selvsagt en hel del kylling mm. Men det går altså mye i kardonadedeig og vilt, da vi får elg, reinsdyr, villsvin mm. hvert år fra en kompis som er jeger. Det er jo også veldig rent og fint kjøtt, uten tilsetting av salt eller annet.
![]() |
#5 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rødt kjøttNei, det begrenser seg selv i og med at jeg foretrekker kylling, skalldyr og fisk. Spiser sjelden oksekjøtt eller kjøttdeig, kanskje en gang i måneden i snitt. Enda sjeldnere poteter, tilbehøret er som regel fullkornris, finsnittet kål eller en sjelden gang fersk pasta. Jeg spiser ofte over et kilo frukt/grønt daglig, kan f.eks. spise et helt lettkokt blomkål eller hodekål som mellommåltid. Da med pinjekjerner, salt, pepper og olivenolje. Nøtter spiser jeg også, det er fast følge på tur. Hadde det ikke vært for den daglige porsjonen med iskrem hadde jeg vært et ganske sunt menneske. Og her snakker vi ikke om en liten ispinne. *addict* |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rødt kjøttDa jeg gikk på Grete Roede i 2005 (og 2009) ble det anbefalt å bare spise rødt kjøtt maks to ganger i uken og det fulgte jeg da og har gjort det siden. Har tre ukers middagsplaner og da er det lett å sette opp fiskemiddager og kylling/svinemiddager i stedet. Bruker dog karbonadedeig ca en til to ganger i uka. En gang i jubelåret spiser jeg og mannen biff av okse.
![]() |
#8 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Rødt kjøttNei, det er jeg ikke opptatt av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Rødt kjøttVi spiser lite rødt kjøtt, men det blir ofte et måltid med kjøtt-/karbonadedeig i uka. Annet rødt kjøtt spiser vi kanskje et par ganger i måneden og da som regel rein eller hval.
Lofottorsk i nordens Paris Sist redigert av Canisa : 14-08-10 kl 13:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Rødt kjøttjeg er ikke spesielt opptatt av å begrense rødt kjøtt, men jeg er opptatt av variasjon, så jeg prøver å fordele ukens middager jevnt på kylling, svin, rødt kjøtt, fisk og vegetar, og da blir det naturlig ikke mer enn maks to måltider med noe av det.
![]() |
#12 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Rødt kjøttPå grunn av allergi er fisk/skalldyr utelukket fra mitt kosthold, ergo står jeg igjen med rødt og hvitt kjøtt, samt vegetarisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Rødt kjøttJeg spiser jo ikke rødt kjøtt overhodet. Ikke hvitt heller. Da begrenses det automatisk videre i familien og vi spiser mye vegetar. Men noe blir det jo. Men bevisst? Nei.
![]() |
#15 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Rødt kjøttHer i Texas bli det mest med snakket om å redusere inntaket av det røde kjøttet.
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Rødt kjøtt
Ikke jeg heller. Vi spiser (eller, mannen spiser - jeg prøver) lavkarbo og det går endel i kjøttdeig og bacon og slikt. Og det kommer vi til å fortsette med. Jeg liker best kylling da. Jeg tror ikke det er usunt for kroppen overhodet, men skjønner miljøproblemet.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 14-08-10 kl 21:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Rødt kjøttJeg er opptatt av det, men jeg spiser mer enn jeg bør. Vi liker det godt, og det blir mer kjøtt (og fisk, selvsagt) på lavkarbo enn det som egentlig godt er, tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rødt kjøttHver fredag har vi biff, jeg har alltid hatt kylling, men nå tar jeg også en biff for jeg har kjent meg skikkelig kjøttsugen idet siste. Føler ikke at vi spiser mye kjøtt, så jeg orker bare ikke ha dårlig samvittighet for no. :enkel:
![]() |
#20 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Rødt kjøttNei, jeg er ikke opptatt av det.. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|