Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvilken turbukse har du?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-10, 12:47   #1
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken turbukse har du?

Jeg er på jakt etter en bedre turbukse til bruk på kjølige dager uten regn, type høst og vår. Til regn og fuktig vær har jeg goretex overtrekksbukse som funker over vanlig bukse eller med ullstilongs under. Til vinteren har jeg varmere bukser.

Men hvilken? Jeg har allerede en kjedelig grønn en. Jeg vil ha en i stretchy stoff sånn at den er god å bruke når jeg leker. Hater bukser som ikke takler at jeg klatrer litt rundt og langer ut.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 12:49   #2
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken turbukse har du?

Stormberg 499,- Softshell kanskje?

Fake it 'til you make it
Gammel 02-09-10, 12:50   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Softshell-bukse er ideelt synes jeg. Jeg har en det står Trango sport på, kjøpt på Magasinet, den er jeg godt fornøyd med. Fungerer på alle dager unntatt de varmeste sommerdagene.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 12:51   #4
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg har rød fra Lundhag, kjøpt på XXL. Den kan brukes som skibukse med stilongs under når det ikke er superkaldt, og fungerer veldig fint på tur i skogen og på fjellet. Det er litt dumt at den ikke er vindtett på de svarte feltene, ellers er jeg godt fornøyd. Ikke var den så veldig dyr heller.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 12:52   #5
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Standard

Mammut Niala pants women 689,-

Fake it 'til you make it
Gammel 02-09-10, 12:53   #6
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Standard

Jeg tror kanskje softshellbukse er tingen. Fordi jeg har en del andre bukser som er bedre når det er regn eller vind. Skibukse trenger jeg ikke, der er jeg velutstyrt etter masse skitrening en vinter.

Fake it 'til you make it
Gammel 02-09-10, 12:54   #7
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Jeg har Bergans turbukse, den har ikke stretch, men er utrolig god å gå i. PÅ sommeren bruker jeg en sjårts/tighs under, slik at den bare kan tas av om det blir varmt på turen, på vinteren har jeg ull under.

Gammel 02-09-10, 12:58   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Er softshellbuksene like tykke som de tradisjonelle softshelljakkene? I så fall skjønner jeg ikke at de kan være behagelige?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 13:00   #9
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har en Stormberg Lia D som er ganske OK til den slags bruk. Den er ikke for tykk, og koster 599. I tillegg har jeg turbukser fra Bergans og Lowe Alpine, men i en annen prisklasse. Det eneste dumme er at den er temmelig stor i størrelsen.

Gammel 02-09-10, 13:00   #10
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg finner ikke min fra Haglöfs på nett, den er et par år.

Jeg kjøpte nettopp denne (Norrøna Svalbard Flex1) til mannen, og han mener den er tilnærmet perfekt:

Den finnes i damemodell også.

Gammel 02-09-10, 13:02   #11
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har sett meg ut en bukse fra Haglöfs til samme bruk. Den er i softshell og er myk og stretchy. Tåler regn, men sikkert ikke bading. Så på den og prøvde i går, men må vente til lønning med å kjøpe.

http://www.haglofs.se/prd/visaprod.a...&ak=&nid2=1605

Gammel 02-09-10, 13:04   #12
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Standard

Nera: Temmelig stor i størrelsen gjør ingenting for meg, jeg er str. L uansett og har rompe.

Softshell må da være smart til meg som har rompe og trenger bukse som skal brukes i lavlandet/skogen først og fremst?

Fake it 'til you make it
Gammel 02-09-10, 13:09   #13
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Er softshellbuksene like tykke som de tradisjonelle softshelljakkene? I så fall skjønner jeg ikke at de kan være behagelige?

Neida, de er mye tynnere og absolutt behagelige. Og så tåler de en del regn uten å være tette, stive og klamme.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 13:10   #14
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sliter på min andre Bergans Hamrefjell. Jeg synes den er utrolig god. Litt strech i stoffet, perfekt passform, puster godt men tåler litt regn. Jeg kjenner mange som har den som er fornøyd - inkl min far på snart 85.

Gammel 02-09-10, 13:58   #15
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg har Bergans breheimen Dermizax. Veldig fornøyd med denne. Myk og fin og tåler litt vann. Bruker den hele året.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bergans.jpg (2,0 KB, 208 visninger)
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 14:32   #16
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en tynn softshell fra Marmot, utrolig lett, behagelig og myk, jeg er storfornøyd med den. Kjøpt på XXL

Gammel 02-09-10, 17:44   #17
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Hvilken turbukse har du?

Jeg har Norrøna Svalbard Flex1, utrolig behagelig bukse!

Gammel 02-09-10, 18:58   #18
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har 2 "skikkelige" bukser til turbruk:

Nordheim Gjørven: superfornøyd og knallgod bukse. Den er i stretch. Kjempegod å ha på! Og prisen er det ingenting å si på heller! Et godt kjøp!
http://www.gsport.no/Produkt/220059(...ch-bukse-dame/

Bergans Breheimen: Også en super bukse, spesielt til litt våtere og kaldere dager!

Sist redigert av ItsOnlyMe : 02-09-10 kl 19:09.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 19:03   #19
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en fra Bergans, men jeg synes den trekker vann litt for fort. Sikkert en softshellsak - den er ihvertfall stretchy.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 19:44   #20
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Hvilken turbukse har du?

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

Jeg har Norrøna Svalbard Flex1, utrolig behagelig bukse!

Den har jeg også. Veldig god bukse, og i tillegg har jeg en Bergans Breheim. Bruker begge buksene året rundt, men har også en gore tex-bukse fra Low Alpin til skikjøring.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.