|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
heimføing
|
![]() Hjelp en "heimføing" å reise ut i verden!Jeg og barnet skal reise til Shanghai, og jeg ser på ulike alternativer. Mye å velge i. Og jeg trenger litt hjelp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp en "heimføing" å reise ut i verden!Praha er i alle fall en super transferflyplass har jeg selv erfart. Det du må sjekke før du bestiller er om bagasjen går direkte videre hvis du skal fly med forskjellige selskaper. Velger du samme flyselskap hele veien så går i alle fall bagasjen direkte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hjelp en "heimføing" å reise ut i verden!Så lenge du reiser med samme selskap videre så garanterer de mellomlandinstidene du får opp som forslag på f.eks. Finn.no så lenge det ikke står noe utropstegn og at det f.eks. bare er 45 minutter. 1 1/2 time er i alle fall god tid. Ved langdistanseflyvning så er det kanskje best å ha litt ekstra hvis flyturen føre mellomlanding er lang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hjelp en "heimføing" å reise ut i verden!Jeg har fløyet langdistanse med Aeroflot 3 ganger. Og hver gang har jeg lovet meg selv at det skal være den siste. Men flyplassen i Moskva er en opplevelse og studie i fattigdom. Det bor nemlig masse mennesker der som verken kommer seg inn i Russland eller på noe fly.
![]() |
![]() |
#7 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hjelp en "heimføing" å reise ut i verden!skyscanner.no kan du også bruke, men har ikke så mye erfaring med å bruke den siden ennå, men har flere bekjente som anbefaler den. Jeg har brukt finn.no mye i jakten på flybilletter og det er veldig greit. Prøvd å endre datoen en dag eller to fra eller til den aktuelle perioden du søker på. Da finner du kanskje fort ut at en dag trenger du bare en mellomlanding, mens dagen etter kanskje to mellomlandinger. En må søke seg litt frem og tilbake og studere litt tider og priser. Det er moro å drive med sånt til ferien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
heimføing
|
![]() Sv: Hjelp en "heimføing" å reise ut i verden!Takk for at dere svarer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
heimføing
|
![]() Sv: Hjelp en "heimføing" å reise ut i verden!Skal reise ganske snart, første uka i november. Utreise lørdag 30. oktober. Tilbake lørdagen etter, eller kanskje fredag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hjelp en "heimføing" å reise ut i verden!På Gardermoen må du jo hente ut bagasjen deres for å sjekke den inn igjen på innenriksflyet såvidt jeg vet. Så det er vel egentlig der du trenger lengst tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Stiv
|
![]() Sv: Hjelp en "heimføing" å reise ut i verden!Jeg mener å huske at i Frankfurt var det mye tråkking mellom gatene, det var ganske "langt" å gå i forhold til hva jeg har opplevd på andre flyplasser. Jeg ville nok følt det var for lite med en time mellom flyene, det skal ikke mye forsinkelse eller utforutsette hendelser til før man mister flyet sitt. Eventuelt når man flyet, men bagasjen kommer ikke før neste dag.
![]() |
![]() |
#12 |
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp en "heimføing" å reise ut i verden!Vi var i Shanghai i mai og jeg anbefaler IKKE Lufthansa. Det er gamle dårlige fly og trangt om plassen. Det var også ganske langt å gå mellom gatene i Frankfurt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hjelp en "heimføing" å reise ut i verden!København er også en litt sånn tragisk mellomlandingsflyplass med mye springing. Jeg var helt imponert over flyplassen i Praha i sommer når vi mellomlandet der hele familien med kort transfertid. Det var skikkelig lagt opp til at de satset på transferpassasjerer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hjelp en "heimføing" å reise ut i verden!Jeg liker ikke Frankfurt så godt, men du finner jo sikkert uansett frem til det du skal, bare du beregner god tid. Jeg ville aldri beregnet mindre enn 2 timer uansett, jeg foretrekker å ha litt å gå på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
heimføing
|
![]() Sv: Hjelp en "heimføing" å reise ut i verden!Praha, Elisabet, hvilket selskap reiste dere med da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hjelp en "heimføing" å reise ut i verden!Vi reiste med Czech Airlines. Tjekkisk flyselskap i alle fall. Vet ikke om de flyr fra Praha og til Østen, men vi tok i alle fall flyet deres fra Gardermoen til Praha og så videre dit vi skulle i Europa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Hjelp en "heimføing" å reise ut i verden!Vi bodde jo i Moskva, så jeg har jo fløyet mye Aeroflot. Jeg har ingen negative opplevelser med Aeroflot. Faktisk det motsatte. God plass, nye fly.. Flyplassen i Moskva har jeg heller ikke noe i mot - helt nytt og lekkert (I allefall Sheremetyevo, Domodedovo er noe mer slitt, men dit kommer du ikke med Aeroflot). Sist redigert av Salt : 25-08-10 kl 15:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hjelp en "heimføing" å reise ut i verden!
Flyene jeg har fløyet med Aeroflot har IKKE vært nye. Eldgamle faktisk og helt grusomme. Vel; turen til Tokyo var bedre enn til Hanoi og Beijing, men fremdeles ikke bra.
![]() |
![]() |
|
|