|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Introvert optimist
|
![]() Fellesmåltider hindrer spiseforstyrrelserFellesmåltider hindrer spiseforstyrrelser.
![]() |
#5 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Fellesmåltider hindrer spiseforstyrrelserAbsolutt verdt å ta med seg, for her i huset sklir det litt for ofte ut selv om vi prøver så godt vi kan - ikke alltid så lett når mannens arbeidstider gjerne varer et stykke utover ettermiddag og kveld; da blir det fort mat til ungene etter bhg, mens jeg venter til gubbelur kommer hjem. Får skjerpe oss/meg!
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fellesmåltider hindrer spiseforstyrrelser
Vi prioriterer også dette, men må innrømme at vi ikke alltid greier å få til alle måltidene. Vi spiser f.eks. aldri kvelds sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Fellesmåltider hindrer spiseforstyrrelserHer spises omtrent alle måltider sammen. Av og til spiser ungane kvlelds åleina, men me er alltid rundt dei for det. Fra eg var liten er eg vant til fellesmåltider, og ved middagen var me 3 generasjoner rundt bordet.
![]() |
#8 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Fellesmåltider hindrer spiseforstyrrelserVi spiser kun middag sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Fellesmåltider hindrer spiseforstyrrelserVi prioriterer også å spise sammen. Mest fordi det er hyggelig, men også ofrdi vi da tar oss bedre tid rundt måltidet, lager bedre mat og ungene spiser også bedre.
![]() |
#10 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Fellesmåltider hindrer spiseforstyrrelserVi spiser også kun middag sammen, men jeg tror vel egentlig det er bedre med ett felles, skikkelig måltid sammen enn å måtte tvinge gjennom frokost og kvelds til enhver pris, bare for å forebygge spiseforstyrrelser.
![]() |
#11 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Fellesmåltider hindrer spiseforstyrrelserVi spiser alltid middag sammen, altså de som er hjemme til enhver tid - og selv om frokosten vår er ganske enkel så sitter vi jo litt ved bordet sammen, ihvertfall stort sett. Det er ikke alltid alle har tid til å sitte ned så lenge. Kveldsmat er ikke noe felles måltid her. Minstebarnet får kveldsmat før han legger seg, og da har det ikke gått så lang tid etter middag at noen av oss andre er sultne. Mannen min pleier å ta seg litt mat senere på kvelden, det hender jeg også gjør det men vanligvis spiser jeg ikke noe måltid etter middagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Fellesmåltider hindrer spiseforstyrrelserVi spiser middag sammen hver dag, men utenom det er det bare helgefrokoster som er felles. Jeg tenker det kvalifiserer til 'å spise måltider sammen'.
![]() |
![]() |
#13 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Fellesmåltider hindrer spiseforstyrrelserJeg tenker umiddelbart at fellesmåltidet i seg selv ikke forbygger noe som helst, men hvordan settingen under fellesmåltidet faktisk er.
![]() |
#14 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Fellesmåltider hindrer spiseforstyrrelserHar ikke lest artikkelen enda.
![]() |
#15 |
Ferdig!
Hvor: Telemark
![]() Sv: Fellesmåltider hindrer spiseforstyrrelser1 voksen og barna spiser alltid middag sammen. Vi jobber ca 2 kvelder i uka hver (+ endel helger) så da kan vi ikke møtes til middag hver dag alle sammen naturligvis. Men fellesmåltider er prioritert.
![]() |
#16 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Fellesmåltider hindrer spiseforstyrrelserVi spiser alltid middag sammen. Frokost nytter ikke, de drar i tre puljer om morgenen her og står opp på ulik tid. I helgene lager vi enten felles frokost eller felles lunsj.
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sånn er det her også. Selv om vi noen ganger spiser i fem-halv sekstiden, så er de kjempesultne til kvelds, som er sju-halv åtte. Noen ganger har det bare gått halvannen time mellom måltidene, men man kødder ikke med kveldsmaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Strikker
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fellesmåltider hindrer spiseforstyrrelserVi spiser middag sammen hver dag, og frokosten i helgene er også prioritert.
![]() |
#19 |
Aktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
![]() Sv: Fellesmåltider hindrer spiseforstyrrelserDet var en fin link å ta med seg videre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Sånn er det her også, mannen kommer ofte ikke før til kvelden. Men vi velger at jeg spiser sammen med barna, for mannen klarer godt å spise i eget selskap. Jeg føles veldig unaturlig at barna spiser alene, også skal jeg sitte og se på.
![]() |
|
|