Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvilken ting er det du virkelig ønsker deg?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-10, 11:36   #1
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken ting er det du virkelig ønsker deg?

Ja, er det noen ting som du ønsker deg med det lille barnets intensitet og som er for dyrt (akkurat nå eller for alltid) eller for tungvint eller helt urealistisk til at du kan få? Jeg tenker f.eks hytte på Sørlandet, en for dyr bil, et spesielt smykke, hjemmekino. Som du virkelig virkelig ønsker deg og tenker ofte på?

Det er lenge lenge siden jeg har ønsket meg noe inderlig men etter vi flyttet til det nye huset så ønsker jeg meg intenst en vinterhage, og jeg bruker timesvis på å se på bilder, konstruksjoner, fliser, type planter etc. Her er drømmen min:

Med dette gulvet:

Det skal være spisebord der, og en sittegruppe for prating utover kveldene. Og masse masse planter.

Det blir ikke før om en fire-fem år, men jeg vil ha det NÅ.

Hva med deg? Har du noe som du virkelig virkelig ønsker deg? Kom med bilder og drømmer.

(Og dere som sier: Jeg ønsker meg bare god helse og fred på jorden, dere er for dype og kompliserte. Tsktsk)

Gammel 18-08-10, 11:48   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken ting er det du virkelig ønsker deg?

To billetter til en privat boks på en forestilling av La Traviata på La Scala.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 11:49   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg ønsker meg virkelig, virkelig, virkelig noe. Men jeg gidder ikke utdype førsteønsket. Dere får klare dere med dette:

Men en helt ny bil. En sånn stor, fin Audi A8 med den største motoren og så mye tilleggsutstyr at batmobilen ser ut som en trabant, med ting som man ikke visste fantes en gang - feks hydraulikk som lukker døra for deg hvis du ikke lukket den helt igjen - det hadde vært kult.

Den skulle vært sort og hatt skinnseter og den skulle hatt et system som gjorde at den aldri ble møkkete. Også skulle den hatt fritak fra fartsgrensene. (Det har jo den jeg har nå ... )

Og lydsystemet - åh! Den skulle hatt den største pakka for lydsystem ever! Med skjermer i nakkestøttene og i midtkonsollen. Automatisk solbledning, superoppgraderbart navigasjonssystem som også hadde internett. Den skulle hatt fp på snarvei til køkjøring og hengerfeste!

Sist redigert av Slettet bruker : 18-08-10 kl 11:56.
  Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 11:50   #4
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

En fin, liten hytte på fjellet, i nærheten av et vann.

Og så ønsket jeg meg varmepumpe, og det har jeg fått!

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 11:51   #5
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

En uke på et skikkelig flott spa og treningssenter. Et sånt der man kan løpe lange turer i vakker natur, gjøre yoga, få massasje og spise fantastisk god og fantastisk sunn mat i vakre omgivelser.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 11:55   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En slank kropp.

Alt annet er sekundært.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 11:56   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ønsker meg en hytte i et alpinanlegg som ligger rett ved vannet ikke så langt fra hjembyen min. Hytta skal ha både innlagt vann, strøm, oppvaskmaskin og en badstue.

Siden hjembyen min ligger ved sjøen uten et eneste fjell i mils omkrets så får det bli med drømmen.

Hytta vår er fin den. Den ligger i hjemkommunen (men 45 min til byen) ved et lite tjern. Ikke har den innlagt vann heller. Men den hadde vi i hvert fall råd til.

Gammel 18-08-10, 11:57   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

En slank kropp.

Alt annet er sekundært.

Huff, ja. Du har helt rett. Jeg trenger ikke en eneste hytte hvis jeg bare kunne være slank. Jeg hater at jeg er så fiksert på det.

Gammel 18-08-10, 11:57   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nybygd enebolig med kjeller. Det kommer aldri til å skje. Ellers ønsker jeg meg nytt kjøkken. Her er det fornuften i meg som stopper. Man bytter ikke ut et 5 år gammelt kjøkken bare fordi i hodet mitt.

Ny sofa ønsker jeg meg også.

Ellers så ønsker jeg meg et driftig og fornuftig ryddegen.

Gammel 18-08-10, 11:57   #10
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Prosjekt flytte til Italia i et halvt år og fordype meg i mattradisjoner og -laging. Og vinsmaking, selvfølgelig. Bo i en liten landsby, ha kyndige italienske veiledere tilgjengelig og gå på matmarkeder. Åhh!

Gammel 18-08-10, 11:58   #11
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ja, er det noen ting som du ønsker deg med det lille barnets intensitet og som er for dyrt (akkurat nå eller for alltid)

Ja.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg tenker f.eks hytte på Sørlandet....

Ja!

Finn.no er full av bilder med hytter til 5-6 mill, det er nokså utopisk, ja. Utover det er det ikke noe jeg er lidenskapelig opptatt av sånn sett. Jeg drømmer kanskje av og til om det Perfekte Hus, som ligger landlig til med god plass og stor hage, men ved sjøen og et jorde, men gangavstand til byen, masse trivelige naboer osv osv. Med andre ord et hus som ikke finnes et sted som ikke eksisterer. Så det er en sånn døfødt greie å tenke på.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 11:59   #12
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Gammel 18-08-10, 12:00   #13
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

En enebolig som er nesten nybygd med stor hage , nok rom og ligger ved sjøen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 12:01   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ønsker meg en kolonihagehytte, med stor grønnsakshave, fin plen til å spille krokett på, og uteplass med disse møblene:

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 12:01   #15
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Et bedre fotoapparat. Med skikkelig macrolinse og vidvinkel. Og fotokurs!!

Det jeg virkelig, virkelig ønsker meg aller mest, er at huset kunne vært FERDIG og uten 100 ting som MÅ fikses, som vi ikke får fikset, enten pga mannens latskap, stahet, liten vilje til å bruke penger på det, eller pga for lite penger mulig til å bruke på det.

Gammel 18-08-10, 12:03   #16
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ønsker meg hus, ny bil, en roadtrip i USA og Europa, en laptop og en Nespressmomaskin.

Gammel 18-08-10, 12:06   #17
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg skulle ønske jeg hadde penger til å oppgradere huset jeg har arvet.

Men bortsett fra det så skulle jeg ønske jeg hadde råd til blafre-termoser og matbokser til ungene.

Gammel 18-08-10, 12:07   #18
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

:shallow:
Akkurat nå: at min innsats på trenings- og matfronten gir resultater.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 12:07   #19
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lenge ønsket meg en peis, men der vi bodde før ble det litt upraktisk. Her er det fullt mulig å sette inn, men det kan se ut som det er lurest med varmepumpe i stedet.

Begge deler vil bli overkill, men om jeg ikke får peis vil jeg ha en dyr ting på veggen som brenner litt flamme. Vi har forøvrig kompensert i alle år med å tenne massivt med stearinlys hele året.

Hadde jeg hatt plass:

Sist redigert av Apple : 18-08-10 kl 12:13.
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 12:08   #20
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Et lite feriehus ved sjøen (den årntli'e sjøen med saltvann i altså), et sånt som mormor hadde da vi var små og tilbrakte alle somre der. Med trapp fra huset rett ned på brygga, robåt, lite rødt uthus med utedo (og sveivetelefon som ikke virker), rutete voksduk på spisebordet, knirkete sofa som det er lov å hoppe i, Kurér reiseradio og platespiller, gamle brettspill og kortstokker, svaberg og nelliker, og en bitteliten frukt- og bærhage som er lov å rane.

Never gonna happen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.