Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Solforhold

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-10, 17:10   #1
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Solforhold

Vi er på utkikk etter hus, men ingen er perfekte...

Det huset vi så på idag har ikke optimale solforhold, mister sola 19.30 i juni og tilsvarende tidligere resten av året. Har sola fra den står opp.

Jeg har alltid tenkt at jeg skal ha kveldssol når vi kjøper hus, mens sambo mener at det å ha sola til 19.30 er nok. Hva tenker dere som har/ikke har/skulle ønske dere har/hater sol?

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 17:12   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solforhold

Jeg er opptatt av solforhold. Vi har en gang bodd i et hus hvor sola ble borte i 19-tiden, og jeg ble helt dårlig av å se sola i den andre åsen på kveldstid. Morgensol betyr lite for meg, men kveldssola er viktig.

Vi har også bodd slik til at naboene hadde 1-2 timer lenger sol utover kvelden enn oss. Det likte jeg også dårlig. Nå har vi egentlig sol så lenge det er sol i byen. Jeg er happy med det for å si det sånn. Det trumfer mye annet når det kommer til beliggenhet for min del.

Gammel 27-08-10, 17:40   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har sol til solen går ned og det er kjempedeilig. Jeg bytter det aldri i verden ut med noe dårligere og ser med skadefro på husene på andre siden av dalen som ligger i skygge fra ettermiddagen.

Gammel 27-08-10, 18:26   #4
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Det kommer jo selvfølgelig av på hvor mye det betyr for dere...Der vi bodde før gikk sola ned halv åtte, og tenk, man kan ha den i TRE TIMER TIL! det er mye det. Her vi bor nå er den til kvart over ti på sommeren, og det er kjempedeilig. JEg hadde aldri byttet ut noe slikt.

Gammel 27-08-10, 18:53   #5
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg som er misunnelig på naboen vår som har sola til 21.30 når vi bare har den til 21. Skal ikke klage tror jeg. Det er i alle fall deilig med kveldssol. 19.30 er for tidlig.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 20:29   #6
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg har bodd i eit hus der sola forsvann rundt kl 18.30, og eg hadde ikkje sol om vinteren i da heila. Fantastisk å flytta tilbake til "gamlehuset" der eg har sol fra den står opp, til den går ned. Bur jo riktignok på vestlandet, så da er jo ytterst sjelden me sitter ute i kveldssola, men me ser den jo av og til.

Gammel 27-08-10, 21:22   #7
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hmm, dere skriver det jeg tenker. Takk for innspill, tror nok vi lar det huset passere.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:42   #8
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er opptatt av solforhold. Vi har en gang bodd i et hus hvor sola ble borte i 19-tiden, og jeg ble helt dårlig av å se sola i den andre åsen på kveldstid. Morgensol betyr lite for meg, men kveldssola er viktig.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.