Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

[Lavkarbo] Muskelkrampe

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-10, 14:46   #1
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

[Lavkarbo] Muskelkrampe

Jeg har det siste døgnet hatt krampe i den ene leggen som ikke går over. Kan det ha noe med kostholdsomlegging å gjøre? Jeg har gått på Fedon-diett i 3 uker pluss noen dager nå. Jeg har ikke trent i det siste og det er heller ikke noe annet som skulle tilsi at jeg skulle få slike kramper. Mener å huske at mangel på et eller annet kunne gi muskelkramper - vet noen noe om det?

Gammel 28-08-10, 14:56   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Lavkarbo] Muskelkrampe

Magnesium-mangel kan gi fotkramper. Spis litt banan og se om det går over. (Jeg aner ikke om banan er fy-fy i Fedon-land, altså. Den er vel strengt tatt full av karber.)

Gammel 28-08-10, 15:04   #3
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Banan er fyfy, ja. Er det noe annet som har mye magnesium? *googler*

Gammel 28-08-10, 15:08   #4
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

På Lommelegen.no står følgende:

Sitat:

Matvarer med magnesium
Grønne bladgrønnsaker, nøtter, banan, belgfrukter (bønner og linser), mørk sjokolade, kaffe og fullkorn er rike kilder til magnesium. Meieriprodukter, poteter, kjøtt, skalldyr og fisk er også viktige kilder.

Jeg spiser bladgrønnsaker, nøtter, bønner, kjøtt og fisk og drikker mye kaffe. Hmm. Jeg får kanskje ta en sjokoladebit.

Gammel 28-08-10, 15:16   #5
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, det er feks svært vanlig under ketose. BTDT. Det hjelper å ta vitamin- og mineraltilskudd fast (det bør man egentlig alltid når man endrer kosthold; det er stor sjanse for at man gjør noe "galt" i startukene og får i seg for lite av viktige ting.)

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 15:19   #6
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Viktig med tilskudd av mineraler når man spiser så spesielt, ja. Jeg tok tilskudd av kalium og magnesium.

Gammel 28-08-10, 15:22   #7
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Ok - da skal jeg gå til innkjøp av en eller annen form for vitamin- og mineraltilskudd. Takk for svar.

Gammel 28-08-10, 15:55   #8
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg får kun krampe / senestrekk i beina hvis jeg spiser sukker når jeg er i ketose. Hver eneste gang - har testet det ut.

Why?

Gammel 03-09-10, 18:33   #9
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Nå har jeg hatt muskelkrampe i leggen i snart en uke. Jeg har spist Kostpluss (Collett) med 100 mg magnesium i fire dager, men det har ikke blitt bedre enda. Er det kanskje for lite?

Gammel 03-09-10, 19:45   #10
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke hvor lang tid det tar før det virker, men tenkte bare jeg skulle tipse deg om nettbutikken til Ketolyse. Der anbefaler de en vitaminpakke med selen og sink, samt magnesium, krom, kalium og kalsium når man er i ketose.

Gammel 03-09-10, 20:37   #11
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Det er alt dette i Kostplus bortsett fra kalium og kalsium. Kanskje jeg må finne noe som ar det og - selv om jeg tror jeg får i meg nok kalsium gjennom det melkebaserte jeg finner.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:10.