|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kjernesnill
|
![]() Hvilken turbukse har du?Jeg er på jakt etter en bedre turbukse til bruk på kjølige dager uten regn, type høst og vår. Til regn og fuktig vær har jeg goretex overtrekksbukse som funker over vanlig bukse eller med ullstilongs under. Til vinteren har jeg varmere bukser.
![]() |
#3 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken turbukse har du?Softshell-bukse er ideelt synes jeg. Jeg har en det står Trango sport på, kjøpt på Magasinet, den er jeg godt fornøyd med. Fungerer på alle dager unntatt de varmeste sommerdagene.
![]() |
#4 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hvilken turbukse har du?
![]() |
#6 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Hvilken turbukse har du?Jeg tror kanskje softshellbukse er tingen. Fordi jeg har en del andre bukser som er bedre når det er regn eller vind. Skibukse trenger jeg ikke, der er jeg velutstyrt etter masse skitrening en vinter.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilken turbukse har du?Jeg har Bergans turbukse, den har ikke stretch, men er utrolig god å gå i. PÅ sommeren bruker jeg en sjårts/tighs under, slik at den bare kan tas av om det blir varmt på turen, på vinteren har jeg ull under.
![]() |
#9 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Hvilken turbukse har du?Jeg har en Stormberg Lia D som er ganske OK til den slags bruk. Den er ikke for tykk, og koster 599. I tillegg har jeg turbukser fra Bergans og Lowe Alpine, men i en annen prisklasse. Det eneste dumme er at den er temmelig stor i størrelsen.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken turbukse har du?Jeg finner ikke min fra Haglöfs på nett, den er et par år.
![]() |
#11 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvilken turbukse har du?Jeg har sett meg ut en bukse fra Haglöfs til samme bruk. Den er i softshell og er myk og stretchy. Tåler regn, men sikkert ikke bading. Så på den og prøvde i går, men må vente til lønning med å kjøpe.
![]() |
#12 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Hvilken turbukse har du?Nera: Temmelig stor i størrelsen gjør ingenting for meg, jeg er str. L uansett og har rompe.
![]() |
#13 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvilken turbukse har du?
Neida, de er mye tynnere og absolutt behagelige. Og så tåler de en del regn uten å være tette, stive og klamme.
![]() |
#14 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hvilken turbukse har du?Jeg sliter på min andre Bergans Hamrefjell. Jeg synes den er utrolig god. Litt strech i stoffet, perfekt passform, puster godt men tåler litt regn. Jeg kjenner mange som har den som er fornøyd - inkl min far på snart 85.
![]() |
![]() |
#15 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken turbukse har du?Jeg har Bergans breheimen Dermizax. Veldig fornøyd med denne. Myk og fin og tåler litt vann. Bruker den hele året.
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: Hvilken turbukse har du?Jeg har en tynn softshell fra Marmot, utrolig lett, behagelig og myk, jeg er storfornøyd med den. Kjøpt på XXL
![]() |
#17 |
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Hvilken turbukse har du?
![]() |
#18 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken turbukse har du?Jeg har 2 "skikkelige" bukser til turbruk: Sist redigert av ItsOnlyMe : 02-09-10 kl 19:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvilken turbukse har du?Jeg har en fra Bergans, men jeg synes den trekker vann litt for fort. Sikkert en softshellsak - den er ihvertfall stretchy.
![]() |
#20 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Re: Hvilken turbukse har du?
Den har jeg også. Veldig god bukse, og i tillegg har jeg en Bergans Breheim. Bruker begge buksene året rundt, men har også en gore tex-bukse fra Low Alpin til skikjøring.
![]() |
|
|